Pagina 8 van 9
Geplaatst: za 10 jul, 2010 11:27
door Hassie
Michiel van G. schreef:Ik rijd op 2,0 bar. Maa reen rammelende voortrein, daar heb ik absoluut geen last van. Misschien dat het nodig is dat de voortrein weer gesmeerd wordt?
welk type Nankangs heb je overigens? ik heb de N803, die enigszins op de Michelin ZX lijken.
Beste mensen, Allen dank voor jullie reacties. Michiel van G. ik heb Nangkangs 135R15 725 , N 803. Ik ga dus maar rijden met 2,0 bar.
Wel geeft de band als waarschuwing: "Serious injure may result from tire-failure due to UNDERinflation/overloading."
Je moet er niet aan denken dat de band bij 100km/uur van de velg afspringt wegens underinflation.
Eigenlijk vreemd dat banden altijd de max. inflation aangeven en niet de minimum inflation.
De tip dat tevens de schokbrekers de oorzaak zouden kunnen zijn dat had ik ook in gedachten. Ook dank hiervoor.
Ik ga nu eerst de banden op 2,0 bar zetten en bij blijvende rammel de schokbrekers voor vervangen.
Allen vrgrt.
Hassie.
Geplaatst: za 10 jul, 2010 12:08
door dyane_maniac
Hassie schreef:De tip dat tevens de schokbrekers de oorzaak zouden kunnen zijn dat had ik ook in gedachten. Ook dank hiervoor.
Ik ga nu eerst de banden op 2,0 bar zetten en bij blijvende rammel de schokbrekers voor vervangen.
Allen vrgrt.
Hassie.
check de gehele voortrein bij rammelen!!!
geluid betekend dat er IETS niet helemaal jofel vast zit. kan van een onschuldig iets tot iets ersntigs zijn.
ik moet nu ook nog "even" een vooras wisselen voor de vakantie omdat ik speling heb op de stuurkogels in de voorasbuis.
Geplaatst: za 10 jul, 2010 12:09
door Michiel van G.
maar ook alle bewegende punten goed in het vet zetten! Dat werkt prima, en een a-type moet je nu eenmaal doorsmeren. Ook op plaatsen waar geen nippel zit, zoals bij de kantelmessen of de schokbrekerbevestigingspunten.
Geplaatst: vr 16 jul, 2010 07:36
door Gerard2cv
Bij deze klacht,kan je ook de 4 traversebouten er 1 voor 1 uithalen en schoonmaken en met copaslib weer knettervast draaien.Die kunnen enorm tikken bij optrekken en afremmen
Geplaatst: vr 16 jul, 2010 12:00
door rusty
Gerard2cv schreef:Bij deze klacht,kan je ook de 4 traversebouten er 1 voor 1 uithalen en schoonmaken en met copaslib weer knettervast draaien.Die kunnen enorm tikken bij optrekken en afremmen
heb ik idd ook al ooit gehad, maar ik dacht dat die bouten maar met 45-50 Nm vastgezet moeten worden, maar dat lijkt me erg weinig, zet ze zelf ook altijd veel vaster. al zal citroen niet voor niks die waarden opgeven....
greetzzzzzzzzzzz
Geplaatst: vr 16 jul, 2010 20:22
door Hassie
Michiel van G. schreef:Ik rijd op 2,0 bar. Maa reen rammelende voortrein, daar heb ik absoluut geen last van. Misschien dat het nodig is dat de voortrein weer gesmeerd wordt?
welk type Nankangs heb je overigens? ik heb de N803, die enigszins op de Michelin ZX lijken.
Dag Michiel en anderen,
Ik heb de Nankangs op 1,5 gezet en ondertussen gemerkt dat de stuurkogelkoppen teveel speling hadden in de spoorstangen. Opsluitmoeren meer aangedraaid en het rammelen en klapperen is nu zo goed als verdwenen.
Allen dank!
Vrgrt
Hassie.
Geplaatst: wo 4 aug, 2010 13:45
door Joos
Zo. Klaar, gekeurd, ingeschreven en vanaf vandaag genieten.
En nu maar vlug weer over bandenspanning...
Geplaatst: wo 4 aug, 2010 14:41
door Yannick
Anders iets meer en duidelijkere foto's?

Geplaatst: wo 4 aug, 2010 17:30
door Joos
Van wat? Ik heb geen stickertje met voorgeschreven bandenspanning meer..
Voor goeie foto's reken ik op een bezoekje van uzelf as t nog es goei weer is

Geplaatst: wo 4 aug, 2010 18:58
door dyane_maniac
Joos schreef:Voor goeie foto's reken ik op een bezoekje van uzelf as t nog es goei weer is

dat kun je aan yannick overlaten. na mijn vakantie hier dus een mooie serie z/w foto's?
Geplaatst: wo 4 aug, 2010 19:21
door Yannick
Dat herinnert mij aan het feit dat ik al twee maanden niet gefotografeerd heb. Foei!
Geplaatst: do 5 aug, 2010 00:40
door tinouck
Yannick schreef:Dat herinnert mij aan het feit dat ik al twee maanden niet gefotografeerd heb. Foei!
Dan weet u wat u te doen staat
FOTO:S
Ben erg benieuwd

Geplaatst: do 5 aug, 2010 23:27
door Mr T.
Miljaar de nondedju wa is da hier allemaal over die bandenspanning...het ging hier toch over Joos zijn MEHARI.
Slaapt de moderator?

Dus vanaf nu gene zever niemeer over die bandenspanningen iedereen weet dat dat vooraan 1.4 en achteraan 1.8 moet zijn....
Ahja Joos dat herrinnert mij er aan... staan jouw bandjes al op de juiste spanning?

Geplaatst: vr 6 aug, 2010 01:25
door Joos
Mr T. schreef:Ahja Joos dat herrinnert mij er aan... staan jouw bandjes al op de juiste spanning?

Zeer zeker! De door de constructeur voorgeschreven spanning van 1.4bar vooraan en 1.8bar achteraan.

Geplaatst: do 9 sep, 2010 12:42
door Mr T.
Hey joos aangezien het al meer dan een maand geleden is dat ge uw bandenspanning gekontroleerd hebt is het tijd om dat nog eens te doen he...het weer is kouder dus de druk in uw bandjes zal wel gedaald zijn.
