Pagina 9 van 10
Geplaatst: do 28 okt, 2010 16:05
door Rossero
voolgens mij de verwarming, gaat eerst naar de kachelpot rechts op de foto en dan terug naar de linker kachelpot
Geplaatst: do 28 okt, 2010 16:07
door Joos
Rossero schreef:voolgens mij de verwarming, gaat eerst naar de kachelpot rechts op de foto en dan terug naar de linker kachelpot
Oh die, inderdaad

Geplaatst: do 28 okt, 2010 16:09
door Rossero
foto van de koppeling:
geen feilloos systeem, vind het één van de mindere oplossingen van citroen binnen een 2cv
Geplaatst: do 28 okt, 2010 16:09
door Joos
Die komt van dat bakje met die witte bol (schuifbediening) onder je asbak die je hier in je dashboard hebt.

Geplaatst: vr 29 okt, 2010 14:01
door sleurhut
Geplaatst: do 11 nov, 2010 17:16
door AZL57
en geen zin meer in de afbouw? :(
Geplaatst: do 11 nov, 2010 17:35
door Rossero
Een sneak peak

de rest moet hij zelf maar doen

Geplaatst: do 11 nov, 2010 19:37
door Ed147
Prachtig!!
Alleen het stangetje wat de kofferdeksel open houd........ ???
Geplaatst: do 11 nov, 2010 20:52
door sleurhut
vlak achter de klep zit een soort van schaniertje, om ervoor te zorgen dat de kap niet gaat bewegen op den duur zit deze strak geklemt op de koets. als je hem opentrekt worden de koperdraadjes iets gebogen en houden ze zo druk op de klep. als je hem loslaat slaat die dus vanzelf dicht. inmiddels zit er een korter staafje tussen die recht is

.
ik zal zo de foto's van de rest posten. Je zou deze foto's als semi-eindfoto's kunnen beschouwen. er zijn nog kleine details zoals boutjes op de bumpers. En dan komen er hoge resolutie foto's.
mvg
sleurhut
Geplaatst: do 11 nov, 2010 20:55
door sleurhut
Geplaatst: do 11 nov, 2010 21:59
door Henk Davelaar
Erg mooi geworden.
Ben benieuwd naar je volgende schaalmodellen.
Geplaatst: do 11 nov, 2010 22:18
door sleurhut
de volgende word een 1/16 DS19 van heller (of ID? zie het verschil niet

), het is weer een heller maar dit keer een met ernstige pasvorm problemen. maar ik moet hem gewoon hebben omdat die zo ubergaaf is. met die lange neus en de ophanging.
Mag ik dit ding ook posten in miniaturen? aangezien dit geen a type is. Maakt mij ook niet zo heel veel uit of die hier staat of op LBP.
thnx voor de reactie!
sleurhut
Geplaatst: do 11 nov, 2010 23:23
door marcopr
Ik denk dat niemand bezwaar heeft tegen een DS.
Het verschil in een DS en een ID zit met name in de hydroliek. De ID was eenvoudiger in dat systeem en was vaak soberder uitgevoerd. Al liepen de uitvoeringen de laatste 10 jaar van het Citroën D-type erg naar elkaartoe. ook in de benaming.
Voor de leek, waar ik mezelf ook toereken, kijk naar het rempedaal; een pedaal dna is het een ID, een remknop of remchampignon, een DS.
Geplaatst: do 11 nov, 2010 23:41
door Punky
Dit topic werd door meerdere met grote aandacht gevolgd. Dus wat mij betreft mag een ID ook wel gepost worden. Ik vermoed dat mensen zelfs de bouw van een VW Kever zouden gedogen.

Geplaatst: do 11 nov, 2010 23:58
door sleurhut
hehe nee geen kevertjes nu. zo'n 1/16 is een mooie schaal om je op uit te leven. lekker groot en veel detail. deurtjes kunnen bvb open en onder de kap ligt een mooi gedetailleerd blokje, plannen voor de ds zijn oa dingen beweegbaar maken (raamslingertjes bvb, gaatje in je deurplaat en hij kan er zo op). uitlaat uit messing. de originele is te heet gegoten (dempers eraf en wegknikkeren). het veersysteem nabouwen, en carbs voor de motor zwaar aanpakken (ik zag eerst niet dat het een carb was zo lelijk was die gegoten). gelukkig heeft de body de reis overleefd, als een voorruitstijl breekt ben je de sigaar.