nieuw project, klaar en gekeurd

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » zo 3 aug, 2008 00:12

chroom not gonna bring you faster home ;p heheheh ;-)
see you when you see me

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » zo 3 aug, 2008 09:23

vetilatie klep is wit net als de koplampen en de rozetten bumper is ac136 en de velgen glimmend zwart.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 7 aug, 2008 22:14

zo toch nog wat probleempjes

remklauwen zitten mega vast dus toch maar even reviseren!

achter ben ik door de remleiding heen getrapt.

op een of andere manier willen de deuren niet meer in de koets passen, na 20 keer gedaan te hebben voor het eerst dat het niet meer past de afstand tussen a en c stijl is gewoon veel kleiner dan bij andere eendjes heel erg raar. dus nu hebben we de b stijl maar weer los geslepen om het een beetje te verdelen.

de hrc zat enorm vast dus heb ik daar een andere op gezet.

positief is dat de achterremmen nog goed te stellen waren.

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » vr 8 aug, 2008 07:38

Ramon.Ik ga het idee krijgen dat ik jouw binnenkort gaat zien in
"Help mijn man heeft een hobby"

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » vr 8 aug, 2008 11:00

neehoor! ik ben er maar 2 keer per week ofzo!

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 11 aug, 2008 18:41

zo vandaag weer een ochtendje bezig geweest.

achter remleidingen vervangen voor niet lekke en helmaal van rvs. bestwel easy klusje

ook ben ik begonnen met de revisie van mijn remklauwen dit gaat erg goed moet ik zeggen.

voor de revisie van mijn klauwen heb ik stiekem even een proefritje gemaakt, en ja het rijd super!!! alleen de rem liep dus aan.... moet mijn veering even wat straker zetten (frotteurs) het is nu een soort boot

Afbeelding
oude klauwen

nieuwe rubbers
kost geen drol
Afbeelding


nog een goede tip!
om je zuiger er uit te krijgen.

split je klauw.
draai je ontluchtings nippel eruit
pak je het vet nippel uit je fusee pen en draai die in je klauw
doe een stukje rubber op het doorvoer kanaal zet dat in de bankschroef zodat dat kanaal dus dicht is. vervolgens met de vetspuit lekker pompem en dan komt hij er altijd uit!

daarna wel even schoonmaken natuurlijk.


groet

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5129
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » ma 11 aug, 2008 23:47

Waarom zo moeilijk. Neem een losse hoofdremcylinder en een stukje remleiding en pomp de zuiger er zo uit met remvloeistof. Hoef je daarna ook geen smeerboel schoon te maken.
diverse Citroens, wat anders.

Ronald
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 254
Lid geworden op: ma 7 mar, 2005 22:32
Locatie: Middelburg

Bericht door Ronald » di 12 aug, 2008 01:07

AZL57 schreef:Waarom zo moeilijk.
Compressor aan, luchtpistool op de remklauw (even met een rubber in de bankschroef zetten), en de baan een beetje vrijmaken waar de zuiger naartoe gaat vliegen.
Hoef je enkel maar te zoeken naar je zuiger.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 12 aug, 2008 08:02

even een handdoek over de zuiger, springt ie niet (zo ver) weg. hoef je tenminste geen nieuwe te kopen omdat ze beschadigt zijn
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 12 aug, 2008 10:37

dyane_maniac schreef:even een handdoek over de zuiger, springt ie niet (zo ver) weg. hoef je tenminste geen nieuwe te kopen omdat ze beschadigt zijn
En heb je ook geen kans dat er LHM in je ogen komt terwijl de zuiger eruit komt. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 12 aug, 2008 11:55

vond dit wel een suptiele manier
lekker rustig er uit pompen

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 12 aug, 2008 12:14

Is ook niet verkeerd, maar met een compressor is het makkelijker. En eruit schieten doet hij sowieso wel. ;)
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » di 12 aug, 2008 12:22

'T is een kwestie van op tijd aan denken.
Als alles nog vast zit eerst de blokken er tussen uit en dan pompen tot de zuigers tegen de schijf aan komen, daarna hoeven de zuigers nog maar een heel klein stukje.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5129
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » di 12 aug, 2008 19:55

Je kunt met de hoofdremcylindeer gewoon rustig pompen. De zuiger schiet er niet uit en ook de LHM spuit er niet uit. Hij valt er rustig uit. Wel een bakje eronder om de lhm en de zuiger op te vangen. ;-)
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » wo 13 aug, 2008 07:15

Het klinkt natuurlijk leuk om te lezen hoe makkelijk de cilinders eruit
kunnen komen.Nu heb ik hier iets meer ervaring mee,en het is me echt
wel een aantal malen gebeurd dat ik in de bodem van de zuiger een gat
heb moeten draaien en er schroefdraad in heb moeten tappen,om hem
met een bout erin te draaien de zuiger eruit heb kunnen krijgen om hem
dus daarna ook te vernieuwen.Zo vast kunnen ze dus ook zitten

Plaats reactie