Pagina 8 van 8

Geplaatst: do 3 sep, 2009 20:34
door Niels
de topsnelheid is duidelijk hoger dan voor mijn revisie, en toen kon ik ook met 'gemak' 120 probleem was toen dat ik dat ongeveer 10 minuten kon volhouden voordat ik geen olie meer had....
dus denk dat het met de compressie wel goed zit. ik kan nu gewoon 130 rijden, wat ik overigens niet doe, 100 rijdt prettiger

Geplaatst: vr 4 sep, 2009 06:51
door Gerard2cv
Wat geeft die vacuummeter die je voor die pianola gebruikt aan?
de onderdruk in het carter moet ca.6cm. waterkolom zijn.Dat is 0,o6 bar

Geplaatst: vr 4 sep, 2009 10:21
door Niels
hij geeft +/- 2 inch dus ongeveer 6 cm waterkolom overdruk aan (ja ik heb 10x gecontroleerd of ik de meter niet verkeerd om had zitten.


maar de wynns oil leak stop zit er nu in, ben benieuwd of dat effect heeft.

weet iemand na hoeveel km of tijd dat toch wel z'n werk zou moeten doen? ik neem aan dat het effect niet meteen merkbaar is...

Geplaatst: vr 4 sep, 2009 10:28
door Gerard2cv
Aks de motor een keer goed warm is geweest moet het werken,als je terug komt kan je nog eens meten.

Geplaatst: vr 4 sep, 2009 14:11
door Niels
nou, vanavond rij ik naar nijmegen, morgen door naar apeldoorn/loenen/beekbergen, stoomtreintjes kijken en zondag weer terug, dan zal ik nog eens meten.....

to be continued...

Geplaatst: do 10 sep, 2009 20:05
door Niels
geen verandering, nog steeds overdruk, en nu ook teveel vloeistof in het carter.....
ik zal een beetje aftappen tot het weer onder het maximum zit en dan nog eens proberen, maar ben er bang voor, denk dat ik toch een andere vulpijp nodig heb...

Geplaatst: ma 30 nov, 2009 13:48
door Niels
vandaag vulpijp eraf.....

als het goed is moet je niet kunnen blazen door die opening die naar het luchtfilter gaat, klopt dat?

daar kan ik dus gewoon keihard door uitademen... net zoals bij mijn oude vulpijp.

inademen via een vulpijp lijkt me minder gezond, dus ik heb het niet getest aan de kant die op het blok geschroefd moet worden.

kan ik hieraan conclusies verbinden, zo ja welke?

en weet iemand een adresje voor vulpijpen die WEL werken (via PM please)

Geplaatst: di 1 dec, 2009 09:51
door Jheronimus
Die is weer kapot ja....

Geplaatst: di 1 dec, 2009 10:03
door dyane_maniac
volgens mij moet je toch juist zuigen aan de kant waar ie op het blok zit met die kleine aansluiting afgesloten (is idd heel vies). maar dan nog is het niet zo dat ie helemaal afsluit ofzo

Geplaatst: di 1 dec, 2009 11:33
door André Post
Heb ik gedaan om een nieuwe te controleren, is nog niet vies dan.
De nieuwe was goed, de oude na schoon maken van dat deel gaf erg veel weerstand bij blazen.

Geplaatst: di 1 dec, 2009 12:06
door Niels
hij heeft al op het blok gezeten dus ik ga echt niet zuigen aan de aansluiting op het blok.
in theorie zou blazen in de andere aansluiting, dus die naar het luchtfiler, hetzelfde effect moeten hebben (de aansluiting naar de pijlstok voor olieterugvoer hou ik dicht.

Geplaatst: do 17 dec, 2009 14:47
door thomaaas
huh k had n nieuwe gekocht van de zomer kon bijde richtingen gewoon goed ademen anders :S

heb onderweg naar de wereldmeeting wel mn blokje opgeblazen maar kwam dacht k ook doordat k n warmloper had gehad (heb blokje ivm ruimtegebrek nog niet uitgebouwd en uit elkaar gepuzzeld dus weet t niet zeker.

anders weer wat nieuws geleerd als je een kant niet uit zou moeten kunnen blazen, t ging om zulke kleine drukken (8 cm waterkolom is echt weinig druk; onder in je bierglas is de druk hoger) dat k dacht dat het geen merkbaar verschil zou moeten zijn.

Geplaatst: do 17 dec, 2009 19:45
door dyane_maniac
je moet ook iets van een weerstand voelen, maar niet dat het echt 1-richting verkeer is zeg maar (ten minste die vulpijpen ben ik in mn "hele" leven nog niet tegengekomen).

Geplaatst: vr 18 dec, 2009 12:19
door thomaaas
jaaaah die ben ik wel tegengekomen maar dan is er eenrichtingsverkeer naar binnen toe en niet naar buiten :p