Pagina 9 van 15
Geplaatst: zo 26 jun, 2011 09:17
door Tom Duckpower
Boudewijn schreef:Goed bezig Tom.
Maar ik ben toch blij dat ik een garage heb.
Garage de Stoep, voor al uw professionele beun klussen.
Buurt is nog niet komen klagen, terwijl de ami toch wel al een maand of 2 op die plek staat geparkeerd. Heb m gisteren wel even omgedraaid (naar zoals ie nu op de foto's staat.. mss denkt de buurt dan dat ie het weer doet

Geplaatst: zo 26 jun, 2011 16:05
door Punky
Goeie buurt heb je dan.
Geplaatst: zo 26 jun, 2011 18:32
door Tom Duckpower
@ Dolf, of in een buurt wonen waar witte tuinstoelen in de voortuinen doodgewoon zijn, en waar rotzooi voor de deur ook erbij hoort
ami is voor 99% klaar..
Vanmorgen begonnen met de ontsteking, motorrubbers en benzinepomp overzetten. Ontsteking op tijd gezet, motor paar keer rond laten gaan om te kijken of ie wilde starten, maar accu was te ver leeg.
Accu net aan de oplader gehangen en morgen weer een poging.
Verder uitlaten weer aangesloten, versnellingbak met olie gevuld en de remmen ontlucht.
Koppelingspedaal afstellen was even kloten, maar voelt nu goed aan. Morgen eens proberen met draaiende motor of schakelen ook lukt zonder gekraak.
Kachel ook weer aangesloten, net als alle andere kabeltjes.
Na het sleutelen wilde alleen de motorkap niet meer sluiten, maar na wat spelen met de sluiting en de bedieningskabel gaat ook dat weer probleemloos.
Voor morgen op het programma: accu en dynamo aansluiten en de tellerkabel aan de snelheidsmeter vastzetten.. Dan moet ie er klaar voor zijn..
ben benieuwd

Geplaatst: ma 27 jun, 2011 19:23
door Tom Duckpower
Het hok doet het...
Wil nog niet echt lekker starten of stationair lopen, maar moet ook nog de kleppen stellen.. Gisteren geen zin in gehad.. Van de week maar eens even doen dan.
Verder de koppeling nog iets bijstellen en wat elektra anders leggen. Maar heb het eerste rondje (rondje parkeerplaats) erop zitten..
Weet iemand trouwens waar dit draadje heen moet?

Geplaatst: di 28 jun, 2011 06:41
door Gerard2cv
Ik zou haast zeggen massa,maar die gaat toch richting spanningsregelaar? Controleer dat even.
Geplaatst: di 28 jun, 2011 09:22
door Punky
Dacht ik ook al aan. Dynamo heeft er maar 2 en de Ami (tenminste de Ami8) stikt van de extra massakabels.
Geplaatst: di 28 jun, 2011 10:55
door Ramon
is het niet je toeter, bij jou type toevallig op de motor tapeind gemonteerd? beetje rare aansluiting wel...
Geplaatst: di 28 jun, 2011 11:13
door Tom Duckpower
Nee, toeter zit met een eigen steun boven op de steun van het front vast, met een stekkertje met ronde aansluiting. Ga thuis eens de kabel volgen, kijken waar ie heen gaat.
als het de massa is, kan ik m dan op het huis van de dynamo vastzetten?
Geplaatst: di 28 jun, 2011 11:20
door Punky
Volgens mij wel. Zit ie ook mee vast aan je spruitstuk.
Geplaatst: di 28 jun, 2011 21:36
door Bertje Beige
Mijn maat heeft een AK350 uit 69 (ami techniek

) en bij dat ding zitten er op de dynamo ook 2 van die draadjes, i.p.v. 1 zoals bij de latere dynamo's.
Wel waren dit schuif stekkertje's, jij hebt oogje's maar het lijken me geen originele oogje's.
Toen die dynamo sneuvelde heeft de ANWB een moderne dynamo gemonteerd (die we bij ons hadden) en 1 draad dus ook niet aangesloten.
Toen bleef wel de controle lamp op het dashboard branden, maar hij ladde weer prima.
Overigens is de originele dynamo weer gereviseerd en zit alles weer zoals het hoort

Geplaatst: ma 11 jul, 2011 20:03
door Tom Duckpower
Vandaag weer even met de ami bezig geweest.
Vorige week al even een stuk door Tilburg gereden, maar wilde niet stationair lopen of lekker starten.
Als enige verdachte had ik nog de kleppen. Ontsteking (123) staat op tijd en de carb is schoon en van nieuwe pakking en onderdeeltjes voorzien.
Vandaag kleppen gesteld, was wel nodig, 3 van de 4 zaten te strak.
Daarna starten en na een paar tellen sloeg ie aan en liep mooi (op de choke), choke dichtgezet en blijven lopen. Even laten draaien, uitgezet en daarna weer gestart. Gaat weer zoals het hoort.
Koppelingskabel nog even wat anders afgesteld, want hoorde een raar geluidje thv de koppeling afkomen. Is nu ook weg
Als laatste moet ik nog even een laadstroomprobleempje oplossen...
Gerard2cv schreef:Ik zou haast zeggen massa,maar die gaat toch richting spanningsregelaar? Controleer dat even.
De losse draad is dezelfde draad als die op de dynamo zit.
Heb m op het dynamohuis gezet, maar bijladen gebeurt er helaas niet. Andere koolborstels erin gezet, want de huidige zijn aardig op, maar ook nog niks.
Ook nog even zonder aarde draad geprobeerd, maar ook dat hielp niks.
Voordat ik de auto uit elkaar haalde laadde ie perfect bij, dus waar ik het nu moet zoeken???
Geplaatst: ma 11 jul, 2011 20:56
door Punky
Moet dat draadje niet op het schroefdraad einde van de dynamo waar de andere ook zit?
Geplaatst: ma 11 jul, 2011 21:15
door Tom Duckpower
Nee, want dat is dezelfde draad

Geplaatst: vr 15 jul, 2011 21:02
door Tom Duckpower
Sja, blijkbaar niet goed opgelet met het losmaken...
De onbekende draad zat verkeerd om gemonteerd. Het losse oog moest op de plek waar het ene oog al vast zat. Dat oog moest vervolgens op de plus worden gezet (startmotor).
auto laad nu mooi bij. morgen nog even met de afstelling van de koppeling spelen, en dan is ie klaar voor de vakantie

Geplaatst: za 16 jul, 2011 11:33
door Tom Duckpower
Koppeling is afgesteld zodat ie minder bruusk aangrijpt Komende week met de ami naar het werk, kijken of alles het verder goed doet. De kleine proefritjes door de buurt gaan in ieder geval goed.
Hopelijk voor volgende week nog even de linker voordeur vervangen door een die een wat beter vastzittend raamframe heeft
