Pagina 9 van 77

Geplaatst: do 15 mar, 2007 23:25
door Robbert.
Dat autootje daarachter denk ik altijd te herkennen als een eend (in het donker dan) aan de stand en hoogte van de koplampen... en dan blijkt het een nissan te zijn. :(
(sorry, heel erg off topic maar het komt me heeeel vaak voor)

Geplaatst: do 15 mar, 2007 23:31
door catscit
Jeroen-citroen schreef:Prachtig wagentje 8) . Maar hoe halen ze zoveel pk uit 2000 cc ?? Heeft ie er nog een turbo opzitten ofzo ??
2 turbos, bij maserati is de hele serie bekent onder de naam biturbo (zoals de eend onder a-type valt).

Geplaatst: do 15 mar, 2007 23:36
door Charlie
catscit schreef:en nu weer ontopic.

Morgen dit ding ophalen.
Afbeelding

V6, 2 liter, 306pk, 6 versnellingen, 0-100 in 5.5 seconden, top 260km/h

En ja ik rij nog steeds met plezier in de ami 8 service...
een RODE??????

Geplaatst: do 15 mar, 2007 23:36
door Jeroen-citroen
catscit schreef:
Jeroen-citroen schreef:Prachtig wagentje 8) . Maar hoe halen ze zoveel pk uit 2000 cc ?? Heeft ie er nog een turbo opzitten ofzo ??
2 turbos, bij maserati is de hele serie bekent onder de naam biturbo (zoals de eend onder a-type valt).
Ik blijf het veel vinden hoor. Dat moet wel erg mooie techniek zijn.
Mijn V6 2.5 liter (vectra) komt niet verder dan 170 pk :wink:

Geplaatst: do 15 mar, 2007 23:43
door catscit
Charlie schreef:
catscit schreef:en nu weer ontopic.

Morgen dit ding ophalen.
Afbeelding

V6, 2 liter, 306pk, 6 versnellingen, 0-100 in 5.5 seconden, top 260km/h

En ja ik rij nog steeds met plezier in de ami 8 service...
een RODE??????
ferrari rood :twisted: Ik wou eigenlijk geen rode maar een blauwe. Er staan momenteel 4 blauwe te koop maar met alle 4 is wat. Ik had deze al een tijd zien staan en op foto had ik zoiets van, een rooie hoef ik niet. Maar in het echt komen de brute lijnen er wel mooi in uit. En ik heb al een zwarte met veel chroom (zie een paar pagina's terug) dus deze is weer helemaal anders.

En met 2000 stuks totale productie is de keuze beperkt natuurlijk.

@Jeroen: het is heel veel vermogen per liter. Maar ja, het is ook een maserati, de techniek is echt fantastisch. Niet alleen de motor maar ook dingen als ophanging en remmen is gewoon erg abnormaal en erg racerij geent. Voordeel is wel dat deze auto's erg comfortabel zijn en ik pas erin, en dat lukt bij bijvoorbeeld ferrari of lamborghini echt niet. En je kunt zo'n ding gewoon overal parkeren, bijna geen hond die het opvalt.

Geplaatst: vr 16 mar, 2007 11:21
door Tom Duckpower
catscit schreef: @Jeroen: het is heel veel vermogen per liter.
en dat heeft weer met de italiaanse wetgeving/belasting te maken. Daar betaal je de belasting naar motorinhoud :)
Vandaar dat je van die redelijk kleine blokjes krijgt, maar met rete veel vermogen...

Hoewel de gemiddelde maserati nu wel een liter of 4 inhoud heeft, verdeeld over 8 cilinders

Geplaatst: vr 16 mar, 2007 11:45
door backfire
Mijn broer heeft nog even een oude biturbo gehad, levensgevaarlijk maar wel adrenalinegevende monstertjes, al het vermogen (althans zo voelt dat) komt bij +/- 4500 toeren los. Net als die oude bmw 2002ti.

Geplaatst: vr 16 mar, 2007 19:59
door Joos
Iets minder exotisch, marr da's misschien beter als nog niet volleerde chauffeur:

een berlingo 1.4i multispace die normaal gisteren voor de deur zou staan maar weer een week vertraging heeft :evil:

Geplaatst: vr 16 mar, 2007 22:31
door catscit
Ik heb de ghibli opgehaald, het is een beest van een auto.
Dit is een sportauto.
Anders als alles waar ik mee gereden heb.
Echt een te gek ding.

Geplaatst: zo 18 mar, 2007 10:38
door thomaaas
backfire schreef:Net als die oude bmw 2002ti.
De gewone 2002 was al bloedlink, we hebben er 2 gehad, en een is bij brussel een keer compleet over de kop gegaan, was niets meer van over 8)

Geplaatst: zo 18 mar, 2007 20:14
door Tom Duckpower
over de kopslaan ligt niet aan de auto, maar aan degene met het stuur in zijn/haar handen...en zijn/haar gebrek aan stuurmanskunsten :lol:

Geplaatst: zo 18 mar, 2007 20:33
door Joos
daarom gaan Citroen A-typetjes zo moeilijk over de kop, maar mercedes A-klassetjes zo makkelijk :lol:

Geplaatst: zo 18 mar, 2007 22:31
door thomaaas
hmm wij houden het op het belgische wegdek :P

Geplaatst: ma 19 mar, 2007 16:35
door Joos
thomaaas schreef:hmm wij houden het op het belgische wegdek :P
da's flauw... :wink:

Geplaatst: ma 19 mar, 2007 18:32
door Yannick
Juist, bij ons valt er tenminste nog wat te beleven op de snelweg.