Nieuw project voor de wintermaanden met foto's op pag. 2!

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » do 24 apr, 2008 11:38

Wiebe schreef:Ik heb er nu zo'n 2000km opzitten met een gereviseerd blok, vorige week culassen gespannen en klepjes gesteld... draait als een zonnetje nu! Olie bijvullen is heel normaal, heb ik ook al een paar keer moeten doen. En dat getik verdwijnt naarmate je km's maakt, maar dat rookpluimpje dat heb 'k niet gehad...
Dat pluimpje was ook meer wit dan blauw hoor. Denk dat er ook wel wat vocht in de uitlaat heeft gezeten. Echt veel is er na de montage niet mee gereden namelijk, alleen maar kleine stukjes.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:46
Locatie: zuidlaren

Bericht door leo top » do 24 apr, 2008 12:05

Wiebe schreef:vorige week culassen gespannen en klepjes gesteld... .
Wat bedoel je hier mee?
beter 1 kitcar in de schuur, dan 10 eenden op de sloop

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4999
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » do 24 apr, 2008 12:51

Het is gewoon vlaams/frans voor Cylinderkoppen ;-)
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » do 24 apr, 2008 12:57

leo top schreef:
Wiebe schreef:vorige week culassen gespannen en klepjes gesteld... .
Wat bedoel je hier mee?
Ik denk dat hij de tapeinden in het carter bedoelt, daar waar je de cilinderkop op monteert. Die willen weleens losser komen te zitten.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » do 24 apr, 2008 18:07

Ik heb er nu ook zo'n 2000 km op zitten, na 1200 km kleppen gesteld, koppen nagedraaid en olie ververst, vreemd genoeg heeft hij toen minder olie verbruikt dan van de 1200 tot nu, en ik begin mijn kleppen ook weer behoorlijk te horen, dus ik wil binnenkort weer eens kleppen stellen.

En er liggen geen druppels meer op straat, maar er hing laatst wel weer een mooie goudkleurige drup onder het carter.....

BMooi voor je dat het uiteindelijk toch nog goed is gekomen, maar wie verwacht er nou een haarscheur in zo'n pijpje?
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » vr 25 apr, 2008 08:09

Culassen, mooi woord had er nog nooit van gehoord.

Maar snap hem nu wel.

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:46
Locatie: zuidlaren

Bericht door leo top » vr 25 apr, 2008 08:30

David Pouw schreef:Culassen, mooi woord had er nog nooit van gehoord.

Maar snap hem nu wel.
Ik ook niet en kon het ook nergens vinden, zelfs niet in de Van Dale die hier op school op het net staat.
beter 1 kitcar in de schuur, dan 10 eenden op de sloop

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » vr 25 apr, 2008 17:49

Bertje Beige schreef:Ik heb er nu ook zo'n 2000 km op zitten, na 1200 km kleppen gesteld, koppen nagedraaid en olie ververst, vreemd genoeg heeft hij toen minder olie verbruikt dan van de 1200 tot nu, en ik begin mijn kleppen ook weer behoorlijk te horen, dus ik wil binnenkort weer eens kleppen stellen.

En er liggen geen druppels meer op straat, maar er hing laatst wel weer een mooie goudkleurige drup onder het carter.....

BMooi voor je dat het uiteindelijk toch nog goed is gekomen, maar wie verwacht er nou een haarscheur in zo'n pijpje?
Nee zo een scheurtje verwacht je zeker niet. Maar goed, weer wat geleerd om op te letten bij een eventueel volgend project. Hoeveel olie verbruikt jouw motortje momenteel?
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » di 6 mei, 2008 17:53

Even een update: ondertussen zo een 400 km met het motortje en de nieuwe bak gereden zonder rare dingen. De valse lucht bij de (gereviseerde) carburateur is nu ook opgelost.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

BW
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 7 jan, 2007 11:36

Bericht door BW » do 12 jun, 2008 19:25

hallo,

ik heb vandaag nogmaar eens de draad in mijn inlaatspruitstuk kapot getrokken. ik overweeg nu om zelf een set aan te schaffen om helicoils te kunnen plaatsen. kan iemand mij een goede richtprijs geven hoeveel zo'n set kost voor de maat M7? (ik zou enkel deze maat aankopen)

mvg

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » vr 20 jun, 2008 11:28

Ik zou het niet weten. Valt wel mee denk ik. Alhoewel M7 weer een afwijkende maat is. M6 en M8 zijn beter verkrijgbaar. Die setjes kosten echt niet de hoofdprijs (20 euro ofzo). Navraag doen bij een goede automaterialen zaak en je weet het.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4999
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » vr 20 jun, 2008 14:17

Midlock heeft deze M7 set, koop er wel meteen de passende boor bij dit was een afwijkende maat. Het setje kost ongeveer 35 euro met 10 coiltjes, snij-ijzer en een montage gereedschapje. Losse coiltjes om later bij te vullen zijn niet zo duur. Werkt heel fijn, wel opletten dat je de boor goed verticaal houdt anders heb je naderhand problemen om het spruitstuk op de tappen te krijgen. En gebruik snij-olie voor aluminium voor een beter resultaat.
Toen ik het bestelde had de handelaar net alle setjes terug gestuurd naar de fabrikant er vraagt toch niemand naar M7..... ehhh dus toch, opnieuw bestellen dan maar weer. ;-)
diverse Citroens, wat anders.

BW
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 7 jan, 2007 11:36

Bericht door BW » vr 20 jun, 2008 18:46

in de autospeciaal zaak koste maat m7 met 10 coiltjes 67 euro!
ik heb nu een andere zaak gevonden waar een set met 10 coiltjes 32 euro kost. ik had er echter 12 nodig maar de hervulling is enkel per 100 :evil: :evil: en kost 30 euro dus kan ik nu even voort ze zijn nu besteld en komen morgen binnen

hoe doe je dat met die snijolie? gwn op de tap? of het gat inwrijven?

mvg

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » vr 20 jun, 2008 18:56

BW schreef:ik had er echter 12 nodig
heb je er zoveel stuk getrokken???? :shock:
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

BW
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 7 jan, 2007 11:36

Bericht door BW » vr 20 jun, 2008 19:05

2 bij eenzelfde motor dus doe ik de andere preventief. aluminium draad heeft afgezien wat wil je altijd warm - koud - warm ... gedurende 20 jaar
dat maakt 4 en dan nog een paar vrienden die het vroegen om bij hun net hetzelfde te doen. maakt wel dat ik er nog 98 helicoils over heb :evil: waar ga ik die eens steken? :twisted:

Plaats reactie