Pagina 9 van 15

Geplaatst: do 10 jan, 2008 08:58
door backfire
Laat me raden voor de ramen?

Even ter info, er bestaat enige tijd een variant met de helderheid van plexiglas en de taaiheid van lexaan.

Volgens mij zit er in Schijndel een bedrijf die met behulp van een CAD tekening kan snijden, maar ze zullen ook zo wel leveren.

In den Bosch zit er maar 1 en die is erg duur, je komt dan snel uit op bouwmarkten.

Geplaatst: do 10 jan, 2008 20:54
door theo-2cv
Patrick Hoskam schreef: even iets aangaande de banden, vwb de breedte heb ik 145 en 195 in gedachte, maar ik heb geen idee vwb de hoogtemaat, iemand die daarover iets zinnigs te zeggen heeft ?
achter 195 is vrij pielig bij die verbrede achter schermen. ik heb 205 achter en vind die eigenlijk net wat te smal. ik had zo wel 215 of misschien wel 225 gewild.
de banden hoogte is vrij hoog om de wielkasten toch nog te vullen met band. ik weet zo niet wat de precieze maat is.
wacht ff tjekken................

205 55 r/15
en voor
195 50 r/15




tja weer een foto met neon , maar hier zie je het wel goed dat de bandjes net wat breder mochten zijn
Afbeelding

Geplaatst: zo 3 feb, 2008 17:29
door Patrick Hoskam
ik heb het idee zoals ik ertegenaan kijk dat die schermen van jouw nog breder zijn dan de mijne, met wat meten kwam ik bij mij tot de conclusie dat 195 een mooie maat is onder mijn schermen.

de velgen moeten dan 2 inch naar buiten verbreed worden



kleine update :

de bodem van de koets is helemaal klaar, alles kaalgemaakt, in de etchprimer gezet, afgekit en in 2 lagen teroson bottomcoat gezet.

Afbeelding

Geplaatst: zo 10 feb, 2008 16:32
door Patrick Hoskam
ik lees hier veel over het uit elkaar halen van de veerpotten, is dit een must of word dat vaak uit voorzorg gedaan ?

veel slijtage delen zitten daar toch niet in ?

Geplaatst: zo 10 feb, 2008 17:11
door Tom de Wolff
ik heb het alleen gedaan om de deksels aan de voorkant te vervangen die waren heel erg aan het roesten.

Geplaatst: zo 10 feb, 2008 19:21
door backfire
Bij mij heb ik de trekstang door moeten slijpen, dus dan moet ie wel open. Verder zitten er wel bronzen bussen in de deksel welke slijten.

Geplaatst: zo 23 mar, 2008 17:16
door Patrick Hoskam
toch weer eens een update van m'n topic, de laatste tijd druk in de weer geweest met de 2cv, ook een tijdje niet veel gedaan, vanwege weinig zin.

Tussendoor is m'n oude digicam overleden dus mezelf maar een mooie canon spiegelreflex kado gedaan 8)

inmiddels de koets kaal gemaakt, in de standox etchprimer gezet, alles afgekit met pu en vervolgens een laag system füller erop gezet.

nu ga iik komende week eerst verder met het chassis, nieuwe boven en onder plaat en starelen en opbouwen.

ook nog steeds druk denkende vwb het aanpasssen van de fusee helling ivm de verlaging, overweeg om dit zelf te gaan doen, slijpen en lassen is het probleem niet, maar welke fuseehoek is de juiste....... :roll: misschien gelijk met behulp van donor draagarmen een dubbele arm maken zoals vaak op de racers.

intussen ook een straalkast gekocht voor het (parel)stralen van de diverse onderdelen

ennyweg eerst wat nieuwe foto's :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nu eerst aan het paas diner beginnen

Geplaatst: zo 23 mar, 2008 17:48
door thomaaas
Mooi hoor, die achterlichtgaten 8)

Geplaatst: zo 23 mar, 2008 17:53
door backfire
Ziet er mooi uit Patrick, ook de kentekenplaat verlichting is mooi plekkie. Goei spul die Nilfiks. :D

Geplaatst: zo 23 mar, 2008 17:53
door Green-Duckman
Ziet er goed uit hoor heel mooi.

Ik vind je achterlicht paneel erg mooi zo!

Geplaatst: zo 6 apr, 2008 00:44
door Patrick Hoskam
even een mini update.

de carroserie is even aan de kant geschoven, eerst word nu het laswerk aan en de opbouw van het chassis gedaan.

chassis inmiddels voorzien van een nieuwe gegalvaniseerde onderplaat, bogvenplaat word ook hetzelfde, nadat de binnenkant goed ontroest en behandeld is.

maandag naw weer verder

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

tekens, vaag herkenbaar als zijnde een chassisnummer
Afbeelding

Geplaatst: zo 6 apr, 2008 01:36
door backfire
Inderdaad erg vaag nummerke, zo te zien zit de onderplaat er erg strak in Patrick, ik heb er gezien met enorme wasborden.

Geplaatst: vr 19 sep, 2008 00:51
door Patrick Hoskam
het is even geleden, maar heb niet stil gezeten, wel een tijdje wat minder gedaan vanwege ziektes e.d. maar er komt een update aan........

Geplaatst: ma 13 okt, 2008 19:13
door Patrick Hoskam
nog geen tijd gehad voor het plaatsen van fotoos maar ik maak er snel tijd voor...

Ik zag op Spa de pickup van stelet polyester, deze had carbon koplamphuizen, iemand enig iedde of deze ook te koop zijn ergens of hebben ze die zelf gemaakt ?

Geplaatst: ma 13 okt, 2008 19:20
door Tom Duckpower
Patrick Hoskam schreef:misschien gelijk met behulp van donor draagarmen een dubbele arm maken zoals vaak op de racers.
Dit schijnt bij weg-eenden niet goed af te lopen met de aandrijfassen heb ik zaterdag op Spa vernomen. Heeft iets te maken met de beweging van de draagarm bij bijvoorbeeld kuilen in de weg. Aandrijfas beweegt dan mee en kan tegen de versteviging aan komen.

Wat betreft de carbon koplamphuizen. Ik denk dat die zelf door Stelet zijn gemaakt, net als de carbon achterschermen.
Je zou eens contact op kunnen nemen met Stelet:
www.steletpolyester.be