lelijke eendje en ami 6je

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1516
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » za 23 aug, 2008 14:17

HRC=HoofdRemCilinder
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Gebruikersavatar
Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 538
Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
Locatie: Hilverum onder de zendmast.

Bericht door Eendeke » za 23 aug, 2008 14:22

:wink: Dacht ik al!
Ben wel benieuwd wat er nu kapot is bij mij!

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » za 23 aug, 2008 15:10

de cupjes zijn een soort rubber afdichtri ngetjes die binnenin je hrc zitten. hiermee druk je de vloeistof de leidingen in als je op het rempedaal drukt. hoogstwaarschijnlijk zijn die stuk en lekt er dus remvloeistof tussendoor. die remloeisof komt er dan aan de achterkant uit. dat is het deel waar de stang van de rempedaal in de hrc drukt. dit zit dus aan de binnenkant van de koets. waarschijnlijk is het 1 smeerboel binnen in je voetenbak. waarschijnlijk kun je dit zien als je met een zaklampje door 1 van de gaatjes in je voetenbak schijnt. waarschijnlijk lekt het dus vervolgens weer uit je voetenbak op je chassis.

als je remvloeistof ziet binnen in de koets is er eigenlijk 1 diagnose: een inwendi lekkende hrc. niet meer mee rijden en in zn geheel vervangen (let op het juiste type, er zijn vele soorten) niet gaan reviseren! werkt toch niet.

hrc is een klusje wat zelf te doen is, maar er zijn wat kleine lastigheidjes die je net even moet weten,je moet ook wel weten wat je doet en in de worstcase scenario kunnen er wat dingen stukgaan die dan vervolgens ook vervangen moeten worden (denk hierbij aan de remleiding wartels die stukdraaien), maar over het algemeen goed te doen hoor!
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 538
Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
Locatie: Hilverum onder de zendmast.

jaaa

Bericht door Eendeke » za 23 aug, 2008 16:33

Jaaaaa, dat is het denk ik! Lekker voor mijn tectyl ml in mijn voetenbak :cry: Pas zag ik al een beetje bruine smurrie eruit lopen, maar dacht dat dat dus tectyl ml was door de hitte? :lol: Zal dus wel bruine smurrie zijn met remvloeisof!

Heb deze er zelf al ingezet, (hopelijk goed! of juist niet) dus ga het maar weer eens opnieuw proberen maandag!
Weet bijna zeker dat dit het is! Is het verstandig om een andere oude remcilinder te gaan gebruiken die ook al lang stil ligt??? Of is de kans groot dat die dan ook weer zo stuk is?

Zal maandag toch effe een stukje moeten rijden, maar zal eeeerrg opletten!

Hou jullie op de hoogte!

Bob

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » za 23 aug, 2008 19:26

even vraagjë: wat voor remvloeistof gooi je erin?
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Gebruikersavatar
Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 538
Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
Locatie: Hilverum onder de zendmast.

Bericht door Eendeke » za 23 aug, 2008 20:09

Merk weet ik niet, het is groen, ik heb alleen schijven en gekocht bij de 2cv club!

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Re: Nou

Bericht door the Nosepicker » za 23 aug, 2008 23:32

Als hij groen is, is het LHM en geen dot4. Das dus goed bij schijven.
2e hands of nieuwe hrc?
Een nieuwe hrc kost zo'n 35 euri meen ik. Om een ochtendje te sleutelen en er dan achter te komen dat je gebruikte hrc ook kaduuk is, is zonde van je tijd voor dat bedrag.
eendeke schreef: Opeens brande ook het rode lampje :? , dat bleek dus ook van de remmen te zijn! Ik heb het dekseltje van het reservoir verandert met een andere en de stekkertjes er weer op, en toen was het lichtje uit :?
Je remvloeistofniveaucontrolelampje brandt als er te weinig remvloeistof in het reservoir zit: er is teveel vloeistof weggelekt.
Als dat lampje uitgaat zonder vloeistof bij te vullen, door een andere deksel met vlotter er in te zetten, dan zou ik de contactjes en de vlotter van dat 2e dekseltje niet erg vertrouwen..
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Gebruikersavatar
Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 538
Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
Locatie: Hilverum onder de zendmast.

Bericht door Eendeke » zo 24 aug, 2008 13:31

Maar hij was dus vol, na het bijvullen :wink: :?
Maar zo een nieuwe is niet zo duur, dus zal morgen even kijken en denk dat ik die gebruikte andere dan ook maar niet ga gebruiken :shock:
Bedankt alvast!

Gebruikersavatar
Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 538
Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
Locatie: Hilverum onder de zendmast.

heeey

Bericht door Eendeke » zo 24 aug, 2008 22:36

Bij de club kost die nieuw 75 euro :shock: :shock: en gebruikt 23 euro!
Dat is toch wel meer dan gedacht! Ga alles even goed bekijken!

Gebruikersavatar
Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 538
Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
Locatie: Hilverum onder de zendmast.

Zo

Bericht door Eendeke » ma 25 aug, 2008 15:30

Zo, heb vandaag de hoofdremcilinder vervangen! Was nog best een werkje, want de koppeling en gas moest natuurlijk ook los!!!!
Toch is het best meegevallen, en geloof dat de andere echt lek was bij de "stift", dus aan het einde in de koets!

Lekker ingebouwd, alles weer afgestelt en remmen ontlucht. Goh, dat het mij gelukt is :P :shock:
Nu hopen dat dit de boosdoender was en dat het goed gelukt is!

De eend loopt trouwens ook beter stationer!?!? Komt dit door andere afstelling van de koppeling, eerst liep ze erg hoog! OOk verdenkt ik de choke, die misschien iets uit stond de hele tijd :?

Nou, ja, het is GELUKT iig!

Groetjes Bob

Gebruikersavatar
Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 538
Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
Locatie: Hilverum onder de zendmast.

jeeeh

Bericht door Eendeke » di 26 aug, 2008 20:42

Nou, de remcilinder is helemaal toppie! Heb alles goed gedaan...

Nu kreeg ik vandaag van iemand de tip om de bekleding van mijn voetenbak te halen, dus dat krakkelige toplaag (waar het nog zit), dat stof spul (islotiespul?) en dat leerachtige harde zwarte spul wat tegen het ijzer zit geplakt (met een föhn waar het vast zit)

Is dit slim, handig. Dit kan nog vocht vasthouden, en als het weg is is dit toch beter lijkt mij ook??
Wat is raadzaam????

Groetjes Bob

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » di 26 aug, 2008 21:12

ik heb 't ook weggehaald, mede door wat lekkages hier en daar, vloertje droogt nu snel op. je haalt wel geluidsisolatie weg, maar wat is er nu mooier dan het loeien van die twee cilindertjes op volle toeren?

uiteraard zullen de restauratiefreaks roepen dat je je eendje waterdicht moet maken en dat meneer citroen dit niet voor niets zo gemaakt heeft, maar weghalen is wel zo makkelijk :wink: .
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Gebruikersavatar
Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 538
Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
Locatie: Hilverum onder de zendmast.

haha

Bericht door Eendeke » di 26 aug, 2008 21:27

HEERLIJK, dat geloei, daarom rij ik eend!
En lijkt mij ook wel beter voor het vocht, want om nou alles dicht te kitten :shock: :lol: :wink:
Trek het er wel uit!

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Re: haha

Bericht door dyane_maniac » di 26 aug, 2008 21:55

eendeke schreef:HEERLIJK, dat geloei, daarom rij ik eend!
En lijkt mij ook wel beter voor het vocht, want om nou alles dicht te kitten :shock: :lol: :wink:
Trek het er wel uit!
haha veel succes :wink:

tip: veel geduld, beschermbril, verfbrander en schraper zullen nodig zijn.

maar ik heb m ook weg gepeuterd. beter tegen roest.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » wo 27 aug, 2008 07:58

Eendeke,neem van mij een raad aan en ververst elke 2 jaar de remolie,
want behalve dat het vocht aantrekt,vervuilt het ook.En het onderhoud
schrijft dat ook voor.scheelt kosten en is beter voor de veiligheid.

Plaats reactie