motorproblemen

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
Niels
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 645
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
Locatie: Ter Aar
Contacteer:

Bericht door Niels » do 3 sep, 2009 20:34

de topsnelheid is duidelijk hoger dan voor mijn revisie, en toen kon ik ook met 'gemak' 120 probleem was toen dat ik dat ongeveer 10 minuten kon volhouden voordat ik geen olie meer had....
dus denk dat het met de compressie wel goed zit. ik kan nu gewoon 130 rijden, wat ik overigens niet doe, 100 rijdt prettiger
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » vr 4 sep, 2009 06:51

Wat geeft die vacuummeter die je voor die pianola gebruikt aan?
de onderdruk in het carter moet ca.6cm. waterkolom zijn.Dat is 0,o6 bar

Niels
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 645
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
Locatie: Ter Aar
Contacteer:

Bericht door Niels » vr 4 sep, 2009 10:21

hij geeft +/- 2 inch dus ongeveer 6 cm waterkolom overdruk aan (ja ik heb 10x gecontroleerd of ik de meter niet verkeerd om had zitten.


maar de wynns oil leak stop zit er nu in, ben benieuwd of dat effect heeft.

weet iemand na hoeveel km of tijd dat toch wel z'n werk zou moeten doen? ik neem aan dat het effect niet meteen merkbaar is...
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » vr 4 sep, 2009 10:28

Aks de motor een keer goed warm is geweest moet het werken,als je terug komt kan je nog eens meten.

Niels
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 645
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
Locatie: Ter Aar
Contacteer:

Bericht door Niels » vr 4 sep, 2009 14:11

nou, vanavond rij ik naar nijmegen, morgen door naar apeldoorn/loenen/beekbergen, stoomtreintjes kijken en zondag weer terug, dan zal ik nog eens meten.....

to be continued...
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU

Niels
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 645
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
Locatie: Ter Aar
Contacteer:

Bericht door Niels » do 10 sep, 2009 20:05

geen verandering, nog steeds overdruk, en nu ook teveel vloeistof in het carter.....
ik zal een beetje aftappen tot het weer onder het maximum zit en dan nog eens proberen, maar ben er bang voor, denk dat ik toch een andere vulpijp nodig heb...
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU

Niels
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 645
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
Locatie: Ter Aar
Contacteer:

Bericht door Niels » ma 30 nov, 2009 13:48

vandaag vulpijp eraf.....

als het goed is moet je niet kunnen blazen door die opening die naar het luchtfilter gaat, klopt dat?

daar kan ik dus gewoon keihard door uitademen... net zoals bij mijn oude vulpijp.

inademen via een vulpijp lijkt me minder gezond, dus ik heb het niet getest aan de kant die op het blok geschroefd moet worden.

kan ik hieraan conclusies verbinden, zo ja welke?

en weet iemand een adresje voor vulpijpen die WEL werken (via PM please)
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU

Jheronimus
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 205
Lid geworden op: wo 28 jul, 2004 14:11
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Jheronimus » di 1 dec, 2009 09:51

Die is weer kapot ja....

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 1 dec, 2009 10:03

volgens mij moet je toch juist zuigen aan de kant waar ie op het blok zit met die kleine aansluiting afgesloten (is idd heel vies). maar dan nog is het niet zo dat ie helemaal afsluit ofzo
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » di 1 dec, 2009 11:33

Heb ik gedaan om een nieuwe te controleren, is nog niet vies dan.
De nieuwe was goed, de oude na schoon maken van dat deel gaf erg veel weerstand bij blazen.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Niels
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 645
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
Locatie: Ter Aar
Contacteer:

Bericht door Niels » di 1 dec, 2009 12:06

hij heeft al op het blok gezeten dus ik ga echt niet zuigen aan de aansluiting op het blok.
in theorie zou blazen in de andere aansluiting, dus die naar het luchtfiler, hetzelfde effect moeten hebben (de aansluiting naar de pijlstok voor olieterugvoer hou ik dicht.
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » do 17 dec, 2009 14:47

huh k had n nieuwe gekocht van de zomer kon bijde richtingen gewoon goed ademen anders :S

heb onderweg naar de wereldmeeting wel mn blokje opgeblazen maar kwam dacht k ook doordat k n warmloper had gehad (heb blokje ivm ruimtegebrek nog niet uitgebouwd en uit elkaar gepuzzeld dus weet t niet zeker.

anders weer wat nieuws geleerd als je een kant niet uit zou moeten kunnen blazen, t ging om zulke kleine drukken (8 cm waterkolom is echt weinig druk; onder in je bierglas is de druk hoger) dat k dacht dat het geen merkbaar verschil zou moeten zijn.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » do 17 dec, 2009 19:45

je moet ook iets van een weerstand voelen, maar niet dat het echt 1-richting verkeer is zeg maar (ten minste die vulpijpen ben ik in mn "hele" leven nog niet tegengekomen).
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » vr 18 dec, 2009 12:19

jaaaah die ben ik wel tegengekomen maar dan is er eenrichtingsverkeer naar binnen toe en niet naar buiten :p
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Plaats reactie