Renovatie Ami 8 Break 1972 (roestplekken bijwerken).

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » wo 2 sep, 2009 12:43

Punky schreef:
Ik heb al een aluminium plaat liggen om over het slechte deel van de voetenbak te poppen. Op deze manier hoop ik de roest weer een tijd afgeremd te hebben en ziet alles er weer redelijk uit.
dat raad ik je ten zeerste af, die aluminiumplaat. Beter laten als het is (beter nog stuk inlassen)

aluminium over metaal zorgt ervoor dat het binnen afzienbare tijd gewoon een gat is. Zeker met popnagels. Ook nog eens apk afkeur.

dus nee, los het professioneel op :)
Verbruik: Afbeelding

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 2 sep, 2009 13:17

Bedankt voor het advies. En heb dit ook in mijn gedachten gehad voor ik de plaat kocht.

Volgens de metaalhandel waar ik de plaat gehaald heb viel dat best mee allemaal. Met name omdat er nog een laklaag tussen zit. Er gaat jaren overheen mochten er echt gaten gaan vallen. Dat is niet in een maand ofzo. Dan is de koets op andere punten al lang afgeschreven.

En het is alleen cosmetisch bedoeld, dus niet voor de APK. Met deze voetenbak zou hij zelfs de APK nog halen. Dus mochten ze er volgend jaar moeilijk over doen, dan halen we de plaat even los.

Let wel het hoeft geen top Ami te worden, want dan zou ik er een nieuwe voetenbak in laten lassen en de rest van de koets ook onder handen laten nemen. Maar daar zie ik economisch de meerwaarde niet van in. Ik wil hem rijdend houden zolang het lukt. Eigenlijk zou hij (als het aan de vorige eigenaar lag) al gesloopt zijn namelijk. :wink:
De gepopnagelde plaat kan ik er ook makkelijk weer uithalen om te kijken wat de stand is onder de plaat.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 2 sep, 2009 13:31

Inderdaad die angst van alu op ijzer is erg overdreven, zo'n vaart loopt dat allemaal niet. Daar gaat jaren overheen. Misschien bij mensen die aan de kust wonen gaat het sneller vanwege de zoute lucht.

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » wo 2 sep, 2009 14:19

Waarom ga je popnagelen als je het eventueel weer weg wilt halen ? Een paar parkertjes lijkt me dan handiger
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » wo 2 sep, 2009 18:37

backfire schreef:Inderdaad die angst van alu op ijzer is erg overdreven, zo'n vaart loopt dat allemaal niet. Daar gaat jaren overheen. Misschien bij mensen die aan de kust wonen gaat het sneller vanwege de zoute lucht.
nee, zo'n vaart loopt het niet, maar echt netjes is het niet toch? en een plaatje lassen is toch veel gezonder?
Verbruik: Afbeelding

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Rossero » wo 2 sep, 2009 19:17

Nog een ideetje? Glanzend blauw, zwarte velgen en een rode rand:

Afbeelding

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door supercees » wo 2 sep, 2009 20:30

backfire schreef:Inderdaad die angst van alu op ijzer is erg overdreven, zo'n vaart loopt dat allemaal niet. Daar gaat jaren overheen. Misschien bij mensen die aan de kust wonen gaat het sneller vanwege de zoute lucht.
plaatje zink nemen. dan oxideert het zink, en niet het ijzer. daarom worden op stalen boten blokken zink geschroefd onder de waterlijn, een kathodische bescherming.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » do 3 sep, 2009 00:33

Michiel van G. schreef:
nee, zo'n vaart loopt het niet, maar echt netjes is het niet toch? en een plaatje lassen is toch veel gezonder?
Klopt alleen verdoezel ik alleen dan de schade en kan ik hem niet later nog eens weghalen. En een gehele voetenbak lassen is me te kostbaar. Dus vandaar deze "oplapoplossing". :wink: Kan ik later alsnog zien, maar voor nu blijf ik niet achter het gat hangen met mijn hak. :lol: Ik pak trouwens ook een plaat over de gehele breedte van de koets, dan ziet het er iets netter uit.
Laatst gewijzigd door Punky op do 3 sep, 2009 00:37, 1 keer totaal gewijzigd.
PuNk RoCK LosEr

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » do 3 sep, 2009 00:34

Rossero schreef:Nog een ideetje? Glanzend blauw, zwarte velgen en een rode rand:

Afbeelding
Glanzend is mooi, maar dan moet ik zoveel strak maken. :wink: Maar blauw staat me ook wel aan. Nog niks gehoord over de leverancier van de mat beige verf, dus wie weet. :wink:
PuNk RoCK LosEr

Tom Duckpower
Moderator
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » vr 4 sep, 2009 15:39

Is dit niks voor op je Ami?
€80,-

Afbeelding
meer info:
www.franseklassieker.nl
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » vr 4 sep, 2009 15:45

ja fijn voor de luchtweerstand ;-)

ik had eens een antieke imperiaal voor mijn 18pk eend gekregen. Dat ding was niet meer vooruit te branden na montage.
diverse Citroens, wat anders.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » vr 4 sep, 2009 15:55

80e voor de imperiaal, en daarna twee keer zo snel bij de tank. mijn aca ging van 1:14,5 naar 1:11,5
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 4 sep, 2009 16:50

Qua looks erg gaaf, maar verbruik en top worden dan een hel. Ga er eens over denken. Was iets wat veel later op mijn lijstje stond namelijk.

Bedankt voor de tip.
PuNk RoCK LosEr

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » za 5 sep, 2009 08:17

Gisteren de radio ingebouwd, dus heb nu ook wat anders te horen dat het gezoem van de motor.
Ook de dash eraf gehad ivm de dashboard verlichting. Teller gedemonteerd, maar blijkt de verlichting ergens anders te zitten. Ik zag wel een draaiknop onderaan de dash. Hieraan wat zitten draaien, maar wist niet waar deze van was. Heb ik vanmorgen ineens een werkende dashboardverlichting. Blijkt dat dus een potmeter te zijn om de verlichting af te stellen. :lol: Weer een probleem opgelost. Nu nog ff werken en dan straks naar het magazijn.

Verder blijft de Ami olie druppen, al moet ik zeggen dat de eend daar ook last van heeft. Even in de gaten houden dus. Als het niet veel erger is als bij de eend, dan valt het allemaal wel mee. Heb nog nooit een kurkdroog blok gezien namelijk. :lol:
PuNk RoCK LosEr

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » za 5 sep, 2009 20:42

Vandaag bij de Club een nieuwe (deukvrije en in een top kleur) motorkap gekocht en een roest en deukvrije achterklep.
Daarnaast nog een tunnel met turbo en bijbehorende slang een slotvanger en een deurgreep. Leuk shoppen daar.

Ook gehoord dat mijn Ami vermoedelijk een tijd geleden meer als de dubbele vraagprijs heeft gehad. Wat een gek ervoor vraagt zullen we maar zeggen. :lol: Ritje op en neer ging top. 125km/uur. Zonder turbo.

Afbeelding
Kleppie.

Afbeelding
Kappie.

Afbeelding
Klein spul.
PuNk RoCK LosEr

Plaats reactie