RestorAZU... Roest!

Hier kun je jezelf voorstellen, of met je nieuwe 2cv gaan pronken.
CitroenAZU
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
Locatie: Citroville
Contacteer:

Bericht door CitroenAZU » ma 31 mar, 2014 18:18

Vandaag het donor binnenscherm pas gemaakt en erin gelast. Morgen verder aflassen. Kreeg nog visite van een groen eendje.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Citrogroeten,
Martijn

Het besteleendregister:
www.citroenazu.nl

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » ma 31 mar, 2014 19:49

Heb jouw restauratie nog even doorgelinkt naar het international 2cv forum iemand heeft daar precies dezelfde klus aanstaande..... mag wel he.... :oops: :oops:

CitroenAZU
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
Locatie: Citroville
Contacteer:

Bericht door CitroenAZU » di 1 apr, 2014 13:53

Nou het begon zo mooi, lekker in het zonnetje het binnenscherm afgelast. Toen stootte ik tegen de balk onder de laadvloer waar de cabine aan vast zit en die bleek krokant. Heel krokant. Even prikken maakte duidelijk dat de complete balk rot is en dus in zijn geheel vervangen moet worden. Iedere keer als ik denk dat ik er eindelijk ben krijg je weer zoiets...
En eerlijk gezegd ben ik er nu wel klaar mee. Dus als iemand nog een leuk project zoekt waarvan al veel laswerk gedaan heeft kan ie een bod doen per PB...
Komt bij dat ik dan ook geen gezeur meer moet aanhoren van mijn wederhelft over dat ik zo veel tijd in de garage doorbreng...

:-(

Afbeelding


de rotte balk;

Afbeelding
Citrogroeten,
Martijn

Het besteleendregister:
www.citroenazu.nl

schroef
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 549
Lid geworden op: wo 5 apr, 2006 21:32
Locatie: vlaardingen

Bericht door schroef » di 1 apr, 2014 17:25

Och een tegenslag is ook jou niet vreemd. Ik weet dat je auto’s in drie maanden kunt restaureren, maar waarom in zo’n korte tijd? Neem rustig de tijd en ben ook af en toe eens thuis. Het wordt toch een winterEend? dus tijd genoeg. Gewoon doorgaan, je kan het!

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 573
Lid geworden op: do 13 okt, 2005 15:30
Contacteer:

Bericht door Bartje » di 1 apr, 2014 19:58

CitroenAZU schreef:Komt bij dat ik dan ook geen gezeur meer moet aanhoren van mijn wederhelft over dat ik zo veel tijd in de garage doorbreng...

de rotte balk;

Afbeelding
Laat je niet gek maken, het is vast allemaal een 1 april grap :wink:

CitroenAZU
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
Locatie: Citroville
Contacteer:

Bericht door CitroenAZU » wo 2 apr, 2014 08:37

Zo vandaag is het dan een daagje verder, 2 april en ik heb er eens een nachtje over kunnen slapen. ;-)

Ik heb besloten lekker verder te gaan met de AZU.

Ik moet wel zeggen dat het hartverwarmend is al die steunbetuigingen die ik heb gekregen om toch maar met de AZU door te gaan. En ook de PB's met geïnteresseerden die wel heil zagen in een dergelijk project toverde een glimlach op mijn gezicht.

Alle gekheid op een stokje, ik had dus een foto gemaakt van een verrotte balk die ik hier in de garage nog had liggen. Die van de AZU zelf is nog best goed. Was alleen benieuwd of er mensen waren die zouden geloven dat ik er echt klaar mee was en de AZU weg zou doen.

Ja dus :-)

Het spijt me dus dat ik jullie op het verkeerde been heb gezet, maar ik ga dit besteleendje echt netjes afmaken!

Afbeelding
Citrogroeten,
Martijn

Het besteleendregister:
www.citroenazu.nl

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1153
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » wo 2 apr, 2014 16:27

Gelukkig maar. Succes!!

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1883
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Bericht door deusjevo » wo 2 apr, 2014 19:23

CitroenAZU schreef: Alle gekheid op een stokje, ik had dus een foto gemaakt van een verrotte balk die ik hier in de garage nog had liggen. Die van de AZU zelf is nog best goed. Was alleen benieuwd of er mensen waren die zouden geloven dat ik er echt klaar mee was en de AZU weg zou doen.

Ja dus :-)
Zelfs schroef op de kast, moet je volgens mij wel van van goede huize komen.... :P
Succes Martijn, weet zeker dattie prachtig wordt :!:
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

CitroenAZU
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
Locatie: Citroville
Contacteer:

Bericht door CitroenAZU » ma 7 apr, 2014 19:06

Zo, van het weekend helemaal niets gedaan. Lekker met het eendje door Frankrijk wezen rijden, heerlijk!

Afbeelding
Afbeelding

Vandaag wel verder met de volgende uitdaging. De B-stijl was namelijk los geroest van de dorpel en de rest van de carrosserie.
Ik heb besloten de B-Stijl uit te boren en los te slijpen om zo het plaatwerk erachter te kunnen vervangen.
Helaas was de achterzijde van de stijl te ver verroest om terug te kunnen plaatsen.
Derhalve ongeveer de helft van de stijl opnieuw gereconstrueerd. Voor de maat ook maar de rotte plek in de dorpel gemaakt.
Weet nog niet of ik de dorpels in zijn geheel ga vervangen omdat ze op het eerste gezicht nog wel hard zijn op het plekje in de hoek na.
Maar dat is voor latere zorg...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Citrogroeten,
Martijn

Het besteleendregister:
www.citroenazu.nl

CitroenAZU
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
Locatie: Citroville
Contacteer:

Bericht door CitroenAZU » di 8 apr, 2014 14:23

Vandaag de B-stijl terug gelast. Helaas stopte mijn laskar ermee en kon ik niet verder. Het draadtransport zit vast. het begon dat steeds de draad aan de kop van de nozzle vast lastte en daar werd ik gek van. Nieuwe kop erop gezet dat ging heel even goed en weer hetzelfde probleem. Het draadtransportwieltje draait gewoon maar neemt de rol draad niet mee?? Morgen maar eens verder naar kijken :-( Iemand op voorhand een ID?

Afbeelding
Afbeelding
Citrogroeten,
Martijn

Het besteleendregister:
www.citroenazu.nl

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 8 apr, 2014 14:55

op mijn lasapparaat kun je de druk van dat transportwieltje instellen. als die al erg hoog ingesteld staat is er wellicht in het pistool of slangen pakket iets beschadigd waardoor de draad klemt?
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1153
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » di 8 apr, 2014 15:36

Vuiligheid in de slang??? Misschien doorblazen met perslucht.

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » di 8 apr, 2014 17:45

Ik weet niks van lasapparaten, maar ik vind wel dat je goed bezig bent Martijn :!: :!: :)
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » di 8 apr, 2014 18:10

is de lasdraadrol niet vast gelopen? In het midden van die haspels sit een bout met een drukveer waar je de druk meer regelt.

Of je drukrol van je aanvoer motor zit te strak.
Of je slangenpakket is op zijn eind.
Of je aanvoermotor loopt op je eind
Of in het ergste geval is je print stuk maar dat denk ik niet.
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » di 8 apr, 2014 20:24

kan inderdaad dat je slangen paket een knik heeft gehad .
en dat de binnen kabel beschadigd is deze is of van plastiek of een metalen spiraal .

ook het koper gaat af van de lasdraad en kan stroppen en krijg je koper poeder dat er uit komt als je er perslucht door blaast .

als het wat vochtig is endan bij elkaar komt krijg je het er ook niet helemaal uit en werkt het wat als een rem .
Afbeelding
slangen pakker los schroeven .
normaal een klein koperen moertje waar de draad door gaat los schroeven ,slangen paket in een rechte lijn leggen en die spiraal of plastiek slangetjes er uit trekken perslucht even door het gaatje met je slangen paket en even de ganse kabel bekijken of er geen knik in zit .
see you when you see me

Plaats reactie