Pagina 10 van 13

Geplaatst: za 18 jul, 2015 13:27
door blanc/rouge2cv
We hebben er weer eendje =,30 cent bij de 2de hands

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: di 28 jul, 2015 18:52
door blanc/rouge2cv
Waar zo,n Aso
Was de 2cv eendje van hier ??
http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/binne ... lig__.html

Geplaatst: di 28 jul, 2015 19:30
door Tha_Duck
blanc/rouge2cv schreef:Waar zo,n Aso
Was de 2cv eendje van hier ??
http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/binne ... lig__.html
hoop dat die aso op korte termijn een betonnen paaltje probeert om te rijden..... Wat een malloot!

Geplaatst: di 28 jul, 2015 19:37
door Rossero
Het lijkt mij wel wat als het mogelijk wordt om op basis van dashcam beelden boetes uit te delen voor asociaal rijgedrag, dat zou onze wegen een stuk prettiger maken

Geplaatst: wo 29 jul, 2015 00:00
door blanc/rouge2cv
Wat dacht je van de Verzekering als die de beelden ziet .

Geplaatst: wo 29 jul, 2015 15:29
door blanc/rouge2cv
Hierbij een vraag welke zou ik het beste kunnen kopen
Met gevulde draad of met gas fles
http://www.1ekeus.nl/producten/lasappar ... =G%C3%BCde
TECHNISCHE GEGEVENS:
◾Aansluitspanning: 230 Volt
◾Thermische overbelasting beveiliging
◾Ventilator voor betere koeling
◾Instelling: 45 - 90 Ampère
◾Inschakelduur: 10% - 90 A
◾Inschakelduur: 60% - 45 A
◾Zekering: 16 Ampère
◾Openklemspanning: 31 Volt
◾Geschikt voor materiaaldikte: 1.5 - 5 mm
◾Geschikt voor gevuld lasdraad van 0.9 mm kleine spoelen
◾Regelbare draad doorvoer
◾Bescherming: IP 21 S
◾Gewicht: 14 kg
INCLUSIEF:
◾Lastoorts MIG
◾Slangenpakket 2,3 meter
◾Massakabel + klem
◾Laskap
◾Draadborstel
◾TÜV G.S. en CE keurmerk

Of deze
TECHNISCHE EIGENSCHAPPEN:
◾Aansluitspanning: 230 Volt
◾Capaciteit: 25 - 120 Ampère
◾Inschakelduur: 10% - 120A
◾Inschakelduur: 30% - 75A
◾Zekering: 16 Ampère
◾Openklemspanning: 48 Volt
◾Geschikt voor materiaaldikte: 1 - 6 mm
◾Geschikt voor lasdraad tussen 0.6 en 1.0 mm
◾Overbelastingsbeveiliging
◾Bescherming: IP 21 S
◾Gewicht: 25 kg
INCLUSIEF:
◾Lastoort MIG + slangenpakket van 2,8 meter
◾Massaklem
◾Inclusief drukregelaar
◾Laskap
◾Fabrieksgarantie van 2 jaar
◾CE Tuv en G.S. keurmerk

Geplaatst: do 30 jul, 2015 21:16
door Denny
ik zou voor de tweede gaan met een gasfles omdat de laagste stand 25 ampere is De ander begint bij 45 amper en dat is te hoog en smelt je direct door het dunne plaatwerk. ikzelf heb een cebora 160 evo en ben daar tevreden over

Geplaatst: do 30 jul, 2015 22:38
door André Post
Ook, lassen met gevulde draad gaat niet erg best en een hogere open klem spanning is beter.

Geplaatst: ma 10 aug, 2015 17:21
door blanc/rouge2cv
Is dit niet een beetje duur voor een chassis wissel ???

In 2009 is het chassis vervangen (zie factuur op de foto) TWV € 5000

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/citr ... ousPage=lr

Geplaatst: ma 7 sep, 2015 00:22
door blanc/rouge2cv
Rij ik afgelopen donderdag met de AK door Amsterdam zit er de hele tijd een dikke Bentley irritant dicht achter me , bij de stoplichten nog geen meter achter me [ ik dacht nog zachtjes achteruit rollen en dan zeggen wat doe je nou ]tot bij de stoplichten op het Weesperplein daar komt het irritante ventje naast me staan .
Maar wat zie ik 2 fietsers die ook bij de stoplichten staan en de man van het stel de vrouw aantikt van moet je daar kijken wat leuk , en hij wees mijn kant op en de vrouw gaf een grote glimlach en samen keken ze met vreugde naar mijn AK400 , toen dacht ik nou die heb je zitten stomme irritante Bentley rijder jou zien ze niet staan en ik maak blije gezichten me dag kon niet meer stuk wat een erkenning .
Zo zie je maar weer dat grote en geld er niet toe doet
FUCK DE BENTLEY !!!!!!!!

wat is dat toch, dat eendengevoel?

Geplaatst: ma 7 sep, 2015 21:20
door dezilverlinde
Als kind was ik al gefascineerd door de oranje eend van een vader van mijn vriendje. Regelmatig meegereden in dat ding. Ik kwam weleens daar en dan lag die eend uit elkaar in de schuur. Bijzonder vond ik het dat die man alles zelf deed aan zijn auto... Ik kocht mijn eerste eend toen ik 18 was. Een grijze club uit 1984 kv-68-zv. (hoop dat ik haar ooit terug vindt.....). altijd zuinig geweest op dat ding. In een wat lastige levensfase moeten verkopen. Moest mijn peilen op andere dingen richtten destijds. Mijn bedrijf uitgebouwd. Gelukkig moest ik ook bezuinigen en maakte een duurdere wagen noodgedwongen plaats voor een Dyane 4. Fijn, weer een a type. Goedkoop en leuk. De crisis overwonnen rijd ik nu in een Land rover 130 Crew Cab. Mooie auto, en ik moet altijd aanhangers trekken met vollast. Daar kan een 2cv tje niets mee.. Maar als ik de kans krijg bezoek ik mijn klanten s avonds bij voorkeur met mijn acadiane! Verheug me overdag al op zo'n bezoekje s avonds. Hoe gaaf zo' n Land rover ook is, hij legt het af tegen mn aca. Voel me zoveel meer mezelf in n eend. Grappig dat ondoorgrondelijke eendenvirus. Zijn er meer mensen die zoiets hebben?

Geplaatst: ma 7 sep, 2015 22:00
door azuiper
hoi Zilverlinde, zéééer herkenbaar verhaal, door omstandigheden afstand moeten van dyane & eend, bloed kruipt waar het niet gaan kan dus jaren later weer besteleend , dyane en pick-up. En inderdaad bij iedere autorit en zakenbezoek als het even kan (en ook als het eigenlijk niet kan) het land door in één van mijn lievelingsauto's.

Zo is autorijden leuk

Re: wat is dat toch, dat eendengevoel?

Geplaatst: ma 7 sep, 2015 23:55
door blanc/rouge2cv
dezilverlinde schreef:Als kind was ik al gefascineerd door de oranje eend van een vader van mijn vriendje. Regelmatig meegereden in dat ding. Ik kwam weleens daar en dan lag die eend uit elkaar in de schuur. Bijzonder vond ik het dat die man alles zelf deed aan zijn auto... Ik kocht mijn eerste eend toen ik 18 was. Een grijze club uit 1984 kv-68-zv. (hoop dat ik haar ooit terug vindt.....). altijd zuinig geweest op dat ding. In een wat lastige levensfase moeten verkopen. Moest mijn peilen op andere dingen richtten destijds. Mijn bedrijf uitgebouwd. Gelukkig moest ik ook bezuinigen en maakte een duurdere wagen noodgedwongen plaats voor een Dyane 4. Fijn, weer een a type. Goedkoop en leuk. De crisis overwonnen rijd ik nu in een Land rover 130 Crew Cab. Mooie auto, en ik moet altijd aanhangers trekken met vollast. Daar kan een 2cv tje niets mee.. Maar als ik de kans krijg bezoek ik mijn klanten s avonds bij voorkeur met mijn acadiane! Verheug me overdag al op zo'n bezoekje s avonds. Hoe gaaf zo' n Land rover ook is, hij legt het af tegen mn aca. Voel me zoveel meer mezelf in n eend. Grappig dat ondoorgrondelijke eendenvirus. Zijn er meer mensen die zoiets hebben?
kv-68-zv hij bestaat nog wel volgens het RDW en zo te zien heeft iemand hem al sinds
Datum tenaamstelling
19-03-2009
WAM verzekerd
Ja
Aantal eigenaren privé / zakelijk
2

Geplaatst: di 8 sep, 2015 07:37
door dezilverlinde
Zo nu en dan check ik het RDW register op de KV-68-ZV. Het stel dat mijn 2 cv kocht heeft haar idd nog steeds. Ze wonen in de omgeving van Utrecht. Als ze ooit op marktplaats komt is ze weer van mij
:wink:

Geplaatst: do 17 sep, 2015 01:05
door blanc/rouge2cv
Voor wie nog een beetje geld over heeft voor een modelauto

http://www.marktplaats.nl/a/antiek-en-k ... ousPage=lr
waarde 400,00