Pagina 9 van 37

Geplaatst: wo 31 okt, 2012 16:10
door Ed147
Hahahaha!
Ja, ze hebben alles pas gemaakt!
Op hun eigen manier dan wel.........

De velgen zijn niet goed meer, en de rest heb ik allemaal liggen.
Nog meer zooi en ik kan m'n kont niet meer keren! :wink:

Geplaatst: wo 31 okt, 2012 16:58
door Spookeend
de wisser motor wel bewaren hoor, daar kun je makkelijk een interval op aansluiten namelijk. De moderne zorgen ervoor dat die interval snel uitbrand.

Geplaatst: wo 31 okt, 2012 19:53
door Michiel van G.
allicht he b je dat RW mechanisme ook nodig, want die van een Dyane werkt niet op een 2cv.

Geplaatst: wo 31 okt, 2012 19:55
door Ed147
Daar ben ik inderdaad ook achter gekomen. :cry:
Maar ik heb al een andere set liggen!

Net als de stuurstang (waar je stuur aan vast zit).
Past absoluut niet!!
Dus ook daar heb ik al een ander voor, maar dan past het Dyane contactslot weer niet. :evil:
Die komt nu dus aan de zijkant van het tellerhuis te zitten, net als bij de echte oude types.
Het is dus niet zo van, ik hang het allemaal even over.

Geplaatst: wo 31 okt, 2012 20:02
door Michiel van G.
blijkt maar weer, een Dyane is géén eend :D

Geplaatst: wo 31 okt, 2012 21:41
door David
Ed,

Ik heb een nieuw type ruitenwissermotor aan jou gegeven, maar ik heb hier ook nog een oud type liggen.

Je kunt dus kiezen :wink:

Ik hoor het wel.

Greetz David :P

Geplaatst: wo 31 okt, 2012 22:14
door Spookeend
oud type, veel beter, minder electra!!!
(1 stekker minder, lol) en mogelijkheid tot aftermarket interval!!!! aanrader!!!!!

en ook al zie je het niet, ziet er toch veel beter uit ook!

Geplaatst: do 1 nov, 2012 05:12
door David
Ik heb nooit zo goed begrepen waar het verschil nu inzit.....

Maar ik weet dat Ed geen interval erin wil :lol:

Had ik hem al geprobeerd aan te smeren :wink:
Nee geintje, maar het is wel zo dat er beslist geen interval in komt, maakt het dan wat uit?

Geplaatst: do 1 nov, 2012 12:17
door Boudewijn
Spookeend schreef:de wisser motor wel bewaren hoor, daar kun je makkelijk een interval op aansluiten namelijk. De moderne zorgen ervoor dat die interval snel uitbrand.
Wat kan er uitbranden aan een interval schakelaar? De elektronica stuurt het relais aan en het relais is de enige verbinding van de interval met de wissermotor. De schakeling zelf wordt dus niet beïnvloed door het type ruitenwissermotor wat gebruikt wordt. Blijft dus over het relais dat overbelast zou kunnen raken. Ik heb zelf een interval van Velleman (type MK111), deze zit er een half jaar in en heb nog geen problemen er mee gehad. Het relais kan 3 Ampère schakelen. Ik heb geen idee hoeveel ampère de ruitenwissermotor trekt. De nieuwe ruitenwisser motors hebben wel de derde aansluiting, waarmee ze met de nul worden verbonden om eerder tot stilstand te komen, dit zou een vonk in het relais kunnen veroorzaken waardoor deze op den duur slecht contact gaat maken. Er zijn echter meerdere mensen hier op het forum die de Velleman kit gebruiken en ik heb nog nooit gehoord dat er problemen mee zijn.

Geplaatst: do 1 nov, 2012 16:38
door Ed147
Hier nog een foto van de knipperlichten die ik ga gebruiken op de C-stijl.
Afbeelding
Ik mis alleen het binnenwerk, maar dat is zelf te maken.
Vind het model wel strak!

Geplaatst: do 1 nov, 2012 17:09
door chummydj
Mooi project !!

Geplaatst: do 1 nov, 2012 17:12
door Bull Frog Bleu
Mooie lampen Ed, en met die donker grijze kleur steken ze goed af bij de lichtere koets.
Had ooit van die binnenwerkjes liggen voor een lampje en buislampje maar dan moet ik een keer in de garage duiken. Intussen heb jij allang een mooi kek binnenwerkgemaakt voor moderne ledjes ;)

Geplaatst: do 1 nov, 2012 17:14
door Spookeend
hey.... die heb ik ook, met oranje kapjes....

En over de wisser motor... Die oude hebben, 2 draadjes, 1 om aan te sturen als je de knop op aan zet, en die andere, is ook plus, altijd, en zorgt ervoor dat de wissers in hun rust positie terug keren als je de knop op uit zet. De massa is dus de motor zelf.

Nu zit er in de motor een schakeling die dat regelt, maar die werkt volgens mij in een moderne net anders om ofzo, wat dus inhoudt dat je stroom de verkeerde kant opstuurt en als de interval dan net verkeerd staat, fikt ie uit. Hij krijgt veel meer voor de kiezen op de een of andere manier.

Het kostte mij 2 keer een interval in korte tijd en een moderne wisser motor voor ik er achter kwam, per toeval. Ik had toen een oude erin gezet, en die deed het wel goed, later met interval nooit meer problemen gehad, vandaar.

Er zijn er meer geweest waar het misging....

Geplaatst: do 1 nov, 2012 21:35
door marcopr
Heel mooi lichtkapje Edwin.

Geplaatst: do 1 nov, 2012 21:54
door summersnoek
Ik volg het ook nog steeds met spanning.