Pagina 9 van 10

Geplaatst: za 27 okt, 2007 12:50
door thomaaas
Twécévé schreef:
Punky schreef:Als je al een Xantia hebt staan, waarom heb je het dan steeds over een AX? :roll:

Ik weet wel wat garages/beunen in Noord-Brabant voor je, maar weet niet of de afstand een probleem is?
Op de maandag werken zowel mn vrouw als ik. Voor ons werk hebben we beide de auto nodig. Dus op de maandagen rijden we met 2 auto's. Voor de overige dagen is het lekker dat als mn vrouw thuis zit (of ik op mn papa-dag) er toch een autootje voor de deur staat om naar vrienden/vriendinnen te gaan etc. Ipv de 2CV zou dat dan de AX worden. De 2CV komt dan nog alleen tevoorschijn in de zomer.
Dat vind ik dan écht zonde. Een auto is om in te rijden, en als je m al als tweede auto hebt wordt ie al nietzo vaak gebruikt. ;) Het is ook helemaal niet goed voor de motor en alles als je er de hele winter en herfst niet in rijt, alles moet in beweging blijven en bovendien zit je er dan veel dichter op als er eens iets stuk is ofzo. :roll:

Een motorrevisie komt geloof ikuit op iets van 1300 euro, je kunt het ook zelf doen maar soms ben je dan zelfs duurder uit :wink: Verder, zo'n eend kun je best gebruiken in de winter hoor, zeker als je alleen maar kinderen naar het zwembad brengt en de boodschappen doet. Kom op, het is een auto. Geen schilderij :?

Geplaatst: za 27 okt, 2007 12:52
door the Nosepicker
Toch mooi dat eenieder die keuze zelf mag maken! Een schilderij kwast je trouwens niet zo snel over, een eend wel. ( ja lieve mensen, ook dat mag!) ;)

Geplaatst: za 27 okt, 2007 12:54
door Punky
Ik weet niet waar jij je blokjes laat reviseren, maar voor 1300 mag je hem hierheen brengen!!!

Gereviseerd/Nieuw (ruilblok) zijn ze al aan te komen voor 700,- en ik weet vrijwel zeker nog wel adresjes die je eigen blok kan reviseren voor minder.

Geplaatst: za 27 okt, 2007 13:07
door thomaaas
ik laat ze niet revisere kan k zelf ook wel, maar die ruilblokken bij burton, duckservice en franzose zijn volgens mij rond de 1300 euro hoor :roll:

En ja iedereen mag die keuze zelf maken natuuriljk, maar ik vindt het wel heel zonde van de auto.

Geplaatst: za 27 okt, 2007 13:10
door Punky
Voor 1300 lever ik ze ook wel. Kan nog rijk worden dan. Voor 700,- kun je ze al aankomen namelijk. :wink:

Geplaatst: za 27 okt, 2007 13:20
door thomaaas
Njah dan wil ik ze ook wel leveren voor 1300. Sorry twécévé, je kunt ook al een blokje voor 700 krijgen dus ;) :lol:
voor nadere informatie moet je punky pm'en

Geplaatst: za 27 okt, 2007 20:49
door Twécévé
Ik prefereer die van 700 euro :lol: :lol: Zolang het maar geen kwastrevisie is. 8)

Ik heb onbewust een keuze gemaakt denk ik: een week waarin niet met de eend gereden is, is een verloren week... Dus die 2CV zal en moet opgeknapt worden en dit keer goed!

Paar heren van de 2CV4&6 Club er vandaag naar laten kijken. Chassis goed behandelen en bijhouden moet het nog een flinke tijd meekunnen.

Koets moet idd het nodige aan gebeuren. Beter goed laten doen dan steeds lapwerk (Wat eigenlijk tot nu toe is gedaan). Ook kun je de kosten drukken door de koets zelf aan te leveren en weer te monteren. Dat scheelt de garage werk en geeft mij de kans om de bovenkant van het chassis aan te pakken en de onderkant van de koets. Vervolgens goed bijhouden met antiroest. Dan moet ie zeker 20 jaar meekunnen.

Geplaatst: za 27 okt, 2007 22:29
door marcopr
20 jaar? Maar dan wel binnen laten staan en met warm droog weer en blokje toeren. 7 jaar is volgens mij de prognose van citroen geweest voor de 2cv bij dagelijks jaarrond gebruik. Ik denk niet dat enkel tienjes tectyl daar 13 jaar bij optellen. Maar het is waar, nu goed doen en goed bijhouden dan heb je weer lang plezier van de reparatie. En niet rijden als er gestrooid is met zout.
Een heel goede beslissing, lang leve 2cv.nl voor het redden van je 2cv en hulde aan jezelfvoor het enige juiste besluit, een andere eend is niet je eigen eend.

Geplaatst: za 27 okt, 2007 22:43
door dyane_maniac
ik heb slechte verhalen gehoord over sommige revisie motoren. welke weet ik zo even niet, maar dat weten ze je vast te vertellen. maar de opmerking dat zelf reviseren nog wel eens hoger dan 1300 kan uitvallen is mi echte bull. een 2de hands blok is 150, kan zelfs goedkoper. krukas meen ik iets van 350 euro, nieuwe set zuigers en cilinders 180, revisie setje 20 en desnoods je koppen laten reviseren zal iets van 200 zijn. maakt een totaal van 900.

als je het goedkoop wil doen: blok kopen, alle dingen uit een revisie setje vervangen, de kleppen zelf inslijpen en dan ben je voor een 100 tot kleine 200 klaar. ik geef toe, dan heb je misschien niet het perfecte blok, maar wel goedkoop.

douwe

Geplaatst: zo 28 okt, 2007 02:12
door thomaaas
Je hebt gelijk. Ik heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan hoe duur het was, ging er ltijd vanuit dat het rond die prijs was. Volgens mij heb je zelfs nog ruim gerekend ook, maar ja er komt ook wel altijd wat bij hea, als je daar rekening mee houdt...

Denk bijv. aan nieuwe olieleidingen, toch maar electonische ontsteking, oeps, oliekoeler stuk...

Geplaatst: zo 28 okt, 2007 02:24
door Eminence Grise
als je op de pagina van een van de sponsors kijkt zie je dat er al een gereviseerd motorblok te koop is voor € 850,- euri's :!:

Geplaatst: zo 28 okt, 2007 10:42
door dyane_maniac
thomaaas schreef:Je hebt gelijk. Ik heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan hoe duur het was, ging er ltijd vanuit dat het rond die prijs was. Volgens mij heb je zelfs nog ruim gerekend ook, maar ja er komt ook wel altijd wat bij hea, als je daar rekening mee houdt...

Denk bijv. aan nieuwe olieleidingen, toch maar electonische ontsteking, oeps, oliekoeler stuk...
ja als je zoe rekent, dan kom je daar wel weer op uit. maar ik vergeleek het even met zo'n revisie blok. en die zijn errug kaal hoor. geen oliekoeler nix. dus tja als dat ook allemaal stuk is....

Geplaatst: zo 28 okt, 2007 10:47
door thomaaas
Owh nee ik bedoel echt je hele blok inclusief spruitstuk dynamo en carb, ik bedoel... dat hoort toch ook bij je motor?

Geplaatst: zo 28 okt, 2007 11:10
door dyane_maniac
thomaaas schreef:Owh nee ik bedoel echt je hele blok inclusief spruitstuk dynamo en carb, ik bedoel... dat hoort toch ook bij je motor?
tsja, zonder rijdt het erg lastig, maar dat krijg je er iig niet bij als je een revisie blok koopt.

ik zie net wel een plaatje van een revisie blok, waar de oliekoeler er wel op zit, maar ik meen toch echt dat ze er niet opzit.

douwe

Geplaatst: zo 28 okt, 2007 11:13
door backfire
Ja en nee thomaaas, revisie blok is meestal kaal zoals D_M ook aangeeft. Compleet blok revisie gaat je wel meer kosten, want carburateur en dynamo's zijn niet goedkoop.

Daar tegenover staat dat orgineel citroen blok wel wordt geleverd met oliekoeler.