
restauratie azu
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
-
- Las Expert
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
- Locatie: wijnjewoude
- Contacteer:
nee dat is het orgineele chassis van de azu
ook deze azu heeft geen bateurs!
orgineel hoort hier een 2cv4 motor in.
deze is er nog wel bij en die komt later er wel eens weer in ,eerst wil ik er een dyane motor en bak inhebben aangezien als ik de auto klaar veel mee ga rijden
ook deze azu heeft geen bateurs!
orgineel hoort hier een 2cv4 motor in.
deze is er nog wel bij en die komt later er wel eens weer in ,eerst wil ik er een dyane motor en bak inhebben aangezien als ik de auto klaar veel mee ga rijden
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
-
- Gebruiker
- Berichten: 135
- Lid geworden op: wo 12 nov, 2003 03:03
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
2CV4 stiller dan een 2CV6 ????? Als hij stationair draait zeker ???
Vroeger bij 't Eendeëi noemden we een viertje gewoonlijk een giertje, omdat het motortje zo enorm gilde als je er mee reed, enorme toerentallen ! Dus stil, mwahhhhhhhhh, daar heb ik andere herinneringen aan.
Maar misschien is het mijn geheugen dat scheurtjes gaat vertonen, hahaha.
Ben dezer tijden alleen gewend aan 425CC 1966 en Dyane6-blok met dubbele carbu, die in mijn 250 zit (vanwege de voormalige lange vakantereizen, nu met 500 km/jaar kan er eigenlijk wel weer een 435CC blok in
)
Vroeger bij 't Eendeëi noemden we een viertje gewoonlijk een giertje, omdat het motortje zo enorm gilde als je er mee reed, enorme toerentallen ! Dus stil, mwahhhhhhhhh, daar heb ik andere herinneringen aan.
Maar misschien is het mijn geheugen dat scheurtjes gaat vertonen, hahaha.
Ben dezer tijden alleen gewend aan 425CC 1966 en Dyane6-blok met dubbele carbu, die in mijn 250 zit (vanwege de voormalige lange vakantereizen, nu met 500 km/jaar kan er eigenlijk wel weer een 435CC blok in

-
- Las Expert
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
- Locatie: wijnjewoude
- Contacteer:
nu kunnen we weer hard aan de slag met de azu
deze 2 weken de motor aanpakken en het chassis opbouwen
daarna kan ik beginnen met schuren...
op citromobile was een besteleend te zien met een blauwe kleur
deze kleur maakte mij sprakeloos.
super mooie kleur
nu alleen er achterkomen wat voor kleurcode

deze 2 weken de motor aanpakken en het chassis opbouwen
daarna kan ik beginnen met schuren...
op citromobile was een besteleend te zien met een blauwe kleur
deze kleur maakte mij sprakeloos.
super mooie kleur
nu alleen er achterkomen wat voor kleurcode

azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2689
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
-
- Gebruiker
- Berichten: 135
- Lid geworden op: wo 12 nov, 2003 03:03
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Wat een mooi besteleendje....inderdaad AC643........jammer van die zwarte rondjes om de knipperlichten, zou grijs moeten zijn, verder helemaal TOPPPP, had nog geen foto's van deze besteleend gezien. Te koop ? Of gewoon op show ?
Sander Aalderink had een fraaie 250 in Bleu Myosotis (vergeetmenietjes-blauw) ook heel mooi !
Ik had 20 jaar een 74-er 250 in AC639, Bleu Lagune, ook erg fraai ! Deze eend rijdt nog steeds vrolijk rond, was ook op Citromobile.
AC 635 heeft ook op de AZU250 gezeten, Bleu Camargue. Heb er ook één gehad in die kleur, maar die was met een kwast wat donkerder blauw geschilderd.....tijdje terug verkocht....hopelijk komt die ook eens terug op Citromobile......
En er was een AZU-L op Citromobile.......gelukkig was ik niet daar, want anders..............................
Sander Aalderink had een fraaie 250 in Bleu Myosotis (vergeetmenietjes-blauw) ook heel mooi !
Ik had 20 jaar een 74-er 250 in AC639, Bleu Lagune, ook erg fraai ! Deze eend rijdt nog steeds vrolijk rond, was ook op Citromobile.
AC 635 heeft ook op de AZU250 gezeten, Bleu Camargue. Heb er ook één gehad in die kleur, maar die was met een kwast wat donkerder blauw geschilderd.....tijdje terug verkocht....hopelijk komt die ook eens terug op Citromobile......
En er was een AZU-L op Citromobile.......gelukkig was ik niet daar, want anders..............................
-
- Gebruiker
- Berichten: 135
- Lid geworden op: wo 12 nov, 2003 03:03
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Gemiddeld gingen de 2CV4 blokken amper 100.000 km mee. Ik heb diverse 2CV4 ervaringen. Had ooit een Dyane 435 met een gereviseerd blok, die reed echt prima, kon gewoon mee op de snelweg, behalve bij storm tegen, koppel is te laag.AZL57 schreef:Geen idee, ik had ooit een 2cv4 die liep heel prettig stil. Maar ik rij dan ook niet snel, misschien hielp dat
Op de autoweg kan ie ook wel eens lekker over toeren gaan. Het schijnt trouwens dat 2cv4 blokken hier niet erg tegen bestand zijn. Klopt dat?
En een AZU250 met gewoon een goed 2CV4 blok, die reed prima, ben er mee op vakantie geweest zomer 1986, lange trip door Frankrijk, geen probleem.
Heb ooit een 250 1977 gekocht van de eerste eigenaar, 150 gulden

Nu 23 jaar later staat deze auto hier voor de deur in redelijke staat, rijdend, verzekerd en met APK. Maar wel met de motor en bak van een gesloopte Dyane6 1980 met schijfremmen.
Heb nu geen 435cc 2CV meer.....dus is er een grote kans dat deze 250 ooit weer helemaal origineel wordt met 435CC en trommelremmen

-
- Gebruiker
- Berichten: 135
- Lid geworden op: wo 12 nov, 2003 03:03
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Van 2CV4 naar Sahara.....ohhhhhhh, dan bun je wel eev'n beeeeezig 
Hoop dat ze de carrosserie niet hebben hoeven aanpassen, maar een Sahara carrosserie hebben kunnen gebruiken. Denk dat het minder werk is een kuis verrot Sahara-koetsje te restaureren dan een zeventiger jaren koetsje helemaal aanpassen. Maar het klinkt interessant. Hoop dat het wat moois is geworden
Gezien het feit dat ik anno 2009 geen enkele 435CC eend meer heb, zal het er ooit van komen mijn 77-er 250 weer te voorzien van het originele blok. Twintig jaar terug vond ik een dyane6 blok wat prettiger voor de lange vakantieritten met zijn tweeën en een bult kampeerbagage. Bovendien was de originele 435CC motor met ruim een ton op de klok echt he-le-maal OP.
Schijfremmen leken me wat prettiger voor het lange winterstallen (gaat niet zo snel lekken). Maar inmiddels is de auto een klassieker geworden en moet het toch wel weer origineel worden voor het beste resultaat !

Hoop dat ze de carrosserie niet hebben hoeven aanpassen, maar een Sahara carrosserie hebben kunnen gebruiken. Denk dat het minder werk is een kuis verrot Sahara-koetsje te restaureren dan een zeventiger jaren koetsje helemaal aanpassen. Maar het klinkt interessant. Hoop dat het wat moois is geworden

Gezien het feit dat ik anno 2009 geen enkele 435CC eend meer heb, zal het er ooit van komen mijn 77-er 250 weer te voorzien van het originele blok. Twintig jaar terug vond ik een dyane6 blok wat prettiger voor de lange vakantieritten met zijn tweeën en een bult kampeerbagage. Bovendien was de originele 435CC motor met ruim een ton op de klok echt he-le-maal OP.
Schijfremmen leken me wat prettiger voor het lange winterstallen (gaat niet zo snel lekken). Maar inmiddels is de auto een klassieker geworden en moet het toch wel weer origineel worden voor het beste resultaat !
-
- Gebruiker
- Berichten: 135
- Lid geworden op: wo 12 nov, 2003 03:03
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Potjandorie wat een heldenmoedAZL57 schreef:Ja het was een hele klus, maar we hebben indeerdaad een 70er jarn koets verbouwd tot sahara koets.
Heel leuk geworden, we hadden wel een originele als meet-voorbeeld ter beschikking

Vind het zelf alweer genoeg gedoe om een koets met 3e zijruit om te bouwen naar zonder, wegens het ontberen van een juiste carrosserie
