Pagina 9 van 22
Geplaatst: ma 31 mar, 2014 18:18
door CitroenAZU
Geplaatst: ma 31 mar, 2014 19:49
door LPGo
Heb jouw restauratie nog even doorgelinkt naar het international 2cv forum iemand heeft daar precies dezelfde klus aanstaande..... mag wel he....
Geplaatst: di 1 apr, 2014 13:53
door CitroenAZU
Nou het begon zo mooi, lekker in het zonnetje het binnenscherm afgelast. Toen stootte ik tegen de balk onder de laadvloer waar de cabine aan vast zit en die bleek krokant. Heel krokant. Even prikken maakte duidelijk dat de complete balk rot is en dus in zijn geheel vervangen moet worden. Iedere keer als ik denk dat ik er eindelijk ben krijg je weer zoiets...
En eerlijk gezegd ben ik er nu wel klaar mee. Dus als iemand nog een leuk project zoekt waarvan al veel laswerk gedaan heeft kan ie een bod doen per PB...
Komt bij dat ik dan ook geen gezeur meer moet aanhoren van mijn wederhelft over dat ik zo veel tijd in de garage doorbreng...
de rotte balk;
Geplaatst: di 1 apr, 2014 17:25
door schroef
Och een tegenslag is ook jou niet vreemd. Ik weet dat je auto’s in drie maanden kunt restaureren, maar waarom in zo’n korte tijd? Neem rustig de tijd en ben ook af en toe eens thuis. Het wordt toch een winterEend? dus tijd genoeg. Gewoon doorgaan, je kan het!
Geplaatst: di 1 apr, 2014 19:58
door Bartje
CitroenAZU schreef:Komt bij dat ik dan ook geen gezeur meer moet aanhoren van mijn wederhelft over dat ik zo veel tijd in de garage doorbreng...
de rotte balk;
Laat je niet gek maken, het is vast allemaal een 1 april grap
Geplaatst: wo 2 apr, 2014 08:37
door CitroenAZU
Zo vandaag is het dan een daagje verder, 2 april en ik heb er eens een nachtje over kunnen slapen.
Ik heb besloten lekker verder te gaan met de AZU.
Ik moet wel zeggen dat het hartverwarmend is al die steunbetuigingen die ik heb gekregen om toch maar met de AZU door te gaan. En ook de PB's met geïnteresseerden die wel heil zagen in een dergelijk project toverde een glimlach op mijn gezicht.
Alle gekheid op een stokje, ik had dus een foto gemaakt van een verrotte balk die ik hier in de garage nog had liggen. Die van de AZU zelf is nog best goed. Was alleen benieuwd of er mensen waren die zouden geloven dat ik er echt klaar mee was en de AZU weg zou doen.
Ja dus
Het spijt me dus dat ik jullie op het verkeerde been heb gezet, maar ik ga dit besteleendje echt netjes afmaken!
Geplaatst: wo 2 apr, 2014 16:27
door schermer
Gelukkig maar. Succes!!
Geplaatst: wo 2 apr, 2014 19:23
door deusjevo
CitroenAZU schreef: Alle gekheid op een stokje, ik had dus een foto gemaakt van een verrotte balk die ik hier in de garage nog had liggen. Die van de AZU zelf is nog best goed. Was alleen benieuwd of er mensen waren die zouden geloven dat ik er echt klaar mee was en de AZU weg zou doen.
Ja dus
Zelfs schroef op de kast, moet je volgens mij wel van van goede huize komen....
Succes Martijn, weet zeker dattie prachtig wordt
Geplaatst: ma 7 apr, 2014 19:06
door CitroenAZU
Zo, van het weekend helemaal niets gedaan. Lekker met het eendje door Frankrijk wezen rijden, heerlijk!
Vandaag wel verder met de volgende uitdaging. De B-stijl was namelijk los geroest van de dorpel en de rest van de carrosserie.
Ik heb besloten de B-Stijl uit te boren en los te slijpen om zo het plaatwerk erachter te kunnen vervangen.
Helaas was de achterzijde van de stijl te ver verroest om terug te kunnen plaatsen.
Derhalve ongeveer de helft van de stijl opnieuw gereconstrueerd. Voor de maat ook maar de rotte plek in de dorpel gemaakt.
Weet nog niet of ik de dorpels in zijn geheel ga vervangen omdat ze op het eerste gezicht nog wel hard zijn op het plekje in de hoek na.
Maar dat is voor latere zorg...
Geplaatst: di 8 apr, 2014 14:23
door CitroenAZU
Vandaag de B-stijl terug gelast. Helaas stopte mijn laskar ermee en kon ik niet verder. Het draadtransport zit vast. het begon dat steeds de draad aan de kop van de nozzle vast lastte en daar werd ik gek van. Nieuwe kop erop gezet dat ging heel even goed en weer hetzelfde probleem. Het draadtransportwieltje draait gewoon maar neemt de rol draad niet mee?? Morgen maar eens verder naar kijken
Iemand op voorhand een ID?
Geplaatst: di 8 apr, 2014 14:55
door dyane_maniac
op mijn lasapparaat kun je de druk van dat transportwieltje instellen. als die al erg hoog ingesteld staat is er wellicht in het pistool of slangen pakket iets beschadigd waardoor de draad klemt?
Geplaatst: di 8 apr, 2014 15:36
door schermer
Vuiligheid in de slang??? Misschien doorblazen met perslucht.
Geplaatst: di 8 apr, 2014 17:45
door Bertje Beige
Geplaatst: di 8 apr, 2014 18:10
door siemen
is de lasdraadrol niet vast gelopen? In het midden van die haspels sit een bout met een drukveer waar je de druk meer regelt.
Of je drukrol van je aanvoer motor zit te strak.
Of je slangenpakket is op zijn eind.
Of je aanvoermotor loopt op je eind
Of in het ergste geval is je print stuk maar dat denk ik niet.
Geplaatst: di 8 apr, 2014 20:24
door joe_catchou
kan inderdaad dat je slangen paket een knik heeft gehad .
en dat de binnen kabel beschadigd is deze is of van plastiek of een metalen spiraal .
ook het koper gaat af van de lasdraad en kan stroppen en krijg je koper poeder dat er uit komt als je er perslucht door blaast .
als het wat vochtig is endan bij elkaar komt krijg je het er ook niet helemaal uit en werkt het wat als een rem .
slangen pakker los schroeven .
normaal een klein koperen moertje waar de draad door gaat los schroeven ,slangen paket in een rechte lijn leggen en die spiraal of plastiek slangetjes er uit trekken perslucht even door het gaatje met je slangen paket en even de ganse kabel bekijken of er geen knik in zit .