nieuw project, klaar en gekeurd
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
zo toch nog wat probleempjes
remklauwen zitten mega vast dus toch maar even reviseren!
achter ben ik door de remleiding heen getrapt.
op een of andere manier willen de deuren niet meer in de koets passen, na 20 keer gedaan te hebben voor het eerst dat het niet meer past de afstand tussen a en c stijl is gewoon veel kleiner dan bij andere eendjes heel erg raar. dus nu hebben we de b stijl maar weer los geslepen om het een beetje te verdelen.
de hrc zat enorm vast dus heb ik daar een andere op gezet.
positief is dat de achterremmen nog goed te stellen waren.
remklauwen zitten mega vast dus toch maar even reviseren!
achter ben ik door de remleiding heen getrapt.
op een of andere manier willen de deuren niet meer in de koets passen, na 20 keer gedaan te hebben voor het eerst dat het niet meer past de afstand tussen a en c stijl is gewoon veel kleiner dan bij andere eendjes heel erg raar. dus nu hebben we de b stijl maar weer los geslepen om het een beetje te verdelen.
de hrc zat enorm vast dus heb ik daar een andere op gezet.
positief is dat de achterremmen nog goed te stellen waren.
zo vandaag weer een ochtendje bezig geweest.
achter remleidingen vervangen voor niet lekke en helmaal van rvs. bestwel easy klusje
ook ben ik begonnen met de revisie van mijn remklauwen dit gaat erg goed moet ik zeggen.
voor de revisie van mijn klauwen heb ik stiekem even een proefritje gemaakt, en ja het rijd super!!! alleen de rem liep dus aan.... moet mijn veering even wat straker zetten (frotteurs) het is nu een soort boot
oude klauwen
nieuwe rubbers
kost geen drol
nog een goede tip!
om je zuiger er uit te krijgen.
split je klauw.
draai je ontluchtings nippel eruit
pak je het vet nippel uit je fusee pen en draai die in je klauw
doe een stukje rubber op het doorvoer kanaal zet dat in de bankschroef zodat dat kanaal dus dicht is. vervolgens met de vetspuit lekker pompem en dan komt hij er altijd uit!
daarna wel even schoonmaken natuurlijk.
groet
achter remleidingen vervangen voor niet lekke en helmaal van rvs. bestwel easy klusje
ook ben ik begonnen met de revisie van mijn remklauwen dit gaat erg goed moet ik zeggen.
voor de revisie van mijn klauwen heb ik stiekem even een proefritje gemaakt, en ja het rijd super!!! alleen de rem liep dus aan.... moet mijn veering even wat straker zetten (frotteurs) het is nu een soort boot
oude klauwen
nieuwe rubbers
kost geen drol
nog een goede tip!
om je zuiger er uit te krijgen.
split je klauw.
draai je ontluchtings nippel eruit
pak je het vet nippel uit je fusee pen en draai die in je klauw
doe een stukje rubber op het doorvoer kanaal zet dat in de bankschroef zodat dat kanaal dus dicht is. vervolgens met de vetspuit lekker pompem en dan komt hij er altijd uit!
daarna wel even schoonmaken natuurlijk.
groet
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
'T is een kwestie van op tijd aan denken.
Als alles nog vast zit eerst de blokken er tussen uit en dan pompen tot de zuigers tegen de schijf aan komen, daarna hoeven de zuigers nog maar een heel klein stukje.
Als alles nog vast zit eerst de blokken er tussen uit en dan pompen tot de zuigers tegen de schijf aan komen, daarna hoeven de zuigers nog maar een heel klein stukje.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Het klinkt natuurlijk leuk om te lezen hoe makkelijk de cilinders eruit
kunnen komen.Nu heb ik hier iets meer ervaring mee,en het is me echt
wel een aantal malen gebeurd dat ik in de bodem van de zuiger een gat
heb moeten draaien en er schroefdraad in heb moeten tappen,om hem
met een bout erin te draaien de zuiger eruit heb kunnen krijgen om hem
dus daarna ook te vernieuwen.Zo vast kunnen ze dus ook zitten
kunnen komen.Nu heb ik hier iets meer ervaring mee,en het is me echt
wel een aantal malen gebeurd dat ik in de bodem van de zuiger een gat
heb moeten draaien en er schroefdraad in heb moeten tappen,om hem
met een bout erin te draaien de zuiger eruit heb kunnen krijgen om hem
dus daarna ook te vernieuwen.Zo vast kunnen ze dus ook zitten