Vrijstelling belasting verdwijnt!!

Alles over het heerlijke eendrijden.
Mart
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Mart » di 20 nov, 2012 18:56

Voordeel is dat ik dan m'n LPG kan laten zitten, nadeel is dan dat ik met m'n dagelijkse en enige auto maar waarschijnlijk 2 maanden/jaar mag rijden. Moet ik er dan nog maar 5 bij aanschaffen? Dat is niet milieuvriendelijk want elke oldtimer die ik in de garage heb staan kan iemand anders niet gebruiken. En die koopt dan een nieuwe en vervuilender wagen.

Blijft dat er staat dat het vanwege milieu is en dat de Aca op LPG slechts 70 grCO2/km uitstoot. Zelfs de kleine Spark bifuel zit volgens mij op 110grCO2.

tekst bekendmaking,
<van mening dat een oldtimer niet misbruikt mag worden om dagelijks vrij van mrb rond te rijden, gezien de hogere milieubelasting van deze automobielen; >

Onderzoek door TNO uitgevoerd heeft opnieuw bevestigd dat LPG significante milieu- en gezondheidsvoordelen biedt ten opzichte van andere brandstoffen. Zowel de CO2-, NOx- als de NO2-uitstoot is bij autogas aanzienlijk lager dan bij benzine of diesel.

Zou ik kans maken als ik het erop aan laat komen en gewoon doorrij dagelijks. Ik doe het vanuit mijn hart toch voor een goeie zaak. Zou een rechter daar rekening mee houden dat ik schoon rij??? Nou ja, ik heb nog een jaartje om na te denken of er burgerlijke ongehoorzaamheid aan te pas gaat komen.

Eminence Grise
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Eminence Grise » di 20 nov, 2012 20:21

vandaag op het nieuws dat ee mogelijk toch sprake is van een versoepeling.
Mogelijk km beperking of zoiets...
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.

André Post
Heavy user
Heavy user

Bericht door André Post » di 20 nov, 2012 20:32

Nou ja, het rijden met mijn auto's is 1 van mijn hobbies.
Ik zie wel, desnoods gaat de BX er uit.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

OnsEendje2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door OnsEendje2 » wo 21 nov, 2012 12:12

nee niet de bx eruit, eentje erbij. anders kom je over je kilometers ;) ik zie kansen!
Geen eend, geen onderschrift :(
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

Hilke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Hilke » wo 21 nov, 2012 12:58

<van mening dat een oldtimer niet misbruikt mag worden om dagelijks vrij van mrb rond te rijden, gezien de hogere milieubelasting van deze automobielen; >
...
wacht es...
Dus dat betekend dat je ook de napoleon snoepjes die apart verpakt zijn niet meer mag eten, zeer milieu belastend.
Geen nespresso meer, ZEER milieu belastend...

HALLO, ik gebruik die auto waar ie voor gemaakt is. Om te rijden?!
Misbruikt?!

Zal ik maar es even kijken hoe milieubelastend dit is:
Afbeelding

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door achtpeter » wo 21 nov, 2012 17:06

OnsEendje2 schreef:nee niet de bx eruit, eentje erbij. anders kom je over je kilometers ;) ik zie kansen!
Blijf nou niet geloven in kilometerregistratie of 60-dagenkaarten. Ze gaan heus geen nieuwe administratieve problemen over zich afroepen. Denk eerder aan een hogere leeftijdsgrens en toeslagen voor lpg en diesel. Zo werken ze dan de olie- of gasgestookte Gestapocruisers eruit. Voor ons is de schade te overzien. Zelfs als die kilometerregistraatie er wel zou komen. Minder eendrijden om niet een paar tientjes belasting per kwartaal te betalen? Ik betaal wel, al vind ik het niet echt leuk. De echte klappen komen waarschijnlijk later, als na de crisis wordt verder gepraat over de "vergroening" van het belastingstelsel.

Tom Duckpower
Moderator
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » do 22 nov, 2012 08:43

Eens met achtpeter..
Ik rij veel met mijn a-types, en niet omdat ze belastingvrij zijn. Hobby, fun en dergelijke.
Als ik moet gaan betalen om er mee te rijden, so be it.

Voorheen betaalde iedereen ook wegenbelasting voor zijn eend, en reed men er ook dagelijks mee en dat was geen probleem.
Moeten we nu weer gaan betalen, is het hek van de dam.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door supercees » do 22 nov, 2012 23:07

ik ben het wel eens met tom duckpower, aan de andere kant, je kan maar in 1 auto tegelijk rijden, het zou leuk zijn als je voor maar een belasting hoeft te betalen. doe ik nu ook, de charleston is van '87.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Maus0611
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Maus0611 » di 27 nov, 2012 23:51

Dan krijg je mensen die een Atype of iets anders weinig hebben wat weinig weegt registreren voor de belasting, en dan met een CX of DS rijden.

Krijg je daar weer klachten over...

Mart
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Mart » zo 2 dec, 2012 16:34

Leg eens uit want ik begrijp er geen snars van wat je bedoelt.

Jij denkt dat als je een 2cv registreert dat je dan illegaal met een DS kan rijden???

Peter Yedema
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Peter Yedema » ma 21 jan, 2013 22:09

Laten we even voorop stellen dat het geld mij niet op de rug groeit, maar wees blij dat het om een a type gaat en dat je niet liefhebber bent van oude Amerikaanse hokken. Dan ben je pas aan de beurt. Trouwens eerst maar eens zien wat er gaat gebeuren.

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door hobbes » ma 21 jan, 2013 22:26

Even heel kort een vraagje : hoe zit het met de SCHONE oltimer???
Er zijn immers ook eenden / A types die bv op bioethanol of sinds kort op aardgas rijden. Nu is het rijden op bioethanol in nederland door Shell snel om zeep geholpen maar sinds kort is het ( jawel legaal) ook mogelijk om op aardgas te rijden en wel met een oud kenteken!
Ik vraag me dus af hoe ze daar het onderscheid in gaan maken...

Leuk idee overigens : elektronica in een eend proppen...( een eend staat nou niet bepaald bekend dat ie nou zo waterdicht is) en ach die kilometerstand ook geen probleem hoor! 1x per jaar draai ik dan gewoon de teller een eind terug
met eendige groeten,

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door LPGo » di 16 apr, 2013 16:33

Laatste ontwikkelingen op dit gebied......

http://www.automobielmanagement.nl/nieu ... lopen.html

het wordt er niet beter op....

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door LPGo » di 16 apr, 2013 16:49

Ik zie straks maar 1 ding gebeuren, als er overal wegenbelasting betaald voor moet gaan worden;

dat de prijzen van A types flink de lucht in gaan.....

"de man" wil toch een oldtimer als hobby en als het (wegenbelasting)geld kost dan liefst zo weinig mogelijk en welke auto's kosten weinig wegenbelasting......... juist jullie mogen niet meer raden......

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Bull Frog Bleu » di 16 apr, 2013 17:00

Nou dat zou nog wel eens tegen kunnen vallen. Echte liefhebbers kopen een A type en niet om er goedkoop mee te kunnen rijden. Dan kan je net zo goed een licht japannertje kopen.

Denk dat de A types ouder dan 40 jaar wel eens duurder kunnen gaan worden en dan meteen ook de 2cv6 motoren. Want met zo'n regeling werk de regering weer lekker mee aan de hobby en ombouwmannen :P

Ik wacht mei wel even af voordat ik mijn 2cv en HY op kenteken zet
Citroén rolls better than a Rolls!

Plaats reactie