Pagina 9 van 35
Geplaatst: di 8 aug, 2006 21:29
door Bull Frog Bleu
hoi hoi
vandaag de pick gedeeltelijk gepoetst. Want de doffe laag veroorzaakt door de spuitnevel wil ik er nog wel even voor de vakantie afhebben.
En wel met mooi resultaat. Ze komt er weer mooi onder weg:):)
maja wat een werk...denk dat ik hem lekker dof laat en na de vakantie gewoon door het poetsbedrijf laat doen. Die hebben er tenslotte alle tools voor. Meteen voorzien van een teflon laagje dan glimt hij niet alleen langdurig maar is het gewoon kwestie van wassen en met droge doek afnemen.
Alleen de kentekens laten wel op zich wachten :S het nieuwe kenteken is nog niet bekend. wel staat er op vorige originele kenteken dat hij weer jaar goedgekeurd is voor de nederlandse wegen. Heb de RDW gemaild en hopelijk zetten ze er vaart achter zodat ik al het papierwerk en kenteken platen deze week nog kan laten drukken

Geplaatst: di 8 aug, 2006 22:20
door Evan
waarom krijg je een nieuw kenteken? t hoeft toch alleen voor de koetswissel gekeurd te worden?
Geplaatst: di 8 aug, 2006 22:22
door Jeroen-citroen
van geel naar grijs kenteken,tís nu een bedrijfswagen.
Geplaatst: wo 9 aug, 2006 08:05
door Evan
ok dan, daar heb ik dan geen last van, aca is al bedrijfswagen
Geplaatst: wo 9 aug, 2006 08:58
door OnsEendje2
Off-topic uit nieuwsgierigheid: Waarom zou je 'm als bedrijfswagen registreren? Kost moeite en geld. Die 8euro/mnd wegenbelasting kan het toch niet zijn? En er staat me iets van bij dat verzekering juist wat duurder is... ?
Geplaatst: wo 9 aug, 2006 09:27
door Jeroen-citroen
@ onseendje 2
Ik denk dat dat ook met de rdw keuring te maken heeft.
Als je geen personenwagen inrichting hebt wordt het automatisch een bedrijfswagen als de laadruimte voldoet aan de inrichtingseisen.
heeft iets te maken met een "fiscaa"l blok dat er in moet passen .
Het fiscaal blok heeft voorgeschreven maten wat betreft lengte, breedte en hoogte
Geplaatst: wo 9 aug, 2006 09:30
door OnsEendje2
ah thanks. je hebt dus niet veel te kiezen...
Geplaatst: wo 9 aug, 2006 16:37
door Bull Frog Bleu
Ik wilde hem zo op het kenteken laten staan maar geen enkele keurstation gaat een personenauto keuren die eruit ziet als 2 persoons pick up.
Vandaar de keuring. En jah...die extra 150 euro kan er dan ook nog wel bij.
Helaas kon ik de net gekochte gele platen omruilen voor de nieuwe (grijskenteken) platen. waarschijnlijk iets van 99-BZ-P. Dat is 1 van de laatst uitgegeven grijskentekens dus de mijne zal er ook zo ongeveer uit komen te zien.
Bij een Acadyane heb je er inderdaad geen last van van geel naar grijs of andersom.
Alhoewel ik bij de APK/RDW keuring weinig problemen heb ondervonden. Waren vrij soepel. Alleen het nieuwe gewicht en de buitenmaat van de bak meten ze op. verders moet natuurlijk Fuseespeling niet te ruim zijn. Banden en overige punten van APK worden nagekeken.
Enige punt waar je wel op moet letten is dat alle uitstekende delen van de laadbak goed zijn weggewerkt. Dit is het enigste wat keurmeester in het oog viel. Maar ook dit was netje afgewerkt rondom. Na het weegpapiertje en bedankje aan de keurmeester op naar de Balie waar alle papierhandel verder geregeld werd. Inmiddels ligt het ...na bellen RDW nog ter controle. hopelijk komt het deze week nog binnen.
Geplaatst: wo 9 aug, 2006 17:25
door mooieendje
hmm..dat ga ik dus ook krijgen met mijn pick-up. Zal mij benieuwen hoe zwaar hij word..
Vind het wel prettig te lezen dit soort dingen, dan weet ik tenminsten waar ze naar gaan kijken en wat me te wachten staat..een grijs kenteken...niet te geloven..

Geplaatst: wo 9 aug, 2006 17:30
door Jeroen-citroen
@mooieendje
kijk anders is op
http://www.belastingdienst.nl/variabel/ ... ng-32.html de grijs kenteken wet is behoorlijk ingewikkeld.
een grijs of geel kenteken kan ook vallen of staan met de grote van je cabine ten opzichte van de laadruimte.
Als ik het zo lees blijf je met een laadbak korter dan 1.25 meter op geel kenteken rijden.
grt, Jreoen
Geplaatst: wo 9 aug, 2006 20:08
door Evan
quote:
"Een bestelauto met open laadbak, enkele cabine en Xtrcab moet voldoen aan de volgende eisen:
* open laadbak: ten minste 125 cm lang en 20 cm breed. Er geldt geen hoogte-eis. Als de open laadbak is voorzien van soft- of hardtop, geldt een hoogte van ten minste 98 cm;"
moet toch niet zo moeilijk zijn om daaraan te voldoen ?
daarbij mag je je laadbak verlengen tot max 2/3 van de wielbasis gemeten vanaf het hart van de achteras (dus het hart van je achterwiel)
Geplaatst: wo 9 aug, 2006 20:10
door Eminence Grise
denk dat hetr eerder draait om de definitie personenauto. Een pick-up is geen personenauto ergo een (lichte) vrachtauto. Derhalve geen geel maar een "grijs" kenteken.
Geplaatst: wo 9 aug, 2006 20:16
door Jeroen-citroen
Yep dus hou de bak binnen de 1.25 m en het blijft een personenauto

Geplaatst: wo 9 aug, 2006 20:18
door Eminence Grise
Jeroen-citroen schreef:Yep dus hou de bak binnen de 1.25 m en het blijft een personenauto

heeft naar mijn mening de afmeting van de bak niets mee te maken.
Geplaatst: wo 9 aug, 2006 20:22
door thomaaas
Lees die site die jeroen dan net voordroeg ff door want volgens de belastingdienst heeft het daar wel wat mee te maken