Pagina 10 van 35

Geplaatst: wo 9 aug, 2006 20:23
door Eminence Grise
thomaaas schreef:Lees die site die jeroen dan net voordroeg ff door want volgens de belastingdienst heeft het daar wel wat mee te maken
kijk... belastingdienst is NIET de RDW. Of de auto voor de belastingen "gelijk gesteld wordt" met een personenauto is heeeeeel iets anders...

Geplaatst: wo 9 aug, 2006 20:26
door thomaaas
Ow okeej nja ik weet er het fijne niet van en ik heb zelf ook geen omgebouwde pickup dus ik zal me er verder niet mee bemoeien maar ik dacht dat 't een pot nat was. Mijn excuus!!!

Geplaatst: wo 9 aug, 2006 20:28
door Eminence Grise
geeft niet hoor.... is ook misleidend dat ze allebei naast elkaar in een gebouw zitten

Geplaatst: wo 9 aug, 2006 20:40
door Jeroen-citroen
Wacht ff hoor.
Volgens mij is een auto die voor de belastingdienst op grijs kenteken moet rijden dat ook voor de RDW.
Anders ga je toch met 2 maten meten of ben ik nou gek :shock:

Daarbij komt dat je als je de inrichtingseisen van je auto wilt weten je altijd bij de belasting diest uitkomt en dat de RDW dezelfde maatstaf aan moet houden.

De enige verwarring die er volgens mij kan ontstaan is dat je als particulier geel kenteken belasting betaald terwijl je grijs kenteken rijdt. Maar dan nog mag je niet van de inrichtingseisen afwijken.

Geplaatst: wo 9 aug, 2006 21:15
door Evan
Eingelijk gaat de Douane over deze eisen, je moest je auto dan ook bij de douane laten voorkeuren om bijvoorbeeld bij inbouwen van een dubbele cabine, je grijze kenteken te behouden. En de douane is onderdeel van de belastingdienst.

Geplaatst: wo 9 aug, 2006 21:16
door thomaaas
Maar vroeger sloeg de douane ook je chassisnummer in dus is het ook een soort RDW toch?

Geplaatst: wo 9 aug, 2006 21:20
door Jeroen-citroen
Evan schreef:Eingelijk gaat de Douane over deze eisen, je moest je auto dan ook bij de douane laten voorkeuren om bijvoorbeeld bij inbouwen van een dubbele cabine, je grijze kenteken te behouden. En de douane is onderdeel van de belastingdienst.
Dus komen we weer gewoon uit bij de belastingdienst en is het cirkeltje rond en het antwoord gegeven :wink:

Geplaatst: wo 9 aug, 2006 21:52
door mooieendje
oke en nu duizeld het mij ook een beetje... :lol:
Mijn bakje word in totaal 140 lang..wilde de verhouding tussen kabine en bakje niet te veel laten verschillen.
Hoogte plus minus 60 centimeters..en er komt een deksel op...dus toch grijs kenteken...
Jeetje....
Ok geen dubbele kabine..hahaha..dat scheelt weer...

Moet ik hem laten keuren door de RDW? Want ik zit met een prachtige bodem waar geen nummer in geslagen is..hij was daardoor goedkoper...maar geen papieren dus..doen ze daar nog moeilijk over ?Het is trouwens een prima bodem, niets mis mee geen tweedehands...

Nou wil er iemand wel een nummer in slaan, maar goed...hoorde ook van iemand dat hij gewoon een vijfdeurs op zijn papieren had staan terwijl hij in een pick-up reed.
Ook hoorde ik iemand die vertelde geen nummer in de bodem te hebben, maar wel het plaatje...en ook andersom...

Geplaatst: wo 9 aug, 2006 22:16
door Jeroen-citroen
Het wordt dan dus in ieder geval een grijs kenteken in verband met de langte van de laadbak.

Wat betreft de keuring zou ik zeggen stuur Bull Frog Bleu even een PM die heeft alles net gehad dus misschien wil die je wel wat uitleggen.

En dan nog het chassis zonder nummer ...... daar is een topic over maar ik weet ff zo snel niet waar. Probeer het ff met de zoek functie. Als ik het vind zet ik de link wel ff hier. maar je moet toch een nummer hebben dacht ik.

succes in deze wirwar
Grt, Jeroen

Geplaatst: wo 9 aug, 2006 22:18
door thomaaas
Ja of je moet je auto als nieuw invoeren met nieuwe kentekens enzow maar dan moet er een cat onder...

Geplaatst: wo 9 aug, 2006 22:23
door Evan
als je geen chassisnummer hebt kun je je wagen niet laten keuren bij de RDW, je kunt dan evt proberen gewoon voor de apk te gaan en als dat lukt niet moeilijk doen verder. De kans is echter groot dat ze bij apk meoilijk doen over het feit dat je koets-configuratie niet meer klopt met je kentekenbewijs. Dus lijkt me dat je het beste kan zorgen voor een chassis met nummer (op de juiste manier er in) en naar de RDW gaan. Zonder chassisnummer (al is het op de bodemplaat of op het chassis) kom je niet door de keuring.

succes

ps: zonder typeplaatje kan wel, wat van betekenis is is je VIN ofwel voertuigidentificatienummer ofwel chassisnummer.

Geplaatst: wo 9 aug, 2006 22:24
door Jeroen-citroen
Een katalysator is voor een eend te krijgen maar wat de verdere technische gevolgen zijn............ ??

Geplaatst: wo 9 aug, 2006 22:29
door Frank Deusjevoo
thomaaas schreef:Ja of je moet je auto als nieuw invoeren met nieuwe kentekens enzow maar dan moet er een cat onder...
Dat is praktisch onmogelijk. Je moet dan zoveel aanpassen :shock: .

Denk aan voetgangersveiligheid: bumpers weg/vriendelijker maken
Denk aan passagiersveiligheid: moet ook aanwezig zijn
En dan niet te denken over al die talloze andere dingen :shock: :shock:

Succes Thomaaas! :P Nee. Ik denk dat dat eigenlijk niet mogelijk is. En om al die moeite te doen, dan zou ik het ook wel overslaan, scheelt je een hoop gezeur!

Frank

Geplaatst: wo 9 aug, 2006 22:34
door Jeroen-citroen

Geplaatst: vr 11 aug, 2006 14:52
door Eminence Grise
mooieendje schreef:oke en nu duizeld het mij ook een beetje... :lol: ...
RDW: gaat over inrichting- en technische eisen van voertuigen. Zij kijken of alles voldoet aan de Wegenverswet. Slaan ook chassisnummers in. Bepalen dus ook wanneer je voertuig een grijs kenteken krijgt. Lenhgte van de bak is niet bepalend. Lengte van de bak heeft te maken met de toegestane oversteek over het chassis....
Douane: is eigenlijk belastingdienst (invoerrechten en accijnzen..) Zij gaan enel over de heffingen. Het gewicht van je voertuig is weer bepalend voor de wegenbelasting (heet nu ook anders). Het grijse kenteken was vroeger gekoppeld aan bedrijven die daarvoor in een aparte belastingtarief kwamen.Vroeger was de douane inderdaad de instantie die her inslag deed.
Of je er slim aan doet met het chassisnummer is maar de vraag. Er zijn meer instanties die chassisnummers kunnen controleren.