Pagina 9 van 15

Geplaatst: ma 18 feb, 2008 20:19
door BasvanEerden
Punky schreef:Dat is mooi, dan hoeven we alles dus alleen te ordenen en in een HTML bestandje lepelen. :wink:
Ik bedoel eigenlijk dit. Om wat meer informatie bij elkaar te hebben zoals in dit topic.

Wie weet wat een eend ongeremd mag trekken? En wie kan mij een foto sturen van zijn/haar deel van het kentekenbewijs waar de massa's op staan. Mag van een 2cv of burton.

Ik wil met de burton naar Duitsland en helaas een nieuwe regel van de RDW. Er moet op je kentekenbewijs de trekmassa's staan voor het rijden met een aanhanger. Ongeacht deze onder de 750kg zijn.

Dus had ik mijn papieren van de burton opgestuurd krijg ik de handel terug omdat ze niet kunnen vinden wat een burton mag trekken. Lekker is dat. Nu heb ik een brief van trefina (maker van de trekhaak) dat hij 350kg geremd mag hebben maar niet wat hij ongeremd mag trekken. Mijn dyane mag 270kg ongeremd en 400kg geremd.

Geplaatst: ma 18 feb, 2008 20:21
door Tom Duckpower
ongeremde massa is vaak het halve gewicht van het trekkende voertuig.
zou voor een eend 280kg moeten zijn. burton is wat lichter, maar de 280 moet lukken lijkt mij ;)

Geplaatst: ma 18 feb, 2008 23:25
door backfire
En ongeveer 80% voor geremde aanhanger volgens de ANWB, maar dat is alleen geldig in NL en niet in DLD, dus ik weet niet of je daar dan mee mag rijden.

Geplaatst: di 19 feb, 2008 11:23
door Tom Duckpower
op de wereldmeeting veel duitse eenden gezien met een Eriba Puck ervoor.. Die zitten net over de 400kg dacht ik... Dus een lichtere zou moeten kunnen..

Geplaatst: di 19 feb, 2008 14:03
door Jeroen-citroen
Tom Duckpower schreef:op de wereldmeeting veel duitse eenden gezien met een Eriba Puck ervoor.. Die zitten net over de 400kg dacht ik... Dus een lichtere zou moeten kunnen..
Verbazingwekkend dat zo'n Eriba een eend kan trekken..... :lol: :lol:

Geplaatst: di 19 feb, 2008 15:28
door Lelijke Eend
Een Eend mag geremd 400kg en ongeremd 280kg trekken. Al hangt het ook af van het humeur van de RDW-er die de info op je papieren kloddert.

Geplaatst: di 19 feb, 2008 16:11
door Tom Duckpower
Jeroen-citroen schreef:
Tom Duckpower schreef:op de wereldmeeting veel duitse eenden gezien met een Eriba Puck ervoor.. Die zitten net over de 400kg dacht ik... Dus een lichtere zou moeten kunnen..
Verbazingwekkend dat zo'n Eriba een eend kan trekken..... :lol: :lol:
Stonden op de camping zo ;)
Heb je ze zien rijden met een Puck erachter ;)

Geplaatst: di 19 feb, 2008 16:15
door Jeroen-citroen
Tom Duckpower schreef:
Jeroen-citroen schreef:
Tom Duckpower schreef:op de wereldmeeting veel duitse eenden gezien met een Eriba Puck ervoor.. Die zitten net over de 400kg dacht ik... Dus een lichtere zou moeten kunnen..
Verbazingwekkend dat zo'n Eriba een eend kan trekken..... :lol: :lol:
Stonden op de camping zo ;)
Heb je ze zien rijden met een Puck erachter ;)
Je l@lt je er goed uit Tom :wink:

Geplaatst: di 19 feb, 2008 22:35
door Basss
WOW!

Vandaag op mn werk op internet naar caravans aan het zoeken..
(werk bij een caravanbedrijf, dan mag dat :wink: )
kwam ik ineens dit tegen!!

T is dat ie zo afschuwelijk duur is..
want t lijkt me een plaatje achter de Eend!

Niet dan?

http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 3Fxref%3D1

Geplaatst: di 19 feb, 2008 22:59
door Jeroen-citroen
Wel mooi , maar het lijkt me erg op een luxe sleeper en die is toch weer een stukkie lichter.......

Geplaatst: di 19 feb, 2008 23:27
door Lelijke Eend
717kg achter je Eend hangen ? En met de as onder de caravan zo ver naar achter geplaatst ? En (volgens mij) geen opdrukrem ?

Liever niet ;)

Geplaatst: di 19 feb, 2008 23:55
door backfire
717? hij is toch 417, maar makkie, eend kan veel meer trekken alleen mag het niet.

Maar zijn wel de zware uitvoeringen, volgens mij is deze makkelijk lichter te krijgen. Ook kun je op internet diverse bouwpakketten vinden van deze sleepers.

Geplaatst: wo 20 feb, 2008 00:37
door Basss
backfire schreef:717? hij is toch 417, maar makkie, eend kan veel meer trekken alleen mag het niet.

Maar zijn wel de zware uitvoeringen, volgens mij is deze makkelijk lichter te krijgen. Ook kun je op internet diverse bouwpakketten vinden van deze sleepers.
Ja inderdaad, de lichte is zover ook ik las 417kg.
En met een alko chassis.. slingerkoppeling erop.. geremd zijn ze bijna allemaal tegenwoordig.. easy!

had ook al allerlei bouwtekeningen gezien van sleepers.
Lijkt me stoer zoiets een keer te bouwen..

Geplaatst: wo 20 feb, 2008 09:47
door backfire
Is niet zo moeilijk als je met hout overweg kunt, enige minpunt voor mij is de stallingsruimte, NIET dus. Hoewel ik denk dat er van die 417 makkelijk de nodige KG's af kunnen.

Jammer dat losse assen (lees betaalbaar) nog steeds allemaal ongeremd zijn, voor dat geld kun je net zo goed achteras van de eend gebruiken en een halve veerpot.

Geplaatst: wo 20 feb, 2008 12:24
door Jeroen-citroen
backfire schreef:717? hij is toch 417, maar makkie, eend kan veel meer trekken alleen mag het niet.

Maar zijn wel de zware uitvoeringen, volgens mij is deze makkelijk lichter te krijgen. Ook kun je op internet diverse bouwpakketten vinden van deze sleepers.
Leeg gewicht is 417 maar daar komt het laadvermogen van 300 kg bij en dan heb je de 717 kg van LE :wink: