Pagina 8 van 15
Geplaatst: vr 10 jun, 2011 20:37
door Punky
Boudewijn schreef:Gelukkig rijdt hij er niet mee met de Betuwerit, zal een pokke herrie uit komen.
Maar mijn eend wel.

Geplaatst: za 11 jun, 2011 19:47
door Boudewijn
Punky schreef:Boudewijn schreef:Gelukkig rijdt hij er niet mee met de Betuwerit, zal een pokke herrie uit komen.
Maar mijn eend wel.

Heb je daarom de radio zo hard staan? Als ik achter je rijdt, hoor en vooral voel ik je bassen, beginnen mijn ramen te trillen en vallen de vullingen uit mijn gebit.

Geplaatst: zo 12 jun, 2011 00:00
door Punky
Wat????
Geplaatst: zo 12 jun, 2011 09:20
door the Nosepicker
Zolang de plamuur niet van je schermen springt valt daar mee te leven toch??

Geplaatst: zo 12 jun, 2011 09:45
door Punky
Plamuur??? Hard staal zul je bedoelen.
Geplaatst: za 25 jun, 2011 19:15
door Tom Duckpower
Vandaag weer even aan de Ami gesleuteld.
Blok dat er samen met Dolf in is gezet liep wel, maar had erg weinig compressie. Ik kon de auto, met ingeschakelde versnelling namelijk zonder veel moeite aan de bumper vooruittrekken door de compressie heen.
Dus maaar besloten het blok dat er in zat toen ik m kocht weer erin te zetten.
Vanmiddag een motorkraan gehuurd en in twee uur tijd het blok gewisseld (incl koppeling). Morgen verder en wat dingen van het oude blok overzetten (123, benzine pomp,de nieuwe motorsteunen).
Van de week al de carb ultrasoon laten reinigen. Met deze carb starte de auto slecht en wilde niet stationair lopen.
Carb inmiddels weer opgebouwd met wat nieuwe (uit revisiesetje) en oude delen.
Hopelijk kom ik morgen er ook aan toe om nog even de klepjes te stellen en de olie te verversen en de auto moet er weer even mee gaan, incl de trip naar de wereldmeeting.
Is allemaal niet heel veel werk en hopelijk krijg ik m morgen al aan het lopen, dan een paar dagen ermee rijden en met een beetje mazzel kan ie mee naar de betuwerit
Wat fototjes:

Geplaatst: zo 26 jun, 2011 07:35
door Boudewijn
Goed bezig Tom.
Maar ik ben toch blij dat ik een garage heb.
Geplaatst: zo 26 jun, 2011 08:04
door Geert
De buurt zal wel blij zijn met zo'n sleutelaar !
Natuurlijk moet je de motor ook zonder uitlaat even vol gas laten lopen om te kijken of alles wel oké is, dat vinden ze helemaal leuk!

Geplaatst: zo 26 jun, 2011 09:09
door Boudewijn
Geert schreef:De buurt zal wel blij zijn met zo'n sleutelaar !
Natuurlijk moet je de motor ook zonder uitlaat even vol gas laten lopen om te kijken of alles wel oké is, dat vinden ze helemaal leuk!

Dat doet hij op zondag ochtend, dan zit toch heel Tilburg in de kerk. Kan hij gelijk de olie verversen boven het rioolputje zonder dat iemand het ziet.
Maar even serieus, als de hele wereld rond zou rijden met een "
dealer onderhouden zwarte Golf", dan zouden wij op zondag morgen geen mooie foto's van een hard werkende Tom in de regen kunnen aanschouwen en of het forum van
www.dealeronderhoudenzwartegolf.nl nauw zo leuk is dat betwijfel ik.
Geplaatst: zo 26 jun, 2011 09:17
door Tom Duckpower
Boudewijn schreef:Goed bezig Tom.
Maar ik ben toch blij dat ik een garage heb.
Garage de Stoep, voor al uw professionele beun klussen.
Buurt is nog niet komen klagen, terwijl de ami toch wel al een maand of 2 op die plek staat geparkeerd. Heb m gisteren wel even omgedraaid (naar zoals ie nu op de foto's staat.. mss denkt de buurt dan dat ie het weer doet

Geplaatst: zo 26 jun, 2011 16:05
door Punky
Goeie buurt heb je dan.
Geplaatst: zo 26 jun, 2011 18:32
door Tom Duckpower
@ Dolf, of in een buurt wonen waar witte tuinstoelen in de voortuinen doodgewoon zijn, en waar rotzooi voor de deur ook erbij hoort
ami is voor 99% klaar..
Vanmorgen begonnen met de ontsteking, motorrubbers en benzinepomp overzetten. Ontsteking op tijd gezet, motor paar keer rond laten gaan om te kijken of ie wilde starten, maar accu was te ver leeg.
Accu net aan de oplader gehangen en morgen weer een poging.
Verder uitlaten weer aangesloten, versnellingbak met olie gevuld en de remmen ontlucht.
Koppelingspedaal afstellen was even kloten, maar voelt nu goed aan. Morgen eens proberen met draaiende motor of schakelen ook lukt zonder gekraak.
Kachel ook weer aangesloten, net als alle andere kabeltjes.
Na het sleutelen wilde alleen de motorkap niet meer sluiten, maar na wat spelen met de sluiting en de bedieningskabel gaat ook dat weer probleemloos.
Voor morgen op het programma: accu en dynamo aansluiten en de tellerkabel aan de snelheidsmeter vastzetten.. Dan moet ie er klaar voor zijn..
ben benieuwd

Geplaatst: ma 27 jun, 2011 19:23
door Tom Duckpower
Het hok doet het...
Wil nog niet echt lekker starten of stationair lopen, maar moet ook nog de kleppen stellen.. Gisteren geen zin in gehad.. Van de week maar eens even doen dan.
Verder de koppeling nog iets bijstellen en wat elektra anders leggen. Maar heb het eerste rondje (rondje parkeerplaats) erop zitten..
Weet iemand trouwens waar dit draadje heen moet?

Geplaatst: di 28 jun, 2011 06:41
door Gerard2cv
Ik zou haast zeggen massa,maar die gaat toch richting spanningsregelaar? Controleer dat even.
Geplaatst: di 28 jun, 2011 09:22
door Punky
Dacht ik ook al aan. Dynamo heeft er maar 2 en de Ami (tenminste de Ami8) stikt van de extra massakabels.