Pagina 9 van 18
Geplaatst: za 1 dec, 2007 11:19
door thomaaas
Ja idd zijn heel dun maar kijk, dit is het onderste stukje hea, daarboven is de wand alweer wat dikker. Maar ik vond ze bij mij ook erg dun, ja.
Ziet er verder trouwens keurig uit, maar wat een gigantisch oliefilter

Geplaatst: za 1 dec, 2007 16:46
door Punky
backfire schreef:Mijn god die cilinders zijn echt dun D, wist niet dat dat zo erg was.
Zijn dat Visa zuigers D?
Volgens mij zijn het dezlfde zuigers als van een Visa, maar zeker weten doe ik het niet.
Volgens mij was de andere kant van de cilinderwand dikker. Ik zie dat ik net foto's gemaakt heb van de onderkant en die is smaller, omdat hij daarmee in het blok zelf valt. Misschien dat DUKW foto's kan maken van de bovenkant ter vergelijking. Ik ga het zaakje namelijk niet meer demonteren.
Oliefilter is voor VAG dieselmotoren.

Geplaatst: za 1 dec, 2007 17:58
door TB
Je bent al een tijdje bezig zo, maar het resultaat tot nu toe mag er zeker zijn!
Geplaatst: za 1 dec, 2007 19:46
door Punky
Staat meer stil dan dat ik er mee bezig was hoor.
Oja over de cilinders. Er is 1,5mm af, dus 3mm in de diameter.
Geplaatst: za 1 dec, 2007 21:55
door DUKW
heey punky
lekker bezig man. ziet der allemaal netjes uit. ik zal ook wel een soort van foto reportage maken als ik ga bouwen denk dat het volgende weekend gaat worden als het goed is . in ierder geval voor het nieuwe jaar

.
greets dukw
Geplaatst: zo 2 dec, 2007 07:25
door Punky
Kun je dan een foto maken van de bovenkant van de cilinders, dan zie je misschien beter dat de wand aan die kant dikker is als aan de onderkant.

Geplaatst: di 4 dec, 2007 16:39
door DUKW
is goed gaat ik doen. als ik ze heb.
Geplaatst: di 4 dec, 2007 17:00
door Aloha Beach Cruiser
ziet er gelikt uit punky! ga zo door

Geplaatst: di 4 dec, 2007 17:38
door Ramon
dun ja pas op niet te vast draaien dan druk je hem je kop in!!!!!! en gaat ie aanlopen (de zuiger tegn kop) je houd namelijk niks over aan ruimte zoveel compressie zit er in.
wel goeie spruitstuk pakkingen gebruikt? niet van die goedkope die verbranden??
succes ziet er goed uit,
Geplaatst: di 4 dec, 2007 23:56
door Punky
Ik kreeg het advies om hem aan te draaien tot 30Nm dat is strakker als de vraagbaak voorschrijft, maar was beter. Zo zal ie ook wel gehoond zijn neem ik aan.
Geplaatst: vr 7 dec, 2007 11:35
door Punky
Vandaag de uiltaapijp aangepast voor de montage van een lambdasonde. Hiervoor was een pijp van een Clio donor om het gedeelte met de schroefdraad om te zetten. Bij het monteren is wel de schroefdraad van de sonde gemold helaas, dus moet ik op zoek naar een andere. Ben nu wel an het twijfelen tussen een sloper of een nieuwe. Mijn vraag is alleen:
Gaat zo'n sonde in 1x kapot of slijt deze langzaam. Waardoor de meting van een gebruikte sonde dus al snel af kan wijken?
Ook de eend even laten wegen bij de weegbrug en dat levert schrikbarende getallen op.
Gewicht volgens RDW (bij invoer): 570kg.
Tegenwoordig: 75kg lag er nog wel een beetje spul in van Spa, maar boven de 730kg zal het zeker blijven.)
Gelukkig betaling ik belasting voor 570kg.

Geplaatst: vr 7 dec, 2007 14:00
door Bartje
Ik weet niet of een lambda sonde in een keer kapot gaat of niet, maar een neuwe is schreuwend duur dus ik zou de sloop nog even een bezoekje brengen.
Wat voor Y pijp heb je trouwens?, ben benieuwt naar het model en je ervaringen.
Groetjes, Bart
Geplaatst: vr 7 dec, 2007 15:03
door Punky
Heb de Y-pijp tijdelijk op een standaard blokje gehad en ik kreeg het idee dat hij sneller stijgt en zakt in toeren dan bij een gewone demper. Echte merkbare winst weet ik zo niet. Maar een betere doorstroming zou positieve effecten moeten hebben. Je krijgt er wel een ander geluidje door.

Ypijp opnieuw in de kachellak

Deze moet nog in de lak.
Gisteren van sinterklaas nog de onderdelen gehad voor het zelfbouwmetertje.

Geplaatst: vr 7 dec, 2007 17:03
door DUKW
heey punky
ben je der al uit hoe het helemaal wrkt met dat die sonde want zit der ook over te denken.
maar hebwel eens gehoort dat het beste is om gewoon je 1st demper der tussen te houden zitten en 2 pijpen daar op voor de beste prestaties
weet niet wat daar van waar is.
greets dukw
Geplaatst: vr 7 dec, 2007 18:31
door backfire
misschien domme vraag Punky, maar waar heb je je sonde gemonteerd? Toch niet te ver van de cilinder vandaan?
Slijtage is volgens mij een langzaam aan process, het is gewoon een chemische reactie welke een spanning opwekt. Na verloop van tijd zal dit onder een bepaalde waarde komen.
Sonde is niet zo duur als je maar zoekt 40 tot 70 euro is zeker te doen. Sommige sloperijen vragen voor een gebruikte 25 euro, belachelijk.
Je kunt ze testen met een gasbrander en multimeter.