Pagina 10 van 37

Geplaatst: do 1 nov, 2012 22:23
door Ed147
Bull Frog Bleu schreef:Mooie lampen Ed, en met die donker grijze kleur steken ze goed af bij de lichtere koets.
Had ooit van die binnenwerkjes liggen voor een lampje en buislampje maar dan moet ik een keer in de garage duiken. Intussen heb jij allang een mooi kek binnenwerkgemaakt voor moderne ledjes ;)
De andere kant is weer een andere kleur grijs!
Ik spuit ze dus in de kleur van de auto.
Mocht je de binnenwerkjes vinden, ik hou me aanbevolen!

Geplaatst: vr 2 nov, 2012 16:27
door Ed147
Vanmorgen tussen het schuren door in de kabine een beetje bezig geweest.
Plaats van het contactslot bepaald.
Stuurstang gespoten.
Afbeelding
Ik weet het, het stuurslot werkt zo niet meer. :wink:

Geplaatst: vr 2 nov, 2012 19:39
door Spookeend
ik heb evt wel een foto van het binnenwerk van een lampje als je wilt?

Kun je wat gerichter zoeken?

En, waarom monteer je geen trekstarter? dan kun je je contactslot heel klein houden en in het oorsponkelijke deel van het dash maken (de zijkant, naast de pook?)

Geplaatst: vr 2 nov, 2012 19:59
door Ed147
Graag!
Dan kan ik het wel namaken denk ik.
Of inderdaad gerichter gaan zoeken. (makkelijker!)

Ik had net een nieuw contactslot in de Dyane gezet.........
En een trekstarter op een nieuwe startmotor, gaat dat?
Ik ben elektrisch nl niet zo goed.

Geplaatst: vr 2 nov, 2012 20:15
door Bull Frog Bleu
of startknopje erop maken in combinatie met inderdaad zo'n oud type conactslotje rechts van dash. De draden van de kabelboom kan je dan gewoon gebruiken.

Geplaatst: vr 2 nov, 2012 20:20
door Ed147
Ik hou het voorlopig even bij dit contactslot.
Geloof me, elektra en ik gaan nou niet bepaald goed samen! :wink:
Ik zie het al als een hele grote uitdaging om straks alles weer werkend te krijgen. :lol:

Geplaatst: vr 2 nov, 2012 20:45
door Spookeend
nee joh, trekstarter is een startmotor, oud, met een relais wat niet electrisch werkt, maar dmv een touwtje!

Dan heb je een sleutel, of een andere schakelaar nodig (sleutel is niet meer dan een veilgheid dan) en daar zet je het contact mee aan (en weer uit) en met de trekker breng je de start motor in werking. Omdat het contact dan aan staat, start de auto. Anders zal de starter loos rond gaan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: za 3 nov, 2012 13:26
door Ed147
Bedankt!
Ziet er toch nog wel ingewikkeld uit.
Dus Auke, als je ze hebt, graag!! :wink:

Vanmorgen even de motorkap er op gelegd om te kijken hoe alles uit gaat komen.
Afbeelding
Niet dus! :?
Ook de oude koplampsteun kan ik niet gebruiken.
Die loopt over de koeltunnel heen, wat dus niet gaat.
Moet dus de modernere stang gaan gebruiken, die pas ik wel aan.
Heb ondertussen wel het juiste luchtfilter, alleen de aansluiting vanaf de koeltunnel aanpassen, die wil ik nl wel blijven gebruiken.

Geplaatst: zo 4 nov, 2012 10:01
door BasvanEerden
Ik kwam laatst ook een nieuwe oude 2cv tegen en die had de Dyane koeltunnel en oude luchtfilterhuis met een flexibele slang verbonden. En K&N heeft daar ook iets voor.

Geplaatst: zo 4 nov, 2012 21:29
door Green-Duckman
Moet toch eerlijk toegeven daar ik een gewone kap mooier vind dan de ribbelkap.
Een ik denk ook handiger dan een oude kap, maar toch een mooi project!

Geplaatst: zo 4 nov, 2012 21:32
door Spookeend
Pieter, ik ben er ook nog niet helemaal uit, wat nu mooier is. Op eend uit die tijd, is zoals het hoort, en iedereen weet dat ik toch niet echt een purist ben, lol

Een moderne lijkt gewoon wat strakker, minder rommelig denk ik?

Verder, toch wel gaaf zon projctje, het kriebelt hier alweer goed!

Geplaatst: zo 4 nov, 2012 21:37
door Ed147
Ik heb beide liggen, dus ook ik moet nog even kijken!
De ribbelkap staat al jaren op mijn lijstje, maar ik moet er behoorlijk wat uren instoppen om 'm netjes te krijgen.
Dus misschien eerst de "gewone" kap, en later de ribbel.

Geplaatst: zo 4 nov, 2012 23:35
door summersnoek
Ed147 schreef:Ik heb beide liggen, dus ook ik moet nog even kijken!
De ribbelkap staat al jaren op mijn lijstje, maar ik moet er behoorlijk wat uren instoppen om 'm netjes te krijgen.
Dus misschien eerst de "gewone" kap, en later de ribbel.
Ik vind die ribbelkap dan wel weer wat hebben. Simpelweg omdat je minder ziet in het dagelijks verkeer. En dat er dan een 602 cc onder de kap ligt vind ik dan wel weer handig. Ik was purist, maar heb het maar los gelaten. Ik pleur in mijn 2cv zdz uiteindelijk Visastoelen. Hoofdsteunen vind ik dan wel weer een veilig gevoel.

Geplaatst: di 6 nov, 2012 16:51
door Ed147
Ben weer een stapje verder!! :D
heb een extra stukje gemaakt voor de ruitenwisserschakelaar.
Die zit nu dus rechtsonder het dashboard.
En de hendel om de warme lucht boven of onder te krijgen hangt naast de choke.
Afbeelding

En jawel, de rechterkant is ook netjes!
Nog een paar kleine plekjes bijwerken, en een paar flinke verfdruipers wegschuren natuurlijk...........
Afbeelding

Ook meteen maar een foto gemaakt met de andere motorkap.
Afbeelding

Als alles meezit, staat hij voor het weekend in de kleur!

Geplaatst: di 6 nov, 2012 17:28
door CitroënAZAM
Mooi! Alleen hoe verwerk je het raamprofiel achter aan de binnenkant? Origineel zit daar een verstevigings'balkje'. Die zie je ook als je er bekleding overheen doet
Afbeelding