Pagina 8 van 9
Geplaatst: ma 25 mei, 2009 23:58
door SamClukkers
Met dit slechte resultaat in gedachten kon je beter zelf een poging wagen met een tweedehands lasapparaat en had je bovendien nog genoeg geld over voor echte vloerplaten en kofferbodem ...
Geplaatst: di 26 mei, 2009 14:12
door dyane_maniac
ansich is laten lassen een zeer kostbare aangelegenheid. met name het voorbereidende werk gaat heel veel tijd inzitten. dus op zich kijk ik niet op van 900 euro, maar ik ben het met sam eens, dat ik wel eens beter laswerk heb gezien. ook hadden de kosten naar beneden gegaan als er een originele bodemplaat gebruikt zou zijn. dan hoef je immers niet alle balkjes onder de vloerplaat zelf te maken. (ik neem tenminste aan dat die balkjes zijn nagemaakt aan de onderkant?) indien ja, hoeft dit geen probleem te zijn bij de apk anders vrees ik van wel. en buiten dat dragen deze balkjes bj aan de stevigheid van de bodemplaat. net als de ribbels die in de standaard bodemplaat zitten. deze ontbreken nu. is niet heel erg, maar het is zeker jammer dat er geen originele bodemplaten zijn gebruikt.
Geplaatst: di 26 mei, 2009 16:21
door TDEP
Bij deze kan ik je vertellen dat de balkjes vanonder aan de vloerplaten niet nagemaakt zijn, en aangezien je me vertelt dat deze bijdragen aan de sterkte van de vloerplaat zal ik best nog kijken om verstevigingen op te lassen, ik denk wel niet dat dit problemen zal geven bij de keuring, die mannen weten toch niet haarfijn hoe een geit er vanonder uitziet
of wel?
Geplaatst: di 26 mei, 2009 17:14
door 2cv Michel
Ben het volledig met Sam eens
voor 900 eur kan je alles origineel doen en zelfs nog een goed lasapparaat kopen
dat hebben wij ook gedaan (al doende leer je )
Geplaatst: di 26 mei, 2009 20:40
door TDEP
Geplaatst: di 26 mei, 2009 21:06
door SamClukkers
Als je carrosserie juist volledig gelast is zou het wel iets te zot zijn om aan de slag te gaan met polyester! Dat ene punt onder je derde zijruitje is trouwens niet hersteld, er is gewoon langs de binnenkant een plaat over gelast. Eerlijk gezegd denk ik dat je carrosserie er nu slechter aan toe is dan voor de laswerken ...
Als dit werk afgeleverd werd door een professioneel ... chapeau!
Sterkte.
Geplaatst: di 26 mei, 2009 22:22
door TDEP
die indruk heb ik ook
alleen jammer van al het geld dat er nu inzit... een vriend van mij last ook, tegen een vriendenprijsje, best daar eens aankloppen.
Geplaatst: di 26 mei, 2009 22:35
door Jeroen-citroen
Tjonge wat een pruts werk (ik kan niet lassen maar wel kijken). Ik denk dat je beter af bent om te vragen of die vriend het voor je opnieuw wil doen, hoe zuur het ook is van de kosten.
Succes ermee!
Geplaatst: di 26 mei, 2009 22:39
door SamClukkers
Ook al is je 2cv gelast door een tuinman met twee linkerhanden, zelfs hij zou moeten zien dat het resultaat nergens op lijkt. Kun je die 900 euro of tenminste een deel daarvan niet recupereren? Dan kun je dat in ieder geval gebruiken om originele onderdelen te kopen zodat je vriend alles opnieuw kan lassen.
Geplaatst: di 26 mei, 2009 23:01
door TDEP
Ik ben een mailtje aan het opstellen naar de persoon in kwestie met het een en ander in, wat ik juist nog zou moeten weten, kunnen de vloerplaten problemen geven bij de belgische keuring?
groeten,
Geplaatst: di 26 mei, 2009 23:37
door SamClukkers
We kunnen je via 't forum veel wijsmaken, vraag het dus voor de zekerheid eens aan de bevoegde instanties:
http://www.km.be/KMnl/start.html
Ik veronderstel wel dat hij met jouw toestemming die vlakke vloerplaten heeft gemaakt, een punt waar je dan geen commentaar op kan geven.
Geplaatst: wo 27 mei, 2009 09:29
door TDEP
de vloerplaten zijn nog het minst, waar de kofferbak ingelast geweest is zitten 2 gaten ter hoogte van de achterlichten maar in de binnenkant, deze twee gaten zijn groot genoeg dat er een rat in kan
Geplaatst: wo 27 mei, 2009 19:04
door siemen
dit is waardeloos.......
voor die 900 euro had je zelf ook bodemplaten enz kunnen kopen en leen een goed lasapparaat
moet alleen je uren niet op tellen
maar goed je moet zoeken naar een goede oplossing
Hoi,ik ben het met je eens.Bij een schade bedrijf hoef je ook niet aan te kloppen,en sommige beunhazen tellen veel te veel. Ik heb dit jaat ook al 750,00 euro laswerk gehad. Volgende keer koop ik zelf een las app.
en ga het zelf proberen,en kan dan een andere eenrijder helpen. Groetjes van eendrijder Henk
ik maak hier koetsen die 3000 euro in totaal kosten! kwaliteit kost geld! veel geld!
Geplaatst: wo 27 mei, 2009 20:28
door 2cvfreak
siemen schreef:
ik maak hier koetsen die 3000 euro in totaal kosten! kwaliteit kost geld! veel geld!
maar dan kunje hem denk/hoop ik ook recht streeks de spuitcabine indrukken?
het is de bedoeling dat ik met enkele weken ook een las cursus ga volgen,
kan ik mooi zelf aan het bakken en braden
liever dat ik het zelf verknoei dan dat een ander het moet doen voor € 900,-
Geplaatst: wo 27 mei, 2009 21:04
door AZL57
En lassen is leuk . Je kunt er verslaafd aan raken
Ik ben al weken bezig aan een set spatborden van mijn 1925er Citroen. Daar moet veel aan gebeuren. Het voordeel is wel dat het plaatwerk een stuk dikker is dan dat van de eend