Pagina 9 van 26
Geplaatst: zo 6 sep, 2009 15:41
door Gerard2cv
Puncky,heeft de windtunnel ook pijpjes voor de schijfremmen te koelen?
Geplaatst: zo 6 sep, 2009 23:52
door Punky
Ik heb er een met de pijpjes genomen.
Geplaatst: ma 7 sep, 2009 18:44
door Punky
Vandaag wat verfhandels langs gegaan en weer iets wijzer wat betreft prijzen en verf.
Ik zit nu te twijfelen om Rust-Oleum te gebruiken. Deze kan ik goedkoper aankomen dan Industrielak en valt volgens een van de winkels zelfs onder industrielak. Deze verf kunnen ze ook in diverse RAL-kleuren leveren.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Of valt dit onder de Hammerite familie?
Geplaatst: ma 7 sep, 2009 21:39
door Michiel van G.
Ik heb niet zulke goede ervaringen met rustoleum, het is zeer gevoelig voor weersveranderingen (lees, bij vorst heeft het de neiging om te krimpen, met craquelee als resultaat)
Ik heb zelf zeer goede ervaringen met Wijzonol Industrielak. Dat kan je na een maand of 2-3 ook nog eens met commandant uitpoetsen, met als resultaat dat de boel goed glimt. Wel even licht opschuren of primeren vantevoren.
industrielak vóór het uitpoetsen:

Geplaatst: ma 7 sep, 2009 22:30
door Punky
Wijzonol of Sigma industrielak was inderdaad de andere (duurdere) optie. Deze zou op 35,- de liter komen.
Ze maakte me bij de winkel die Rust-Oleum had wijs dat deze 35,- per 2,5 liter is. Maar als ik de prijzen op internet zie, dan is dit eerder ook voor 1 liter blik.
Het mat maken van de verf werd niet aangeraden, omdat de eigenschappen van de verf dan iets veranderen in het nadeel.
Hoeveel zou je voor een Ami nodig hebben? 2 liter ofzo?
Kon je met de Wijzonol volstaan met 1 laag of moest je er meerdere zetten?

Geplaatst: ma 7 sep, 2009 22:37
door Michiel van G.
mijn ervaring is dat als je het rolt op een stroeve ondergrond, het goed dekt. In principe heb je aan een à 2 lagen genoeg, afhankelijk hoe dik je het wilt hebben. Ik heb één keer een hele daf gerold, kwam met 0,75 l precies uit. Ami is iets groter, dus met 1,5 liter zou je er makkelijk moeten komen, en heb je nog wat extra over
Geplaatst: ma 7 sep, 2009 22:39
door Punky
Ahhh thanks. Dit is bruikbare info. Al die verfhandels zeiden namelijk wat anders en hadden volgens mij nog nooit een auto gerold.
Geplaatst: ma 7 sep, 2009 23:19
door Punky
Kun je menie eigenlijk gebruiken als toplaag. Lijkt me ook wel humor.

Geplaatst: ma 7 sep, 2009 23:39
door AZL57
ja, althans ik ken een 4x4 eend uit Trier die is gewoon meniebruin. Lijkt een beetje op een spoorwagon

.
En ook bij schade, komt wel eens voor bij terrein ritten, is hij zo weer bijgemaakt.
Geplaatst: di 8 sep, 2009 08:24
door Bull Frog Bleu
maar zeg nou eerlijk ook al betaal je 100 euro voor paar blikjes verf.....voor dat geld kan je hem nooit zo mooi laten spuiten;)
Kortom even investeren in paar goede blikken verf. want als je na een maand alweer moet dan bedenk je je nu hopelijk nog wel even.
Geplaatst: di 8 sep, 2009 16:31
door backfire
Menie is echter niet waterdicht, en na verloop van tijd roest het onder de menie gewoon verder.
Geplaatst: di 8 sep, 2009 22:45
door Punky
Vandaag bij de verfdump in Den Bosch geweest en anderhalve liter vensterlak of zoiets van een of ander duits merk meegenomen. Dit zou dezelfde eigenschappen hebben als industrielak. Al bleef autolak het beste, dit was een redelijk alternatief.
Hij gaat geschilderd worden in RAL 5009 zijdeglans met een glans zwarte motorkap.
Zoiets dus (maar dan met zwarte motorkap):
Met dank aan Rossero voor de photoshop.
Geplaatst: di 8 sep, 2009 23:31
door dyane_maniac
mooie kleurkeuze. al blijft dat natuurlijk persoonlijk, maar ik vind dit mooier, aparter en sprekender dan beige
Geplaatst: wo 9 sep, 2009 09:59
door Rossero
Geplaatst: wo 9 sep, 2009 11:45
door BasvanEerden
En geen zwarte zijkanten?