Pagina 9 van 10
Geplaatst: do 24 apr, 2008 11:38
door TB
Wiebe schreef:Ik heb er nu zo'n 2000km opzitten met een gereviseerd blok, vorige week culassen gespannen en klepjes gesteld... draait als een zonnetje nu! Olie bijvullen is heel normaal, heb ik ook al een paar keer moeten doen. En dat getik verdwijnt naarmate je km's maakt, maar dat rookpluimpje dat heb 'k niet gehad...
Dat pluimpje was ook meer wit dan blauw hoor. Denk dat er ook wel wat vocht in de uitlaat heeft gezeten. Echt veel is er na de montage niet mee gereden namelijk, alleen maar kleine stukjes.
Geplaatst: do 24 apr, 2008 12:05
door leo top
Wiebe schreef:vorige week culassen gespannen en klepjes gesteld... .
Wat bedoel je hier mee?
Geplaatst: do 24 apr, 2008 12:51
door AZL57
Het is gewoon vlaams/frans voor Cylinderkoppen

Geplaatst: do 24 apr, 2008 12:57
door TB
leo top schreef:Wiebe schreef:vorige week culassen gespannen en klepjes gesteld... .
Wat bedoel je hier mee?
Ik denk dat hij de tapeinden in het carter bedoelt, daar waar je de cilinderkop op monteert. Die willen weleens losser komen te zitten.
Geplaatst: do 24 apr, 2008 18:07
door Bertje Beige
Ik heb er nu ook zo'n 2000 km op zitten, na 1200 km kleppen gesteld, koppen nagedraaid en olie ververst, vreemd genoeg heeft hij toen minder olie verbruikt dan van de 1200 tot nu, en ik begin mijn kleppen ook weer behoorlijk te horen, dus ik wil binnenkort weer eens kleppen stellen.
En er liggen geen druppels meer op straat, maar er hing laatst wel weer een mooie goudkleurige drup onder het carter.....
BMooi voor je dat het uiteindelijk toch nog goed is gekomen, maar wie verwacht er nou een haarscheur in zo'n pijpje?
Geplaatst: vr 25 apr, 2008 08:09
door David
Culassen, mooi woord had er nog nooit van gehoord.
Maar snap hem nu wel.
Geplaatst: vr 25 apr, 2008 08:30
door leo top
David Pouw schreef:Culassen, mooi woord had er nog nooit van gehoord.
Maar snap hem nu wel.
Ik ook niet en kon het ook nergens vinden, zelfs niet in de Van Dale die hier op school op het net staat.
Geplaatst: vr 25 apr, 2008 17:49
door TB
Bertje Beige schreef:Ik heb er nu ook zo'n 2000 km op zitten, na 1200 km kleppen gesteld, koppen nagedraaid en olie ververst, vreemd genoeg heeft hij toen minder olie verbruikt dan van de 1200 tot nu, en ik begin mijn kleppen ook weer behoorlijk te horen, dus ik wil binnenkort weer eens kleppen stellen.
En er liggen geen druppels meer op straat, maar er hing laatst wel weer een mooie goudkleurige drup onder het carter.....
BMooi voor je dat het uiteindelijk toch nog goed is gekomen, maar wie verwacht er nou een haarscheur in zo'n pijpje?
Nee zo een scheurtje verwacht je zeker niet. Maar goed, weer wat geleerd om op te letten bij een eventueel volgend project. Hoeveel olie verbruikt jouw motortje momenteel?
Geplaatst: di 6 mei, 2008 17:53
door TB
Even een update: ondertussen zo een 400 km met het motortje en de nieuwe bak gereden zonder rare dingen. De valse lucht bij de (gereviseerde) carburateur is nu ook opgelost.
Geplaatst: do 12 jun, 2008 19:25
door BW
hallo,
ik heb vandaag nogmaar eens de draad in mijn inlaatspruitstuk kapot getrokken. ik overweeg nu om zelf een set aan te schaffen om helicoils te kunnen plaatsen. kan iemand mij een goede richtprijs geven hoeveel zo'n set kost voor de maat M7? (ik zou enkel deze maat aankopen)
mvg
Geplaatst: vr 20 jun, 2008 11:28
door TB
Ik zou het niet weten. Valt wel mee denk ik. Alhoewel M7 weer een afwijkende maat is. M6 en M8 zijn beter verkrijgbaar. Die setjes kosten echt niet de hoofdprijs (20 euro ofzo). Navraag doen bij een goede automaterialen zaak en je weet het.
Geplaatst: vr 20 jun, 2008 14:17
door AZL57
Midlock heeft deze M7 set, koop er wel meteen de passende boor bij dit was een afwijkende maat. Het setje kost ongeveer 35 euro met 10 coiltjes, snij-ijzer en een montage gereedschapje. Losse coiltjes om later bij te vullen zijn niet zo duur. Werkt heel fijn, wel opletten dat je de boor goed verticaal houdt anders heb je naderhand problemen om het spruitstuk op de tappen te krijgen. En gebruik snij-olie voor aluminium voor een beter resultaat.
Toen ik het bestelde had de handelaar net alle setjes terug gestuurd naar de fabrikant er vraagt toch niemand naar M7..... ehhh dus toch, opnieuw bestellen dan maar weer.

Geplaatst: vr 20 jun, 2008 18:46
door BW
in de autospeciaal zaak koste maat m7 met 10 coiltjes 67 euro!
ik heb nu een andere zaak gevonden waar een set met 10 coiltjes 32 euro kost. ik had er echter 12 nodig maar de hervulling is enkel per 100

en kost 30 euro dus kan ik nu even voort ze zijn nu besteld en komen morgen binnen
hoe doe je dat met die snijolie? gwn op de tap? of het gat inwrijven?
mvg
Geplaatst: vr 20 jun, 2008 18:56
door dyane_maniac
BW schreef:ik had er echter 12 nodig
heb je er zoveel stuk getrokken????

Geplaatst: vr 20 jun, 2008 19:05
door BW
2 bij eenzelfde motor dus doe ik de andere preventief. aluminium draad heeft afgezien wat wil je altijd warm - koud - warm ... gedurende 20 jaar
dat maakt 4 en dan nog een paar vrienden die het vroegen om bij hun net hetzelfde te doen. maakt wel dat ik er nog 98 helicoils over heb

waar ga ik die eens steken?
