Pagina 8 van 35

Geplaatst: za 23 aug, 2008 14:17
door Yannick
HRC=HoofdRemCilinder

Geplaatst: za 23 aug, 2008 14:22
door Eendeke
:wink: Dacht ik al!
Ben wel benieuwd wat er nu kapot is bij mij!

Geplaatst: za 23 aug, 2008 15:10
door dyane_maniac
de cupjes zijn een soort rubber afdichtri ngetjes die binnenin je hrc zitten. hiermee druk je de vloeistof de leidingen in als je op het rempedaal drukt. hoogstwaarschijnlijk zijn die stuk en lekt er dus remvloeistof tussendoor. die remloeisof komt er dan aan de achterkant uit. dat is het deel waar de stang van de rempedaal in de hrc drukt. dit zit dus aan de binnenkant van de koets. waarschijnlijk is het 1 smeerboel binnen in je voetenbak. waarschijnlijk kun je dit zien als je met een zaklampje door 1 van de gaatjes in je voetenbak schijnt. waarschijnlijk lekt het dus vervolgens weer uit je voetenbak op je chassis.

als je remvloeistof ziet binnen in de koets is er eigenlijk 1 diagnose: een inwendi lekkende hrc. niet meer mee rijden en in zn geheel vervangen (let op het juiste type, er zijn vele soorten) niet gaan reviseren! werkt toch niet.

hrc is een klusje wat zelf te doen is, maar er zijn wat kleine lastigheidjes die je net even moet weten,je moet ook wel weten wat je doet en in de worstcase scenario kunnen er wat dingen stukgaan die dan vervolgens ook vervangen moeten worden (denk hierbij aan de remleiding wartels die stukdraaien), maar over het algemeen goed te doen hoor!

jaaa

Geplaatst: za 23 aug, 2008 16:33
door Eendeke
Jaaaaa, dat is het denk ik! Lekker voor mijn tectyl ml in mijn voetenbak :cry: Pas zag ik al een beetje bruine smurrie eruit lopen, maar dacht dat dat dus tectyl ml was door de hitte? :lol: Zal dus wel bruine smurrie zijn met remvloeisof!

Heb deze er zelf al ingezet, (hopelijk goed! of juist niet) dus ga het maar weer eens opnieuw proberen maandag!
Weet bijna zeker dat dit het is! Is het verstandig om een andere oude remcilinder te gaan gebruiken die ook al lang stil ligt??? Of is de kans groot dat die dan ook weer zo stuk is?

Zal maandag toch effe een stukje moeten rijden, maar zal eeeerrg opletten!

Hou jullie op de hoogte!

Bob

Geplaatst: za 23 aug, 2008 19:26
door siemen
even vraagjë: wat voor remvloeistof gooi je erin?

Geplaatst: za 23 aug, 2008 20:09
door Eendeke
Merk weet ik niet, het is groen, ik heb alleen schijven en gekocht bij de 2cv club!

Re: Nou

Geplaatst: za 23 aug, 2008 23:32
door the Nosepicker
Als hij groen is, is het LHM en geen dot4. Das dus goed bij schijven.
2e hands of nieuwe hrc?
Een nieuwe hrc kost zo'n 35 euri meen ik. Om een ochtendje te sleutelen en er dan achter te komen dat je gebruikte hrc ook kaduuk is, is zonde van je tijd voor dat bedrag.
eendeke schreef: Opeens brande ook het rode lampje :? , dat bleek dus ook van de remmen te zijn! Ik heb het dekseltje van het reservoir verandert met een andere en de stekkertjes er weer op, en toen was het lichtje uit :?
Je remvloeistofniveaucontrolelampje brandt als er te weinig remvloeistof in het reservoir zit: er is teveel vloeistof weggelekt.
Als dat lampje uitgaat zonder vloeistof bij te vullen, door een andere deksel met vlotter er in te zetten, dan zou ik de contactjes en de vlotter van dat 2e dekseltje niet erg vertrouwen..

Geplaatst: zo 24 aug, 2008 13:31
door Eendeke
Maar hij was dus vol, na het bijvullen :wink: :?
Maar zo een nieuwe is niet zo duur, dus zal morgen even kijken en denk dat ik die gebruikte andere dan ook maar niet ga gebruiken :shock:
Bedankt alvast!

heeey

Geplaatst: zo 24 aug, 2008 22:36
door Eendeke
Bij de club kost die nieuw 75 euro :shock: :shock: en gebruikt 23 euro!
Dat is toch wel meer dan gedacht! Ga alles even goed bekijken!

Zo

Geplaatst: ma 25 aug, 2008 15:30
door Eendeke
Zo, heb vandaag de hoofdremcilinder vervangen! Was nog best een werkje, want de koppeling en gas moest natuurlijk ook los!!!!
Toch is het best meegevallen, en geloof dat de andere echt lek was bij de "stift", dus aan het einde in de koets!

Lekker ingebouwd, alles weer afgestelt en remmen ontlucht. Goh, dat het mij gelukt is :P :shock:
Nu hopen dat dit de boosdoender was en dat het goed gelukt is!

De eend loopt trouwens ook beter stationer!?!? Komt dit door andere afstelling van de koppeling, eerst liep ze erg hoog! OOk verdenkt ik de choke, die misschien iets uit stond de hele tijd :?

Nou, ja, het is GELUKT iig!

Groetjes Bob

jeeeh

Geplaatst: di 26 aug, 2008 20:42
door Eendeke
Nou, de remcilinder is helemaal toppie! Heb alles goed gedaan...

Nu kreeg ik vandaag van iemand de tip om de bekleding van mijn voetenbak te halen, dus dat krakkelige toplaag (waar het nog zit), dat stof spul (islotiespul?) en dat leerachtige harde zwarte spul wat tegen het ijzer zit geplakt (met een föhn waar het vast zit)

Is dit slim, handig. Dit kan nog vocht vasthouden, en als het weg is is dit toch beter lijkt mij ook??
Wat is raadzaam????

Groetjes Bob

Geplaatst: di 26 aug, 2008 21:12
door supercees
ik heb 't ook weggehaald, mede door wat lekkages hier en daar, vloertje droogt nu snel op. je haalt wel geluidsisolatie weg, maar wat is er nu mooier dan het loeien van die twee cilindertjes op volle toeren?

uiteraard zullen de restauratiefreaks roepen dat je je eendje waterdicht moet maken en dat meneer citroen dit niet voor niets zo gemaakt heeft, maar weghalen is wel zo makkelijk :wink: .

haha

Geplaatst: di 26 aug, 2008 21:27
door Eendeke
HEERLIJK, dat geloei, daarom rij ik eend!
En lijkt mij ook wel beter voor het vocht, want om nou alles dicht te kitten :shock: :lol: :wink:
Trek het er wel uit!

Re: haha

Geplaatst: di 26 aug, 2008 21:55
door dyane_maniac
eendeke schreef:HEERLIJK, dat geloei, daarom rij ik eend!
En lijkt mij ook wel beter voor het vocht, want om nou alles dicht te kitten :shock: :lol: :wink:
Trek het er wel uit!
haha veel succes :wink:

tip: veel geduld, beschermbril, verfbrander en schraper zullen nodig zijn.

maar ik heb m ook weg gepeuterd. beter tegen roest.

Geplaatst: wo 27 aug, 2008 07:58
door Gerard2cv
Eendeke,neem van mij een raad aan en ververst elke 2 jaar de remolie,
want behalve dat het vocht aantrekt,vervuilt het ook.En het onderhoud
schrijft dat ook voor.scheelt kosten en is beter voor de veiligheid.