Pagina 8 van 22
Geplaatst: vr 14 mar, 2014 10:49
door gaëtan
CitroenAZU schreef:
Ook zitten de gaten voor de buisbumpertjes te hoog dus dat gaat em niet worden. Maar eens kijken of ik iets anders kan verzinnen.
Flink wat werk, inderdaad, maar het vordert goed zo te zien! Wordt vast en zeker weer een goed en trouw werkpaard!
Heel herkenbaar ook want samen met mijn vader heb ik (eindelijk - na 18 jaar) de restauratie van onze AZU uit 67 aangevat.
Ik vermoed dat wij het zelfde achterbalkje als jij hadden en dat dat er werd ingezet. Ik meen me ook een gelijkaardig etiket te herinneren dat 'AZU-AK' vermeldde. Een verschil in positie van de bumpertjes is me niet opgevallen, maar ik heb ook gewoon minder ervaring met besteleendjes...
Is het vooral een esthetische kwestie van te hoog of gaat er ook nog iets anders mis als je toch dit achterbalkje gebruikt?
En om het allemaal wat te illustreren, nog wat plaatjes! Onze AZU net na aankoop in 1996. Hebben we toen meegenomen uit St-Martin-Laguépie op enkele kilometers van Cordes sur Ciel in de Tarn et Garonne. En dan enkele plaatjes van de werkzaamheden. Ondertussen staan we ook weer wat verder, koets is helemaal gespoten in het originele Bleu Névé, maar daar heb ik nog geen foto's van.
Geplaatst: zo 16 mar, 2014 18:13
door CitroenAZU
@Gaetan; dat de bumpertjes te hoog zitten geeft problemen dat de deurrubbers er op aanlopen denk ik...
Helaas niet veel kunnen doen dit weekend.
Onderdelen gehaald voor de Ami en verder nog wat kleine dingetjes aan de AZU gedaan, achter kentekenplaatverlichting gedemonteerd, de knippers en de kentekenplaat.
Daar stond een verrassing onder, de datum van de opknapbeurt bij de vorige eigenaar.
10 jaar later kocht ik de auto.
Verder de beugels achter ontdaan van overtollig blik zodat ze in de nieuwe achterbalk kunnen worden gelast.
Ook de aanhechting van het paneel naast de voordeuren hersteld.
007 (Kopie) by
azu250, on Flickr
009 (Kopie) by
azu250, on Flickr
010 (Kopie) by
azu250, on Flickr
012 (Kopie) by
azu250, on Flick
014 (Kopie) by
azu250, on Flickr
Geplaatst: ma 17 mar, 2014 15:48
door gaëtan
CitroenAZU schreef:@Gaetan; dat de bumpertjes te hoog zitten geeft problemen dat de deurrubbers er op aanlopen denk ik...
Ai, dat ga ik dan maar eens moeten nakijken...
Nu ja, het zal dan toch creatief klussen worden, want het balkje zit er al en de hele boel is al gespoten ook...
Succes met de verdere werkzaamheden!
Geplaatst: di 18 mar, 2014 08:48
door siemen
zo goed werk martijn! ziet er goed uit!!. Kun je die dunne ribbel ook al in zinkcore kwaliteit krijgen??
Geplaatst: di 18 mar, 2014 11:06
door CitroenAZU
Ja je kunt nu ook smalle ribbel krijgen.
Zelfs achterdeuren (ovale raampjes en vierkant) maar ook ak350 achterschermen in zincor.
Geplaatst: di 18 mar, 2014 21:10
door CitroenAZU
Zie hier;
233 (Kopie) by
azu250, on Flickr
Geplaatst: di 18 mar, 2014 21:16
door Bull Frog Bleu
Zo dat is ideaal. Je kan zowaar op het cabinedak na de achterzijde zowaar helemaal nieuw maken.
Mooi werk weer Martijn!
Begon aardig luchtig te worden maar wordt weer een strakke besteller
Meteen goed in de tjet en dan kan de AVA er weer jaren tegen
Geplaatst: wo 19 mar, 2014 09:14
door siemen
wauw dat is wel heel erg mooi martijn!!!
Geplaatst: vr 21 mar, 2014 17:14
door CitroenAZU
Gisteren moest de rode eend voor APK bij de Eendenwacht (waar hij overigens zonder problemen door kwam)en daar kon ik direct de bestelde onderdelen als dorpels, voetenbak en bodemplaten voor de AZU meenemen.
Vandaag wilde ik verder aan de achterzijde van de AZU. Ik wilde het roestige deel tussen de twee verdikkingen van het paneel naast de linker achterdeur vervangen. Eerst wilde ik er alleen een nieuw strookje inlassen maar heb toch het hele deel maar vervangen. Helaas ging toen het gas op. Even een nieuwe fles halen dacht ik. Alleen was de firma waar dat kon overgenomen door Slager. Die had ze niet maar in de Waalhaven in Pietersen American cars zat nog een Slager filiaal dat wel nog een fles voor me had. Daar maar heen en daar bleek dat dit geen fles was van Supergas maar van een andere firma die mijn oude fles dus niet kon innemen. Even gebeld met Supergas en de dichtstbijzijnde zaak bleek Wiveco in Oud Beijerland te zijn. Dus daar maar heen geknort en dat is nu gelukt, we kunnen weer verder. Morgen naar de A-Markt nog wat onderdelen scoren en dan hoop ik zondag weer verder te kunnen lassen.
039 (Kopie) by
azu250, on Flickr
040 (Kopie) by
azu250, on Flickr
047 (Kopie) by
azu250, on Flickr
048 (Kopie) by
azu250, on Flickr
054 (Kopie) by
azu250, on Flickr
055 (Kopie) by
azu250, on Flickr
Geplaatst: zo 23 mar, 2014 21:34
door CitroenAZU
Gisteren op de A-Markt van Geert de achterbalk overgenomen dus die vandaag in elkaar gelast en hierna in de auto gelast. Een hoop passen en meten maar hij zit er in.
Alleen zit de plek/gat van de deurvergrendeling gespiegeld dus bij het rechter achterdeurtje ipv het linker. Dat moeten we nog even aanpassen dus.
Ook is de middenplaat 2cm te kort. Ik heb de omgevouwen rand recht gebogen en dat scheelt weer 1 cm. Met het balkje er straks op zie je er niets meer van.
004 (Kopie) by
azu250, on Flickr
006 (Kopie) by
azu250, on Flickr
009 (Kopie) by
azu250, on Flickr
012 (Kopie) by
azu250, on Flickr
016 (Kopie) by
azu250, on Flickr
019 (Kopie) by
azu250, on Flickr
Geplaatst: wo 26 mar, 2014 17:25
door CitroenAZU
Geplaatst: wo 26 mar, 2014 19:57
door Ed147
Dat gaat weer een hele nette worden!
Gaaf hoor, ik vind het een machtige auto!!
Geplaatst: do 27 mar, 2014 18:26
door CitroenAZU
Geplaatst: do 27 mar, 2014 21:19
door Geert
CitroenAZU schreef:Weer een daagje slijpen achter de rug. Zal blij zijn als dat voorbij is.
Het schiet toch lekker op
Geplaatst: vr 28 mar, 2014 14:37
door CitroenAZU