Pagina 9 van 12
Geplaatst: zo 3 aug, 2008 00:12
door joe_catchou
chroom not gonna bring you faster home ;p heheheh
Geplaatst: zo 3 aug, 2008 09:23
door Ramon
vetilatie klep is wit net als de koplampen en de rozetten bumper is ac136 en de velgen glimmend zwart.
Geplaatst: do 7 aug, 2008 22:14
door Ramon
zo toch nog wat probleempjes
remklauwen zitten mega vast dus toch maar even reviseren!
achter ben ik door de remleiding heen getrapt.
op een of andere manier willen de deuren niet meer in de koets passen, na 20 keer gedaan te hebben voor het eerst dat het niet meer past de afstand tussen a en c stijl is gewoon veel kleiner dan bij andere eendjes heel erg raar. dus nu hebben we de b stijl maar weer los geslepen om het een beetje te verdelen.
de hrc zat enorm vast dus heb ik daar een andere op gezet.
positief is dat de achterremmen nog goed te stellen waren.
Geplaatst: vr 8 aug, 2008 07:38
door Gerard2cv
Ramon.Ik ga het idee krijgen dat ik jouw binnenkort gaat zien in
"Help mijn man heeft een hobby"
Geplaatst: vr 8 aug, 2008 11:00
door Ramon
neehoor! ik ben er maar 2 keer per week ofzo!
Geplaatst: ma 11 aug, 2008 18:41
door Ramon
zo vandaag weer een ochtendje bezig geweest.
achter remleidingen vervangen voor niet lekke en helmaal van rvs. bestwel easy klusje
ook ben ik begonnen met de revisie van mijn remklauwen dit gaat erg goed moet ik zeggen.
voor de revisie van mijn klauwen heb ik stiekem even een proefritje gemaakt, en ja het rijd super!!! alleen de rem liep dus aan.... moet mijn veering even wat straker zetten (frotteurs) het is nu een soort boot
oude klauwen
nieuwe rubbers
kost geen drol
nog een goede tip!
om je zuiger er uit te krijgen.
split je klauw.
draai je ontluchtings nippel eruit
pak je het vet nippel uit je fusee pen en draai die in je klauw
doe een stukje rubber op het doorvoer kanaal zet dat in de bankschroef zodat dat kanaal dus dicht is. vervolgens met de vetspuit lekker pompem en dan komt hij er altijd uit!
daarna wel even schoonmaken natuurlijk.
groet
Geplaatst: ma 11 aug, 2008 23:47
door AZL57
Waarom zo moeilijk. Neem een losse hoofdremcylinder en een stukje remleiding en pomp de zuiger er zo uit met remvloeistof. Hoef je daarna ook geen smeerboel schoon te maken.
Geplaatst: di 12 aug, 2008 01:07
door Ronald
AZL57 schreef:Waarom zo moeilijk.
Compressor aan, luchtpistool op de remklauw (even met een rubber in de bankschroef zetten), en de baan een beetje vrijmaken waar de zuiger naartoe gaat vliegen.
Hoef je enkel maar te zoeken naar je zuiger.
Geplaatst: di 12 aug, 2008 08:02
door dyane_maniac
even een handdoek over de zuiger, springt ie niet (zo ver) weg. hoef je tenminste geen nieuwe te kopen omdat ze beschadigt zijn
Geplaatst: di 12 aug, 2008 10:37
door Punky
dyane_maniac schreef:even een handdoek over de zuiger, springt ie niet (zo ver) weg. hoef je tenminste geen nieuwe te kopen omdat ze beschadigt zijn
En heb je ook geen kans dat er LHM in je ogen komt terwijl de zuiger eruit komt.
Geplaatst: di 12 aug, 2008 11:55
door Ramon
vond dit wel een suptiele manier
lekker rustig er uit pompen
Geplaatst: di 12 aug, 2008 12:14
door Punky
Is ook niet verkeerd, maar met een compressor is het makkelijker. En eruit schieten doet hij sowieso wel.
Geplaatst: di 12 aug, 2008 12:22
door André Post
'T is een kwestie van op tijd aan denken.
Als alles nog vast zit eerst de blokken er tussen uit en dan pompen tot de zuigers tegen de schijf aan komen, daarna hoeven de zuigers nog maar een heel klein stukje.
Geplaatst: di 12 aug, 2008 19:55
door AZL57
Je kunt met de hoofdremcylindeer gewoon rustig pompen. De zuiger schiet er niet uit en ook de LHM spuit er niet uit. Hij valt er rustig uit. Wel een bakje eronder om de lhm en de zuiger op te vangen.
Geplaatst: wo 13 aug, 2008 07:15
door Gerard2cv
Het klinkt natuurlijk leuk om te lezen hoe makkelijk de cilinders eruit
kunnen komen.Nu heb ik hier iets meer ervaring mee,en het is me echt
wel een aantal malen gebeurd dat ik in de bodem van de zuiger een gat
heb moeten draaien en er schroefdraad in heb moeten tappen,om hem
met een bout erin te draaien de zuiger eruit heb kunnen krijgen om hem
dus daarna ook te vernieuwen.Zo vast kunnen ze dus ook zitten