De oorspronkelijke enkeltrapscarburateur van het AK2-blok was versleten. En hoewel ik
nog wel een goede tweetrapscarburateur heb liggen (of genoeg gesplitste carburateurs
om er een werkende van te maken), wilde ik de enkeltraps behouden.
Je kan een carburateur kant-en-klaar gereviseerd kopen. Maar dan is er geen lol aan en
ja, het kost ook weer geld. Zo had ik bij LeenAPK twee tweedehands carburateurs
gekocht met het advies: probeer van drie een te maken. Verder had ik nog zo'n
revisiesetje gekocht met vlotternaald, membraan van de acceleratiepomp, twee
voetpakkingen en een tussenpakking.
Met veel moeite en geduld had ik de vlotterkamer van de carburateur, waarvan ik dacht
dat hij de beste van de drie was, minutieus gereinigd. Schuurpapier, diesel, dremel,
remreiniger... Maar ik kreeg de aanslag van oude benzine - steen- en steenhard - er niet
helemaal uit.
Toen ik besloot de carb toch in elkaar te zetten, bleek de hoofdsproeier te ontbreken.
Schroef ik een van de andere twee open om een sproeier te lenen, blijkt die vlotterkamer
zo goed al nieuw. Nou moe! Had ik m'n ogen in m'n zak zitten de hele tijd...?
Gelukkig was de behuizing niet al te vies en dus snel van binnen en buiten schoon en
heb ik gisteren alles overgezet. Nu zit er een zelf gereviseerde Solex 35 PICS 6 op het
motorblok.
En nog wat losse dingen die ook gemonteerd wilden worden, zoals de benzineleiding
met benzinefilter, een massakabel op de versnellingsbak (ook weer van een Acadiane)
en het laatste stuk remleiding op de versnellingsbak.
Groet van
Jesper
http://www.glimeend.nl/zdz.html