Pagina 9 van 18
Geplaatst: za 22 mar, 2008 17:22
door Inezz
okay, bedankt siemen. kan ik maandag weer aan de slag. en dinsdagavond met de zinkprimer.
fijn pasen allemaal!!
Geplaatst: wo 26 mar, 2008 15:30
door Inezz
zo hier de beloofde foto's
Zo eindelijk lekker de ruimte...de HY is uit de schuur dus eendchassis erin!!!
Dit is het chassis zonder bovenplaat.
en dan...ROEST...wist niet dat dat kon, maar siemen heeft t al uitgelegd.
En dit is de bovenplaat, de verf enz kon ik er zo afkrabben dus dat dan ook maar ff helemaal gedaan zodat ik het straks weer netjes kan gaan doen.
en dan deze foto....daarom moest ik dus alles weer van het chassis afhalen....alles in 'toen' inelkaar gezet, en daarna in tectyl ofzo gespoten....dus alles ziet er prachtig uit, maar onder rubbertjes enz is het dus nog gewoon kaal.

Geplaatst: wo 26 mar, 2008 15:36
door Inezz
deel 2
Sorry, opgegeven moment wordt je soms een beetje flauw...de hele middag alleen in de schuur met de radio aan...erg zaai!
deze draagarmen moeten er weer opkomen, deze zijn met batteurs en frotteurs (welke waar weet ik ff niet)
Moeten dus nog helemaal schoon en roestvrij gemaakt worden en dan weer netjes geschilderd worden.
Hier m'n 2e probleem(roest was de 1e), die bovenste moer wou ik losdraaien, nu draait de 'bout' ook mee.....
wat kan ik daaraan doen???

Geplaatst: wo 26 mar, 2008 16:15
door backfire
Je kunt natuurlijk de moer even terug draaien en dan in de kopse kant van de bout met de dremel een sleuf er in slijpen. Dan een passende schroevendraaier er in welke natuurlijk in diameter smaller is dan de bout. Nu de moer weer losdraaien en met de schroevendraaier de bout tegenhouden. Als de roestoplosser zijn werk goed heeft gedaan dan moet dat goed komen.
Als de batteur (gokje) er dan af is, dan voorzicht mijt puntlasjes de bout vastprikken. Netjes afslijpen en dan kan hij er weer tegen aan.
Nu nog rieten mandje achterop en je kunt gaan.
Geplaatst: wo 26 mar, 2008 16:31
door Inezz
backfire schreef:Je kunt natuurlijk de moer even terug draaien en dan in de kopse kant van de bout met de dremel een sleuf er in slijpen. Dan een passende schroevendraaier er in welke natuurlijk in diameter smaller is dan de bout. Nu de moer weer losdraaien en met de schroevendraaier de bout tegenhouden. Als de roestoplosser zijn werk goed heeft gedaan dan moet dat goed komen.
Als de batteur (gokje) er dan af is, dan voorzicht mijt puntlasjes de bout vastprikken. Netjes afslijpen en dan kan hij er weer tegen aan.
het probleem is dat ik dus niet bij de bout in de buurt kan komen. die zit aan de batteur(ook een gokje) vast. er zit een soort 'bakje' op de batteur waar de bouten in zitten. boven in het 'bakje' zitten wel 2 kleine gleufjes....maar daar kan net geen schroevendraaier in. ik zat zelf te denken om te kijken naar andere batteurs en frotteur evt, maar waar vind ik die?? en wat kosten ze dan??? of moet ik toch maar kijken of ik deze kan maken enof lassen???
kheb nog geen roest oplosser gebruikt, dacht eerst alles schoon maken en dan met fertan......is dat wat??
rieten mandje???? neu das niks voor mij!!

Geplaatst: wo 26 mar, 2008 18:18
door siemen
die batteur kun je met een dikke scherpe beitel de bout er af slaan en daarna een nieuw stuk draad op lassen.
batteurs zijn erg duur! ik moet ergens ook nog een paar hebben liggen.
en heb je de veerpoten er nog af kunnen krijgen?
Geplaatst: wo 26 mar, 2008 18:31
door AZL57
Misschien kun je met een splitter de moer kapot maken. Daarna de bout weer aan de batteur lassen en een nieuwe moer erop zetten. Waarom wil je hem trouwens eraf halen? Als ie het doet en je er pratisch overal bij komt om te schuren en te verven. Ik heb ze gewoon laten zitten.

Geplaatst: wo 26 mar, 2008 18:37
door Inezz
okay dan moet ik dat maar eens proberen. ik vroeg me trouwens wel af waarom die 'gleufjes' op de batteur zitten??? zou er niet een speciaal ontworpen gereedschapje zijn om die bouten vast te kunnen zetten??? mssn wel een rare gedachte hoor....
Nee veerpoten nog niet aan toegekomen

, en moet deze week echt vanalles regelen en doen buiten de eend om.....

maar vanavond nog wel ff langs de eenden dokter. het blok wat gereviseerd zou zijn heb ik toch ff laten tjekken en wat denk je.....de krukas is naar de kl.ten. dus vanavond ff langs om te kijken.
als het lukt maak ik ff een paar fototjes

, alleen doet m´n camera een beetje vreemd. kan wel foto´s make maar niks meer instellen of bekijken. jammer, moek ook nog aan een nieuwe camera.
AZL57 schreef:Misschien kun je met een splitter de moer kapot maken. Daarna de bout weer aan de batteur lassen en een nieuwe moer erop zetten. Waarom wil je hem trouwens eraf halen? Als ie het doet en je er pratisch overal bij komt om te schuren en te verven. Ik heb ze gewoon laten zitten.

ik weet eigenlijk niet of ze nog wel goed zijn

, maar ik denk het wel. ik zal zeker nog ff op t forum zoeken hoe ik dat kan tjekken.
Maar ik wil het gewoon echt goed doen en dus ook ff tussen die dingen schoonmaken en schilderen.
Zo goed als backfire zal me niet lukken maar ik doe m´n best!!
Edit Jeroen-cirtroen: Van 2 berichten 1 gemaakt
Geplaatst: wo 26 mar, 2008 18:54
door marcopr
"Batjes " zitten bij het wiel en "frotjes" op de as.
Als het nastelbare frotjes zijn dan in de bankschroef zetten en met een momentsleutel de wrijving gelijk zetten.

Geplaatst: wo 26 mar, 2008 21:48
door backfire
Rieten mandje staat naast je op de foto
anyway, ik zie dat er niet begrepen wordt wat ik bedoel, dus voordat je moeren gaat splijten. hakken of wat dan ook, zal ik proberen om op je foto te markeren wat ik bedoel. Oh en eerst ff in de wd40 zetten fertran is voor straks.

Geplaatst: do 27 mar, 2008 01:22
door Inezz
@backfire, okay, ikke nu snap.
Das idd een goeie, ik ben er nu ook uit wat het verschil is tussen batteurs en frotteurs.
maar marcopr, evengoed nog bedankt.
ik had m'n motorblok, wat volgens die man was gereviseerd, ff na laten kijken. nou echt alles was te erg voor woorden. krukas met teveel speling, eigenlijk te veel om op te noemen. Dus echt een verrot blok

, maar kheb er nog een paar liggen.....

Geplaatst: zo 30 mar, 2008 23:17
door Inezz
schuren, plamuren, schuren, plamuren
das wat ik eergister en vandaag heb gedaan. Eergister samen met een vriend bezig geweest met de auto's, hij aan de HY en ik aan de eend.
leuk ofnie die eendraampjes in een HY(is de HY van buick)
morgen verder met schuren en plamuren

en dan in de epoxyprimer of de multimarine primer en dan alles afkitten van de week.

daarna nog 1 laagje primer en dan de bodyschutz op de bodem en de binnenkant vd eend.
dan zaterdag met bjorn met de veerpotten en m'n chassis aan de slag

!
daarna kan ik met de deuren, spatborden enz beginnen, eerst demonteren en schoonmaken en dan weer oplappen!

zo heb ik het tot nu toe bedacht.
Geplaatst: zo 30 mar, 2008 23:36
door thomaaas
'p zich zijn dit ook wel leuke kleuren
Bateurs zijn echt Jodeduur hoor!! Maar ze gaan geloof k ook niet zo snel stuk, dus je hebt niet snelnieuwe nodig. Frotteurs zijn iets van 56 euro ofzo, in gemert nog naar gekeken namelijk
'p zich is 56 eu natuurlijk vies goedkoop, voor n setje schokdempers. Maar wat voor chassis hebjij nu eigenlijk? Mijne is ook galva maar bovenplaat zat nie los.

Zitten er wel papieren bij?

Anders ben je mooi in de aap gelogeerd door die vent, rotte blokjes en n chassis waar je nix mee kunt, zommige menseh
EDIT ::::: Ooooha en voor de kleur he.... Bleu Brouillard met Gris Nocturne !!!

Geplaatst: ma 31 mar, 2008 23:07
door Inezz
tja ik heb ook een gegalvaniseerd chassis maar dan weer anders......
Die man was echt vreselijk aardig, maar had echt nul verstand van auto's/eenden. Ze hebben hem gewoon wijsgemaakt dat het blok gereviseerd was. Was nl iemand met een redelijke portomonee, dus hij is in de aap gedingest.....

beetje jammer, maar ik ga gewoon lekker door.
alleen vind ik dat schuren wel echt een klote werkje.
VRAAGJE: is er ook nog een ander soort plamuur voor na de staalplamuur?? bij houtschilderwerk heb je lakplamuur voor de allerlaatste kleine dingetjes. of kom je dan bij een filler (spuitplamuur) en welke is dan het beste??? wie kan hier nog ff wat over vertellen???
sorry

ik ben gewoon ff mega veel info aant verzamelen.....

Geplaatst: ma 31 mar, 2008 23:26
door backfire
Inderdaad filler, bij filler gaat het om de hoeveelheid vaste stof, meestal hoe goedkoper de filler des te minder vaste stof. Volgens mij heet dat toch ook lakplamuur. Ik heb bijvoorbeeld busje van Motip, maar die vind ik niet echt mooi vullende, ik denk dat ik eerder voor 3m zou kiezen.