1986 special to 2CV Superleggera (evt.in onderdelen te koop)

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 10 jan, 2008 08:58

Laat me raden voor de ramen?

Even ter info, er bestaat enige tijd een variant met de helderheid van plexiglas en de taaiheid van lexaan.

Volgens mij zit er in Schijndel een bedrijf die met behulp van een CAD tekening kan snijden, maar ze zullen ook zo wel leveren.

In den Bosch zit er maar 1 en die is erg duur, je komt dan snel uit op bouwmarkten.

theo-2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 4 feb, 2007 20:52
Locatie: Milheeze

Bericht door theo-2cv » do 10 jan, 2008 20:54

Patrick Hoskam schreef: even iets aangaande de banden, vwb de breedte heb ik 145 en 195 in gedachte, maar ik heb geen idee vwb de hoogtemaat, iemand die daarover iets zinnigs te zeggen heeft ?
achter 195 is vrij pielig bij die verbrede achter schermen. ik heb 205 achter en vind die eigenlijk net wat te smal. ik had zo wel 215 of misschien wel 225 gewild.
de banden hoogte is vrij hoog om de wielkasten toch nog te vullen met band. ik weet zo niet wat de precieze maat is.
wacht ff tjekken................

205 55 r/15
en voor
195 50 r/15




tja weer een foto met neon , maar hier zie je het wel goed dat de bandjes net wat breder mochten zijn
Afbeelding

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » zo 3 feb, 2008 17:29

ik heb het idee zoals ik ertegenaan kijk dat die schermen van jouw nog breder zijn dan de mijne, met wat meten kwam ik bij mij tot de conclusie dat 195 een mooie maat is onder mijn schermen.

de velgen moeten dan 2 inch naar buiten verbreed worden



kleine update :

de bodem van de koets is helemaal klaar, alles kaalgemaakt, in de etchprimer gezet, afgekit en in 2 lagen teroson bottomcoat gezet.

Afbeelding
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » zo 10 feb, 2008 16:32

ik lees hier veel over het uit elkaar halen van de veerpotten, is dit een must of word dat vaak uit voorzorg gedaan ?

veel slijtage delen zitten daar toch niet in ?
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

Tom de Wolff
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 13:02
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Tom de Wolff » zo 10 feb, 2008 17:11

ik heb het alleen gedaan om de deksels aan de voorkant te vervangen die waren heel erg aan het roesten.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 10 feb, 2008 19:21

Bij mij heb ik de trekstang door moeten slijpen, dus dan moet ie wel open. Verder zitten er wel bronzen bussen in de deksel welke slijten.

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » zo 23 mar, 2008 17:16

toch weer eens een update van m'n topic, de laatste tijd druk in de weer geweest met de 2cv, ook een tijdje niet veel gedaan, vanwege weinig zin.

Tussendoor is m'n oude digicam overleden dus mezelf maar een mooie canon spiegelreflex kado gedaan 8)

inmiddels de koets kaal gemaakt, in de standox etchprimer gezet, alles afgekit met pu en vervolgens een laag system füller erop gezet.

nu ga iik komende week eerst verder met het chassis, nieuwe boven en onder plaat en starelen en opbouwen.

ook nog steeds druk denkende vwb het aanpasssen van de fusee helling ivm de verlaging, overweeg om dit zelf te gaan doen, slijpen en lassen is het probleem niet, maar welke fuseehoek is de juiste....... :roll: misschien gelijk met behulp van donor draagarmen een dubbele arm maken zoals vaak op de racers.

intussen ook een straalkast gekocht voor het (parel)stralen van de diverse onderdelen

ennyweg eerst wat nieuwe foto's :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nu eerst aan het paas diner beginnen
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » zo 23 mar, 2008 17:48

Mooi hoor, die achterlichtgaten 8)
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 23 mar, 2008 17:53

Ziet er mooi uit Patrick, ook de kentekenplaat verlichting is mooi plekkie. Goei spul die Nilfiks. :D

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
Locatie: Zierikzee

Bericht door Green-Duckman » zo 23 mar, 2008 17:53

Ziet er goed uit hoor heel mooi.

Ik vind je achterlicht paneel erg mooi zo!
2cv Vert Bambou '79

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » zo 6 apr, 2008 00:44

even een mini update.

de carroserie is even aan de kant geschoven, eerst word nu het laswerk aan en de opbouw van het chassis gedaan.

chassis inmiddels voorzien van een nieuwe gegalvaniseerde onderplaat, bogvenplaat word ook hetzelfde, nadat de binnenkant goed ontroest en behandeld is.

maandag naw weer verder

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

tekens, vaag herkenbaar als zijnde een chassisnummer
Afbeelding
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 6 apr, 2008 01:36

Inderdaad erg vaag nummerke, zo te zien zit de onderplaat er erg strak in Patrick, ik heb er gezien met enorme wasborden.

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » vr 19 sep, 2008 00:51

het is even geleden, maar heb niet stil gezeten, wel een tijdje wat minder gedaan vanwege ziektes e.d. maar er komt een update aan........
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » ma 13 okt, 2008 19:13

nog geen tijd gehad voor het plaatsen van fotoos maar ik maak er snel tijd voor...

Ik zag op Spa de pickup van stelet polyester, deze had carbon koplamphuizen, iemand enig iedde of deze ook te koop zijn ergens of hebben ze die zelf gemaakt ?
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » ma 13 okt, 2008 19:20

Patrick Hoskam schreef:misschien gelijk met behulp van donor draagarmen een dubbele arm maken zoals vaak op de racers.
Dit schijnt bij weg-eenden niet goed af te lopen met de aandrijfassen heb ik zaterdag op Spa vernomen. Heeft iets te maken met de beweging van de draagarm bij bijvoorbeeld kuilen in de weg. Aandrijfas beweegt dan mee en kan tegen de versteviging aan komen.

Wat betreft de carbon koplamphuizen. Ik denk dat die zelf door Stelet zijn gemaakt, net als de carbon achterschermen.
Je zou eens contact op kunnen nemen met Stelet:
www.steletpolyester.be
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Plaats reactie