Pagina 10 van 18
Geplaatst: wo 1 nov, 2006 19:59
door thomaaas
Goed voor t blauwe lakje
Lijkt me sowiso niet een pretje, met 60 km/h door het hele land kruisen

Geplaatst: vr 22 dec, 2006 19:58
door SamClukkers
Vandaag nog wat spulletjes gekregen vanuit Frankrijk.

Geplaatst: za 23 dec, 2006 10:35
door Michiel van G.
kijkaan! dan kan de motor binnenkort weet in elkaar gezet worden, niet?
Geplaatst: za 23 dec, 2006 11:41
door SamClukkers
In mekaar wel, draaien nog niet.

Eerst de cilinderkoppen nog laten schoonmaken, benzinepomp kopen, startmotor en dynamo laten reviseren en de koeltunnel moet nog naar de plaatslager om daarna heel de motorbeplating te laten poederlakken. Oliekoeler, carburator en versnellinsgbak heb ik ook nog nodig. Een mens weet meteen waarom hij heel de week werkt.

Geplaatst: za 23 dec, 2006 20:35
door thomaaas
Zijn dit bijzonderdere onderdelen dan bij andere eenden dan? Ze zien r wel vrij normaal uit namelijk.
Maar ziet er goed uit verder!
Geplaatst: za 23 dec, 2006 23:15
door Punky
Probeer dat rooster maar eens op je koeltunnel te bouten dan.

Geplaatst: za 23 dec, 2006 23:32
door thomaaas
gaat niet lukken zitten bij mij geen gaatjes in

Geplaatst: zo 24 dec, 2006 17:38
door SamClukkers
thomaaas schreef:Zijn dit bijzonderdere onderdelen dan bij andere eenden dan? Ze zien r wel vrij normaal uit namelijk.
Maar ziet er goed uit verder!
De 375cc is de basis van alles, niet zo verbazend dus dat alle onderdelen wat lijken op de latere motoren.
Geplaatst: zo 24 dec, 2006 20:25
door thomaaas
Precies! En daarom vroeg ik me af of dit dus moeilijk te vinden onderdelen waren
Geplaatst: zo 24 dec, 2006 23:16
door TB
Inderdaad dit is zeldzaam spul. Prijs kan soms weleens het 2-3-4 voudige worden als een 'normale' 2cv6.
Geplaatst: ma 25 dec, 2006 01:02
door thomaaas

okeej daar was k ff benieuwd naar
Geplaatst: ma 25 dec, 2006 13:17
door SamClukkers
TB schreef:Inderdaad dit is zeldzaam spul. Prijs kan soms weleens het 2-3-4 voudige worden als een 'normale' 2cv6.
Dit klopt inderdaad wel. Motor zal een hoop geld gekost hebben als hij klaar is, maar is ook logisch als je ziet dat ik van een vastgelopen blok naar een gloednieuw exemplaar ga. Tijdens de zoektocht naar zeldzame onderdelen heb ik al heel wat interessante mensen leren kennen, dat is nu net zo leuk aan deze restauratie.

Geplaatst: ma 25 dec, 2006 18:15
door hobbes
Voor zowat alle zeldzame onderdelen weet ik nog wel een adresje achter Drachtten. Die man heeft gewoon 3 schuren vol met allerlei Citroen spul staan. U vraagt hij heeft het! Zelf heeft die man ook nog een aantal tractions, snoeken ( ja ook 2 orginele nederlandse ambulance exempalren!) een stel oude eendjes met alle extra's erop, een dyane en een stel gewone eenden.
Ik had voor Agent Oranje ook nog wat apart spul nodig en dat was geen probleem.
Geplaatst: ma 25 dec, 2006 20:04
door TB
SamClukkers schreef:TB schreef:Inderdaad dit is zeldzaam spul. Prijs kan soms weleens het 2-3-4 voudige worden als een 'normale' 2cv6.
Dit klopt inderdaad wel. Motor zal een hoop geld gekost hebben als hij klaar is, maar is ook logisch als je ziet dat ik van een vastgelopen blok naar een gloednieuw exemplaar ga. Tijdens de zoektocht naar zeldzame onderdelen heb ik al heel wat interessante mensen leren kennen, dat is nu net zo leuk aan deze restauratie.

Dat je veel mensen leert kennen heb ik ook al ondervonden. Dat is gewoon het leukste inderdaad en brengt je ook op veel leuke en goede ideeën.
En die prijzen... dat is ook juist de reden waarom ik afgehaakt heb toen ik veel interesse had in een 58-er 2cv.
Geplaatst: ma 25 dec, 2006 20:13
door thomaaas
Drachten is met 1
