Pagina 9 van 16
Geplaatst: zo 26 apr, 2009 13:55
door joe_catchou
die komen mischien wel in het hagel wit , over contrast gesproken dan

Geplaatst: zo 26 apr, 2009 14:17
door siemen
nee dat is het orgineele chassis van de azu
ook deze azu heeft geen bateurs!
orgineel hoort hier een 2cv4 motor in.
deze is er nog wel bij en die komt later er wel eens weer in ,eerst wil ik er een dyane motor en bak inhebben aangezien als ik de auto klaar veel mee ga rijden
Geplaatst: zo 26 apr, 2009 14:28
door McTommi
AZL57 schreef:Siemen ik zie een oud chassis (model 18pk met zijpootjes) en moderne techniek en carrosserie, was dat origineel zo?
Korte besteleenden hebben tot het eind aan toe zijpootjes gehad !
Geplaatst: zo 26 apr, 2009 18:07
door AZL57
Ah, leuk dat wist ik niet... zo leer je altijd weer wat nieuws.

Een 2cv4 is een mooie motor, een stuk stiller dan een 2cv6, waarschijnlijk door de kleinere ventilator.
Geplaatst: zo 26 apr, 2009 22:30
door McTommi
2CV4 stiller dan een 2CV6 ????? Als hij stationair draait zeker ???
Vroeger bij 't Eendeëi noemden we een viertje gewoonlijk een giertje, omdat het motortje zo enorm gilde als je er mee reed, enorme toerentallen ! Dus stil, mwahhhhhhhhh, daar heb ik andere herinneringen aan.
Maar misschien is het mijn geheugen dat scheurtjes gaat vertonen, hahaha.
Ben dezer tijden alleen gewend aan 425CC 1966 en Dyane6-blok met dubbele carbu, die in mijn 250 zit (vanwege de voormalige lange vakantereizen, nu met 500 km/jaar kan er eigenlijk wel weer een 435CC blok in

)
Geplaatst: zo 26 apr, 2009 23:59
door AZL57
Geen idee, ik had ooit een 2cv4 die liep heel prettig stil. Maar ik rij dan ook niet snel, misschien hielp dat

Op de autoweg kan ie ook wel eens lekker over toeren gaan. Het schijnt trouwens dat 2cv4 blokken hier niet erg tegen bestand zijn. Klopt dat?
Geplaatst: ma 27 apr, 2009 23:44
door siemen
zo de velgen zijn gespoten
net als de koplampen en de bumpers
en ik heb het gespoten
conclusie best wel goed gelukt hoor voor de eerste keer
alleen 1 velg is verknalt en moet opnieuw
ik laat de rest wel over voor de echte spuiter!
Geplaatst: zo 3 mei, 2009 16:50
door siemen
nu kunnen we weer hard aan de slag met de azu
deze 2 weken de motor aanpakken en het chassis opbouwen
daarna kan ik beginnen met schuren...
op citromobile was een besteleend te zien met een blauwe kleur
deze kleur maakte mij sprakeloos.
super mooie kleur
nu alleen er achterkomen wat voor kleurcode

Geplaatst: zo 3 mei, 2009 16:51
door Michiel van G.
Die kleur is Bleu Petrel, AC 643.
Geplaatst: za 9 mei, 2009 02:10
door McTommi
Wat een mooi besteleendje....inderdaad AC643........jammer van die zwarte rondjes om de knipperlichten, zou grijs moeten zijn, verder helemaal TOPPPP, had nog geen foto's van deze besteleend gezien. Te koop ? Of gewoon op show ?
Sander Aalderink had een fraaie 250 in Bleu Myosotis (vergeetmenietjes-blauw) ook heel mooi !
Ik had 20 jaar een 74-er 250 in AC639, Bleu Lagune, ook erg fraai ! Deze eend rijdt nog steeds vrolijk rond, was ook op Citromobile.
AC 635 heeft ook op de AZU250 gezeten, Bleu Camargue. Heb er ook één gehad in die kleur, maar die was met een kwast wat donkerder blauw geschilderd.....tijdje terug verkocht....hopelijk komt die ook eens terug op Citromobile......
En er was een AZU-L op Citromobile.......gelukkig was ik niet daar, want anders..............................
Geplaatst: za 9 mei, 2009 02:18
door McTommi
AZL57 schreef:Geen idee, ik had ooit een 2cv4 die liep heel prettig stil. Maar ik rij dan ook niet snel, misschien hielp dat

Op de autoweg kan ie ook wel eens lekker over toeren gaan. Het schijnt trouwens dat 2cv4 blokken hier niet erg tegen bestand zijn. Klopt dat?
Gemiddeld gingen de 2CV4 blokken amper 100.000 km mee. Ik heb diverse 2CV4 ervaringen. Had ooit een Dyane 435 met een gereviseerd blok, die reed echt prima, kon gewoon mee op de snelweg, behalve bij storm tegen, koppel is te laag.
En een AZU250 met gewoon een goed 2CV4 blok, die reed prima, ben er mee op vakantie geweest zomer 1986, lange trip door Frankrijk, geen probleem.
Heb ooit een 250 1977 gekocht van de eerste eigenaar, 150 gulden

die reed nog maximaal 60 km/u, he-le-maal OPPPPP.
Nu 23 jaar later staat deze auto hier voor de deur in redelijke staat, rijdend, verzekerd en met APK. Maar wel met de motor en bak van een gesloopte Dyane6 1980 met schijfremmen.
Heb nu geen 435cc 2CV meer.....dus is er een grote kans dat deze 250 ooit weer helemaal origineel wordt met 435CC en trommelremmen

Heb zat blokken en bakken 435CC....
Geplaatst: za 9 mei, 2009 15:59
door AZL57
Ik heb nog een motor met bak liggen, van die mooie stille 2cv4. De rest van de auto is donor geworden voor een 2cv Sahara !!

Geplaatst: di 12 mei, 2009 00:02
door McTommi
Van 2CV4 naar Sahara.....ohhhhhhh, dan bun je wel eev'n beeeeezig
Hoop dat ze de carrosserie niet hebben hoeven aanpassen, maar een Sahara carrosserie hebben kunnen gebruiken. Denk dat het minder werk is een kuis verrot Sahara-koetsje te restaureren dan een zeventiger jaren koetsje helemaal aanpassen. Maar het klinkt interessant. Hoop dat het wat moois is geworden
Gezien het feit dat ik anno 2009 geen enkele 435CC eend meer heb, zal het er ooit van komen mijn 77-er 250 weer te voorzien van het originele blok. Twintig jaar terug vond ik een dyane6 blok wat prettiger voor de lange vakantieritten met zijn tweeën en een bult kampeerbagage. Bovendien was de originele 435CC motor met ruim een ton op de klok echt he-le-maal OP.
Schijfremmen leken me wat prettiger voor het lange winterstallen (gaat niet zo snel lekken). Maar inmiddels is de auto een klassieker geworden en moet het toch wel weer origineel worden voor het beste resultaat !
Geplaatst: di 12 mei, 2009 09:08
door AZL57
Ja het was een hele klus, maar we hebben indeerdaad een 70er jarn koets verbouwd tot sahara koets.
Heel leuk geworden, we hadden wel een originele als meet-voorbeeld ter beschikking

Geplaatst: di 12 mei, 2009 17:56
door McTommi
AZL57 schreef:Ja het was een hele klus, maar we hebben indeerdaad een 70er jarn koets verbouwd tot sahara koets.
Heel leuk geworden, we hadden wel een originele als meet-voorbeeld ter beschikking

Potjandorie wat een heldenmoed

Maar waar een wil is, is een weg !
Vind het zelf alweer genoeg gedoe om een koets met 3e zijruit om te bouwen naar zonder, wegens het ontberen van een juiste carrosserie
