alternatieve bobine voor de 2cv
-
- Heavy user
- Berichten: 3043
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Vandaag kwam de bobine uit Engeland binnen.
Meteen gemonteerd en wat opviel was dat de pennen voor de bougiekabels nogal wat dikker zijn.
Niet alle bougiekabels passen hierop.
De eerste set die ik probeerde paste met geen mogelijkheid.
Na montage geprobeerd te starten en....................helemaal niks.
De startmotor draait rond en na enige tijd ruik ik LPG.... maar starten homaar.
Dus de andere alternatieve weer aangesloten.......weer helemaal niks
Het lijkt er op dat mijn DGnition is overleden!?
Ik meet bij contact aan ongeveer 6V op de plus en min van de bobine.
Beide bobines zijn polariteitsgevoelig en goed aangesloten geweest.
Wie weet er meer?![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Meteen gemonteerd en wat opviel was dat de pennen voor de bougiekabels nogal wat dikker zijn.
Niet alle bougiekabels passen hierop.
De eerste set die ik probeerde paste met geen mogelijkheid.
Na montage geprobeerd te starten en....................helemaal niks.
De startmotor draait rond en na enige tijd ruik ik LPG.... maar starten homaar.
Dus de andere alternatieve weer aangesloten.......weer helemaal niks
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Het lijkt er op dat mijn DGnition is overleden!?
Ik meet bij contact aan ongeveer 6V op de plus en min van de bobine.
Beide bobines zijn polariteitsgevoelig en goed aangesloten geweest.
Heb jij geen problemen dan?bebe wrote:
Ik heb ook een DGnition in combinatie met deze:
http://www.ecas2cvparts.co.uk/...-2165.html
Slaat ook binnen 1 seconde aan, en de bobine ziet er uit als een originele.
(maar met moderne techniek)
Wie weet er meer?
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
-
- Heavy user
- Berichten: 3043
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Ik moet mijn voorgaande berichten rectificeren....
Vanavond ben ik aan het meten geslagen en het bleek dat er toch 12V op de bobine stond.
Dus: Geprobeerd te starten en hij startte als een zonnetje met de eerste alternatieve bobine.
daarna toch maar weer de Engelse bobine aangesloten en die bleek het ook prima te doen.
Wat er nou woensdagavond mis is gegaan is me een raadsel.
Het werkt dus wel.
Een lange rit heb ik nog niet gemaakt met de Engelse bobine.
Vanavond ben ik aan het meten geslagen en het bleek dat er toch 12V op de bobine stond.
Dus: Geprobeerd te starten en hij startte als een zonnetje met de eerste alternatieve bobine.
daarna toch maar weer de Engelse bobine aangesloten en die bleek het ook prima te doen.
Wat er nou woensdagavond mis is gegaan is me een raadsel.
Het werkt dus wel.
Een lange rit heb ik nog niet gemaakt met de Engelse bobine.
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- Berichten: 627
- Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
- Locatie: Ulestraten
-
- Heavy user
- Berichten: 3043
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
De bedrading heb ik nog eens nagekeken maar heb niet schokkends kunnen vinden.
De eerste alternatieve bobine heb ik er weer uit gehaald en de Engelse bobine nu definitief gemonteerd.
De auto start als nooit tevoren, ook bij een warme motor.
Of het hier iets mee te maken heeft weet ik niet zeker maar de auto heeft nog nooit zo hard gereden (118km/u bij geen wind en over de 120 van een viaduct af of wind mee).
Een verschil tussen de beide bobines kan ik niet merken tijdens het rijden, alleen het
uiterlijk is anders.
De Engelse bobine heeft nu dus mijn voorkeur aangezien deze goedkoper is, op de originele plaats te monteren is en en vrijwel zo uitziet als een originele.
Nadeel van de Engelse bobine: de pennen van de hoogspanningszijde zijn dikker dan origineel.
Nadeel van de andere is het uiterlijk, de plaats van de pennen van de hoogspanningszijde (naast elkaar ipv aan de beide uiteinden) en de aansluitingen zijn vlakstekers ipv pennetjes.
Deze bobine ga ik in mijn andere A-type monteren welke alleen op benzine rijdt. Ik ben benieuwd of ik daar iets van merk. Bij deze auto duurt nu het vrij lang voordat deze start maar niet echt problematisch.
De eerste alternatieve bobine heb ik er weer uit gehaald en de Engelse bobine nu definitief gemonteerd.
De auto start als nooit tevoren, ook bij een warme motor.
Of het hier iets mee te maken heeft weet ik niet zeker maar de auto heeft nog nooit zo hard gereden (118km/u bij geen wind en over de 120 van een viaduct af of wind mee).
Een verschil tussen de beide bobines kan ik niet merken tijdens het rijden, alleen het
uiterlijk is anders.
De Engelse bobine heeft nu dus mijn voorkeur aangezien deze goedkoper is, op de originele plaats te monteren is en en vrijwel zo uitziet als een originele.
Nadeel van de Engelse bobine: de pennen van de hoogspanningszijde zijn dikker dan origineel.
Nadeel van de andere is het uiterlijk, de plaats van de pennen van de hoogspanningszijde (naast elkaar ipv aan de beide uiteinden) en de aansluitingen zijn vlakstekers ipv pennetjes.
Deze bobine ga ik in mijn andere A-type monteren welke alleen op benzine rijdt. Ik ben benieuwd of ik daar iets van merk. Bij deze auto duurt nu het vrij lang voordat deze start maar niet echt problematisch.
Ook van mijn kant niets dan lof voor de "Engelse bobine", dus Nederlandse eendenboeren.....Thijs schreef:De bedrading heb ik nog eens nagekeken maar heb niet schokkends kunnen vinden.
De eerste alternatieve bobine heb ik er weer uit gehaald en de Engelse bobine nu definitief gemonteerd.
De auto start als nooit tevoren, ook bij een warme motor.
![Afbeelding](http://www.ecas2cvparts.co.uk/images/216dry.jpg)
Eendracht maakt macht.