Pagina 9 van 13
Geplaatst: wo 3 sep, 2014 21:31
door Thijs
Met de bezorgkosten er bij ben je toch zo'n 80 euro verder.
Ik heb er maar 1 besteld, ben benieuwd of dit een goede oplossing is.
Deze ziet er namelijk vrijwel zo uit als de originele.
Geplaatst: wo 10 sep, 2014 22:49
door Thijs
Vandaag kwam de bobine uit Engeland binnen.
Meteen gemonteerd en wat opviel was dat de pennen voor de bougiekabels nogal wat dikker zijn.
Niet alle bougiekabels passen hierop.
De eerste set die ik probeerde paste met geen mogelijkheid.
Na montage geprobeerd te starten en....................helemaal niks.
De startmotor draait rond en na enige tijd ruik ik LPG.... maar starten homaar.
Dus de andere alternatieve weer aangesloten.......weer helemaal niks
Het lijkt er op dat mijn DGnition is overleden!?
Ik meet bij contact aan ongeveer 6V op de plus en min van de bobine.
Beide bobines zijn polariteitsgevoelig en goed aangesloten geweest.
Heb jij geen problemen dan?
Wie weet er meer?

Geplaatst: wo 10 sep, 2014 23:09
door bebe
Thijs schreef:Heb jij geen problemen dan?
Wie weet er meer?

Nee, sorry...., start en loopt prima
Heb jij een elektronische spanningsregelaar?
Geplaatst: wo 10 sep, 2014 23:19
door Thijs
Nee, een golden oldie.
Geplaatst: wo 10 sep, 2014 23:22
door bebe
Thijs schreef:Nee, een golden oldie.
Heb wel eens gelezen dat 123's etc. kunnen sneuvelen i.c.m een mechanische spanningsregelaar, en dat aangeraden wordt een elektronische te gebruiken.
Geplaatst: do 11 sep, 2014 00:24
door Thijs
Jamaar wel wat vreemd dat hij nu kapot gaat als ik de andere bobine aansluit.
Geplaatst: vr 12 sep, 2014 21:41
door Thijs
Ik moet mijn voorgaande berichten rectificeren....
Vanavond ben ik aan het meten geslagen en het bleek dat er toch 12V op de bobine stond.
Dus: Geprobeerd te starten en hij startte als een zonnetje met de eerste alternatieve bobine.
daarna toch maar weer de Engelse bobine aangesloten en die bleek het ook prima te doen.
Wat er nou woensdagavond mis is gegaan is me een raadsel.
Het werkt dus wel.
Een lange rit heb ik nog niet gemaakt met de Engelse bobine.
Geplaatst: za 13 sep, 2014 00:17
door AZL57
Los stekkertje, kabelbreuk?
Geplaatst: za 13 sep, 2014 12:42
door Thijs
Zoiets waarschijnlijk.
Vanochtend startte hij ook prima.
Geplaatst: zo 14 sep, 2014 00:52
door 2cvmaarten
Mooi, probleem opgelost

Geplaatst: ma 15 sep, 2014 09:08
door David
Maar....start hij nu ook beter bij een echt warme motor?
Daar ben ik dan wel nieuwsgierig naar.
Geplaatst: di 16 sep, 2014 22:08
door Thijs
De bedrading heb ik nog eens nagekeken maar heb niet schokkends kunnen vinden.
De eerste alternatieve bobine heb ik er weer uit gehaald en de Engelse bobine nu definitief gemonteerd.
De auto start als nooit tevoren, ook bij een warme motor.
Of het hier iets mee te maken heeft weet ik niet zeker maar de auto heeft nog nooit zo hard gereden (118km/u bij geen wind en over de 120 van een viaduct af of wind mee).
Een verschil tussen de beide bobines kan ik niet merken tijdens het rijden, alleen het
uiterlijk is anders.
De Engelse bobine heeft nu dus mijn voorkeur aangezien deze goedkoper is, op de originele plaats te monteren is en en vrijwel zo uitziet als een originele.
Nadeel van de Engelse bobine: de pennen van de hoogspanningszijde zijn dikker dan origineel.
Nadeel van de andere is het uiterlijk, de plaats van de pennen van de hoogspanningszijde (naast elkaar ipv aan de beide uiteinden) en de aansluitingen zijn vlakstekers ipv pennetjes.
Deze bobine ga ik in mijn andere A-type monteren welke alleen op benzine rijdt. Ik ben benieuwd of ik daar iets van merk. Bij deze auto duurt nu het vrij lang voordat deze start maar niet echt problematisch.
Geplaatst: di 16 sep, 2014 22:42
door bebe
Thijs schreef:De bedrading heb ik nog eens nagekeken maar heb niet schokkends kunnen vinden.
De eerste alternatieve bobine heb ik er weer uit gehaald en de Engelse bobine nu definitief gemonteerd.
De auto start als nooit tevoren, ook bij een warme motor.
Ook van mijn kant niets dan lof voor de "Engelse bobine", dus Nederlandse eendenboeren.....

Geplaatst: di 16 sep, 2014 23:02
door Thijs
Voor de volledigheid ook even een plaatje van de andere bobine.
Geplaatst: vr 31 okt, 2014 21:33
door Thijs
Na een paar duizend kilometer met de Engelse bobine gereden te hebben begin het gedoe met backfires en slecht starten weer.
Nu heb ik de Dyna-bobine maar weer gemonteerd. Het probleem is nu weer over.....