lelijke eendje en ami 6je

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 538
Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
Locatie: Hilverum onder de zendmast.

Afgesproken!

Bericht door Eendeke » wo 27 aug, 2008 08:59

AFGESPROKEN :wink: Fijne tip! Moet eigenlijk de achterremmen ook nog vervangen, maar ze kwamen goed door de apk!
Er zit trouwens veel vuil in de remvloeisof zeg, zandkorrels etc. Gelukkig veel afgetapt en met nieuwe aangevuld. Zo'n fles kost toch maar 4 euro, dus zal het elke 2 jaar vervangen!

Dyane Maniac: Ga het proberen! (Mijn seat marbella loeit ook wel met 4 versnellingen, maar toch niet zo mooi![

Skidder
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 108
Lid geworden op: di 24 jun, 2008 18:54
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Bericht door Skidder » wo 27 aug, 2008 15:04

Ik had een keer een remblokje dat er spontaan uitviel (viel in zo'n remschijfkoelblik). Dan rem je ineens ook niet zo lekker meer. Sindsdien kijk ik altijd eerst of ik kan remmen voor ik de weg oprijd (ja, zelfs met m'n fiets...) want die ervaring heeft toch wat beangstigende situaties opgeleverd.

(je kent het wel, je rijdt bergaf op een stoplicht af en je kan niet meer remmen.... gelukkig hebben we altijd de handrem nog.... gooit iemand het anker uit?)

Gebruikersavatar
Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 538
Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
Locatie: Hilverum onder de zendmast.

ja

Bericht door Eendeke » wo 27 aug, 2008 15:25

Ik geloof dat iedereen wel eens zoiets meemaakt :?
Ik pas nog met een rolstoelfiets van een berg af zo recht een drukke verkeerskruising af en de remmen weigerden :shock: :shock:
En er zat nog iemand voorrin :shock: Heb met mijn benen slepend op de weg de fiets tot stilstand gebracht en tussen de auto doorgeschoven :D Wonderbaarlijk geen ongelukken alleen schaafwonden bij mij :lol:

(HEEEEL ontopic :wink: )

Gebruikersavatar
Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 538
Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
Locatie: Hilverum onder de zendmast.

eraf!

Bericht door Eendeke » wo 27 aug, 2008 21:14

Hallo Allemaal,

Heb het er net allemaal afgehaald. Was op sommige plekken nog best wel een werkje met mijn föhntje :lol: Met een verfafbrander durfde ik niet, en gelukkig kon ik er veel al zo afsteken!
De rest wat erboven zit (bekleding tegen schutbord) kun je toch gewoon laten zitten, of neemt dat ook veel vocht op aan de achterkant??? Lijkt mij wel mooier om te laten zitten toch??

Gelukkig is de voetenbak nog erg mooi zonder roest wat te zien is, dus een paar laagjes lak erover en klaar :D

Gebruikersavatar
Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 538
Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
Locatie: Hilverum onder de zendmast.

Bericht door Eendeke » vr 29 aug, 2008 10:30

Hallo,

Ik heb gisteren bij iemand wat 2cv spullen meegenomen. Ik kwam voor een imperial, leek mij wel leuk, en van die man mocht ik heel veel spullen meenemen, want hij moest ere dringend vanaf! Jammergenoeg was het veel dyanespul... Maar ik heb wel de ruitenwissermotor meegenomen. Deze is toch wel hetzelfde, ondanks dat de ruitenwisserarmpjes niet passen?? Mijn motor heeft heel veeeel speling.

Als er iemand geïnteresseerd is in chrome armpjes voor de dyane, ik heb ze!!!! Evt. kan ik ook het adres geven via de pb van die man, want hij kwam er niet vanaf. En anders gaat het weg. (in de buurt van A-Dam)
Wel met je Dyane gaan dan, want..... :wink:

Gebruikersavatar
Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 624
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
Locatie: Omgeving Meppel
Contacteer:

Bericht door Rens » vr 29 aug, 2008 10:46

haha! ik had die man ook al gemailed voor de imperial, maar hij mailde dat er iemand donderdag al kwam ... :? Ik hoop dat die mooi staat! :)
Gtz,

rens

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » vr 29 aug, 2008 15:34

Wel de ruitenwisser-asjes van de eend gebruiken, die van de dyane zijn iets anders van uitslag en dan zie je nog minder door het kleine ruitje bij regen ;-)
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 538
Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
Locatie: Hilverum onder de zendmast.

hallo

Bericht door Eendeke » za 20 sep, 2008 17:40

Nou, alles gaat nog steeds goed met de eend, geen bijzondere dingen gebeurd ofzo. De motor heeft nu bijna 1500 km gelopen, en gaat steeds beter (het ging al gelijk goed hoor :wink: )
Doe nu ook de cursus van de 2cvclub. Is wel leuk, maar omdat ik nu al twee eenden uit elkaar heb gehaald weet ik wel waar de uitlaat hangt :D
Alleen zag ik dat er origineel bij een eend onder de motor een plaat hoort te zitten, zo'n beschermplaat. Deze heb ik niet.... op mijn gegalvaniseerde chassis. Is dat erg, of kan ik deze makkelijk missen. Ik ga iet echt heel of -road ofzo!
Nou, dat was het weer eends! Ajuu

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 21 sep, 2008 08:14

Als je niet off-road gaat kun je makkelijk zonder zo'n plaat. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Skidder
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 108
Lid geworden op: di 24 jun, 2008 18:54
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Bericht door Skidder » zo 21 sep, 2008 09:11

Ik had begrepen van de jongens van Duckservice dat zo'n plaat er met een paar boutjes op de schroeven is, dus mocht je mee gaan doen aan grote modderspectakels (Twente Raid is volgens mij berucht wat dat betreft :) ) kun je zoiets altijd nog inbouwen.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » zo 21 sep, 2008 12:49

ik weet niet of je in de winter doorrijdt? als die plaat ontbreekt koelt de motor wel veel meer en dus ook minder warme lucht in de auto. ik heb m er nu ook niet onder zitten, en je merkt het wel een beetje.

maar dan had ik, toen ik die plaat er nog wel had, in de winter ook zelfs nog een plaat karton tussen carter en die plaat geschoven.

is wel handig idd om m niet aan je chassis te lassen maar te bouten.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 538
Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
Locatie: Hilverum onder de zendmast.

okee

Bericht door Eendeke » zo 21 sep, 2008 17:43

Okee, helemaal duidelijk :D Als ik er eens een tegenkom bekijk ik het wel even!
Dank!

Gebruikersavatar
Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 538
Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
Locatie: Hilverum onder de zendmast.

hallo

Bericht door Eendeke » za 27 sep, 2008 18:39

Ik heb pas geleerd dat het hel belangrijk is dat je de olie van de versnelingsbak goed regelmatig ververst. Nu weet ik echt niet wanneer dit bij mij is gebeurd, vast heeeeel lang geleden, en rij er nu al weer aardig wat km-jes mee.
De olie van penrite ofzo kan ik bij de club kopen, en aftappen gebeurd onder met een plug. Nu is mijn vraag, waar vul je het bij en hoeveel? Zit er gewoon een vuldop?

Groetjes Eendeke

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 28 sep, 2008 10:44

Ja aan de zijkant, dit is tevens niveau plug. Dus vullen totdat het er uit komt lopen. Ik d8 iets van 0,9 liter maar.

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2676
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » zo 28 sep, 2008 11:23

kijk wel uit dat je de aftapplug van je versnellingsbak er eerst met de hand in draait... dat schroefdraad is namelijk niet echt denderend (is mijn ervaring..)
Verbruik: Afbeelding

Plaats reactie