1986 special to 2CV Superleggera (evt.in onderdelen te koop)
-
- Addicted user
- Contacteer:
Laat me raden voor de ramen?
Even ter info, er bestaat enige tijd een variant met de helderheid van plexiglas en de taaiheid van lexaan.
Volgens mij zit er in Schijndel een bedrijf die met behulp van een CAD tekening kan snijden, maar ze zullen ook zo wel leveren.
In den Bosch zit er maar 1 en die is erg duur, je komt dan snel uit op bouwmarkten.
Even ter info, er bestaat enige tijd een variant met de helderheid van plexiglas en de taaiheid van lexaan.
Volgens mij zit er in Schijndel een bedrijf die met behulp van een CAD tekening kan snijden, maar ze zullen ook zo wel leveren.
In den Bosch zit er maar 1 en die is erg duur, je komt dan snel uit op bouwmarkten.
achter 195 is vrij pielig bij die verbrede achter schermen. ik heb 205 achter en vind die eigenlijk net wat te smal. ik had zo wel 215 of misschien wel 225 gewild.Patrick Hoskam schreef: even iets aangaande de banden, vwb de breedte heb ik 145 en 195 in gedachte, maar ik heb geen idee vwb de hoogtemaat, iemand die daarover iets zinnigs te zeggen heeft ?
de banden hoogte is vrij hoog om de wielkasten toch nog te vullen met band. ik weet zo niet wat de precieze maat is.
wacht ff tjekken................
205 55 r/15
en voor
195 50 r/15
tja weer een foto met neon , maar hier zie je het wel goed dat de bandjes net wat breder mochten zijn

https://www.facebook.com/events/1016945 ... _tab=posts
http://www.tjoosten.nl/wp/zob/
ZuidOost Brabant Meeting!
http://www.tjoosten.nl/wp/zob/
ZuidOost Brabant Meeting!
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
ik heb het idee zoals ik ertegenaan kijk dat die schermen van jouw nog breder zijn dan de mijne, met wat meten kwam ik bij mij tot de conclusie dat 195 een mooie maat is onder mijn schermen.
de velgen moeten dan 2 inch naar buiten verbreed worden
kleine update :
de bodem van de koets is helemaal klaar, alles kaalgemaakt, in de etchprimer gezet, afgekit en in 2 lagen teroson bottomcoat gezet.

de velgen moeten dan 2 inch naar buiten verbreed worden
kleine update :
de bodem van de koets is helemaal klaar, alles kaalgemaakt, in de etchprimer gezet, afgekit en in 2 lagen teroson bottomcoat gezet.

Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
-
- Gebruiker
- Contacteer:
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
toch weer eens een update van m'n topic, de laatste tijd druk in de weer geweest met de 2cv, ook een tijdje niet veel gedaan, vanwege weinig zin.
Tussendoor is m'n oude digicam overleden dus mezelf maar een mooie canon spiegelreflex kado gedaan
inmiddels de koets kaal gemaakt, in de standox etchprimer gezet, alles afgekit met pu en vervolgens een laag system füller erop gezet.
nu ga iik komende week eerst verder met het chassis, nieuwe boven en onder plaat en starelen en opbouwen.
ook nog steeds druk denkende vwb het aanpasssen van de fusee helling ivm de verlaging, overweeg om dit zelf te gaan doen, slijpen en lassen is het probleem niet, maar welke fuseehoek is de juiste.......
misschien gelijk met behulp van donor draagarmen een dubbele arm maken zoals vaak op de racers.
intussen ook een straalkast gekocht voor het (parel)stralen van de diverse onderdelen
ennyweg eerst wat nieuwe foto's :

nu eerst aan het paas diner beginnen
Tussendoor is m'n oude digicam overleden dus mezelf maar een mooie canon spiegelreflex kado gedaan

inmiddels de koets kaal gemaakt, in de standox etchprimer gezet, alles afgekit met pu en vervolgens een laag system füller erop gezet.
nu ga iik komende week eerst verder met het chassis, nieuwe boven en onder plaat en starelen en opbouwen.
ook nog steeds druk denkende vwb het aanpasssen van de fusee helling ivm de verlaging, overweeg om dit zelf te gaan doen, slijpen en lassen is het probleem niet, maar welke fuseehoek is de juiste.......

intussen ook een straalkast gekocht voor het (parel)stralen van de diverse onderdelen
ennyweg eerst wat nieuwe foto's :

nu eerst aan het paas diner beginnen
Citroën CX gti turbo
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
-
- Veelvuldig poster
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
even een mini update.
de carroserie is even aan de kant geschoven, eerst word nu het laswerk aan en de opbouw van het chassis gedaan.
chassis inmiddels voorzien van een nieuwe gegalvaniseerde onderplaat, bogvenplaat word ook hetzelfde, nadat de binnenkant goed ontroest en behandeld is.
maandag naw weer verder

tekens, vaag herkenbaar als zijnde een chassisnummer

de carroserie is even aan de kant geschoven, eerst word nu het laswerk aan en de opbouw van het chassis gedaan.
chassis inmiddels voorzien van een nieuwe gegalvaniseerde onderplaat, bogvenplaat word ook hetzelfde, nadat de binnenkant goed ontroest en behandeld is.
maandag naw weer verder

tekens, vaag herkenbaar als zijnde een chassisnummer

Citroën CX gti turbo
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
nog geen tijd gehad voor het plaatsen van fotoos maar ik maak er snel tijd voor...
Ik zag op Spa de pickup van stelet polyester, deze had carbon koplamphuizen, iemand enig iedde of deze ook te koop zijn ergens of hebben ze die zelf gemaakt ?
Ik zag op Spa de pickup van stelet polyester, deze had carbon koplamphuizen, iemand enig iedde of deze ook te koop zijn ergens of hebben ze die zelf gemaakt ?
Citroën CX gti turbo
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
Dit schijnt bij weg-eenden niet goed af te lopen met de aandrijfassen heb ik zaterdag op Spa vernomen. Heeft iets te maken met de beweging van de draagarm bij bijvoorbeeld kuilen in de weg. Aandrijfas beweegt dan mee en kan tegen de versteviging aan komen.Patrick Hoskam schreef:misschien gelijk met behulp van donor draagarmen een dubbele arm maken zoals vaak op de racers.
Wat betreft de carbon koplamphuizen. Ik denk dat die zelf door Stelet zijn gemaakt, net als de carbon achterschermen.
Je zou eens contact op kunnen nemen met Stelet:
www.steletpolyester.be
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black