Bezichtiging/aankoop 2cv

Wat is een goede prijs voor een eend, een onderdeel of de reparatie.
Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 13 jul, 2005 12:21

Wel een paar volgens mij. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Berichten: 1712
Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
Locatie: Ergens in't midden
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » do 14 jul, 2005 12:22

Nou, dan mogen die me hun tarieven mailen, ik wil in het najaar een taxatie laten uitvoeren. Die van twee jaar terug maakte mij erg gelukkig!
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 749
Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48

Bericht door Frank Deusjevoo » do 14 jul, 2005 12:50

Ik ben nu aan het denken om een rotte eend te kopen met papieren/ geschorst of gereserveerd kenteken, en die dan met nieuw chassis, motor reviseren, koets in orde maken, weer goed maken, zodat ik er op mijn achttiende mee kan rijden. Kost heel wat werk, maar dan heb je ook wat!

Wat is het advies? Een goede eend kopen of een oud barrel van top tot teen vernieuwen? Het laatste is meestal wel veel goedkoper...??

Wie heeft hier ervaring mee??

Frank Dekkers
Restauratie; draad weer aan het oppakken...

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » do 14 jul, 2005 13:28

Ik adviseer je een oud barrel te kopen en die op te gaan knappen. Zo weet je precies de staat van je eend als je straks 18 bent en kun je veel ervaring opdoen. Verder heb je ook geen gezeik met verborgen problemen, omdat alles in je handen is geweest.

Je moet er wel de tijd de ruimte en het geld voor hebben. Maar het geld bedrag kun je zo wel over de jaren uitspreiden, omdat je toch niet alles in 1x koopt. En je moet van een uitdaging houden en een gouden geduld hebben. Want het valt altijd anders uit dan je gepland had. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Discusduck
Beginner
Beginner
Berichten: 27
Lid geworden op: za 24 apr, 2004 12:40
Locatie: Anna Paulowna

Bericht door Discusduck » do 14 jul, 2005 14:20

Ik heb zelf een oud barrel opgeknapt.

Je moet inderdaad veel geduld en een sleutelruimte hebben. Als je goed rondzoekt zijn er best veel onderdelen voor weinig te koop. Ik heb ook best veel onderdelen gekregen van mensen die wisten dat ik met een eend bezig was (lag nog ergens in een schuurtje ;).

Een motor zou ik pas reviseren als het echt nodig is..Wel zou ik een nieuw chassis aanschaffen, de basis moet goed zijn. ook nieuwe remleidingen en benzineslang. Alle rubberen hoezen nieuw. Reviseer de voorremmen en koop nieuwe cilinders voor achter.

Ontzettend leuk projekt, maar ik ben er wel twee winters mee bezig geweest.

Als je alle uren dat je er mee bezig bent geweest ergens was gaan werken kun je misschien ook een opgeknapte kopen. Maar de voldoening, lol en opgedane kennis mis je dan. Natuurlijk zit het wel eens tegen, maar als je een sleutelruimte hebt kun je het ook wel eens een maandje laten liggen.

Succes!

Menno2cv1964
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 97
Lid geworden op: ma 17 jan, 2005 14:26
Locatie: Bennekom

Bericht door Menno2cv1964 » vr 15 jul, 2005 10:22

Frank Deusjevoo schreef: Wat is het advies? Een goede eend kopen of een oud barrel van top tot teen vernieuwen? Het laatste is meestal wel veel goedkoper...??
Hangt ervan af waartussen je vergelijkt:
een barrel vgl met een gerestaureerde van Sander Aalderink ofzo van 9000 euri, dan is een barrel opknappen goedkoper.

maar ga je rustig op zoek naar een harde eend van een particulier, dan is dat goedkoper. ik gok dat jij geen perfecte in nieuwstaat eend wil...

denk ook aan bijkomende kosten zoals huur van een sleutelruimte. staat tegenover dat je niet in de kroeg staat te zuipen, dus dat bespaart weer :wink:

maarrrr opknappen is natuurlijk veul leuker. en niet in euri uit te drukken!
2cv l'amour toujours

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 417
Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
Locatie: groningen

Bericht door Frank Munneke » vr 15 jul, 2005 10:48

Hoi

Het best kan je een zelf opknappen weet je ook hoe alles inelkaar zit. Zorg dan dat je om te beginnen eeen koopt met een goede koets, in het opknappen hiervan gaat het meenste tijd/geld zitten.

groet

Gast

Bericht door Gast » vr 15 jul, 2005 14:12

Wat het belangrijkste is is de koets. Zoek een goeie koets zonder roest en neem dat als basis. Chassis is niet belangrijk. Goeie koetsen zijn schaars dat weet ik maar het is goedkoper een eend op te knappen met een goede koets dan een met een rotte koets en een nieuw chassis.

Er mag natuurlijk best een gammel bodemplaatje inzitten maar dingen als voorruitframe, achter schermen binnen, kofferbodem, staartstukken, raamframe achterruiten c stijl en achterlichtbalk zijn bijzonder kostbaar om te repareren.

Een chassis kost dan in verhouding niks. Een motorblok en bak is ook het geld niet.

Martijn

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 749
Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48

Bericht door Frank Deusjevoo » vr 15 jul, 2005 16:06

Anonymous schreef:Wat het belangrijkste is is de koets. Zoek een goeie koets zonder roest en neem dat als basis. Chassis is niet belangrijk. Goeie koetsen zijn schaars dat weet ik maar het is goedkoper een eend op te knappen met een goede koets dan een met een rotte koets en een nieuw chassis.

Er mag natuurlijk best een gammel bodemplaatje inzitten maar dingen als voorruitframe, achter schermen binnen, kofferbodem, staartstukken, raamframe achterruiten c stijl en achterlichtbalk zijn bijzonder kostbaar om te repareren.

Een chassis kost dan in verhouding niks. Een motorblok en bak is ook het geld niet.

Martijn
Helaas is het probleem OF dat het een eend betreft waarvan de koets EN het chassis helemaal goed zijn (dus meestal ook duur), OF dat het een eend betreft met een slecht chassis en ook een slechte/verotte koets. Dat is ook logisch, het roestproces vanuit het chassis gaat naar de koets en andersom.

Een franse eend is meestal hard, dus kan ik daar natuurlijk naar op zoek, eventueel alleen voor de koets!

Frank Dekkers
Restauratie; draad weer aan het oppakken...

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 749
Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48

Bericht door Frank Deusjevoo » za 16 jul, 2005 14:20

Maar wat voor papieren moeten er bij een franse auto zitten, of eventueel een auto uit Nederland die geen kenteken meer heeft?

Hoe zit dat met de rdw?

Frank Dekkers
Restauratie; draad weer aan het oppakken...

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2675
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » za 16 jul, 2005 14:25

bij een franse moet de carte gris erbij zitten
dat is het franse ,,certificat d'immatriculation'' ofwel kentekenbewijs.
Verbruik: Afbeelding

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 749
Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48

Bericht door Frank Deusjevoo » za 16 jul, 2005 14:27

Oke, en ik hoorde dat in Frankrijk een erg makkelijke verzekeringsmaatschappij is die je auto per direct verzekert via de telefoon? Dat zou dan erg makkelijk zijn!!

Frank Dekkers
Restauratie; draad weer aan het oppakken...

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2675
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » za 16 jul, 2005 14:49

er zijn ook nederlandse verzekeraars die dat doen, zodat je de auto mee naar nederland kunt nemen en deze hier ook verzekerd is. Welke dat is weet ik niet precies, maar ik geloof dat het hier op het forum wel eens is gezegd: wie weet dat nog?
Verbruik: Afbeelding

Pieter-Jan
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 93
Lid geworden op: vr 10 dec, 2004 19:40
Locatie: België/Belgique/Belgien

Bericht door Pieter-Jan » za 16 jul, 2005 17:51

Je kan misschien in België zoeken. 2pk's worden hier nog meestal beschouwd als gewone auto's en niet als verzamelobjecten dus de prijzen hier liggen rond de 2000 euro voor een goeie geit. Plus mochten ze 3000 euro kosten, in België is het normaal dat je onderhandelt over de prijs. De mijne kostte eerst 3000 euro, ik heb ze voor 2000 euro kunnen meenemen en ze is in perfecte staat. Zeker in Wallonië zijn ze nog spotgoedkoop. Ze kosten daar 1500 euro voor een goede auto.
Sempre o dois cavalos

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 749
Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48

Bericht door Frank Deusjevoo » za 16 jul, 2005 18:09

Wallonie? Ken ik zo niet.. ligt dat in Belgie?

Frank Dekkers
Restauratie; draad weer aan het oppakken...

Plaats reactie