Pagina 10 van 15
Geplaatst: wo 20 feb, 2008 12:49
door backfire
laadvermogen, maar ik snap toch zelf wel dat als iets 417 weegt je niet nog eens de boel vol laadt met spullen. Lekker in de kofferbak.
Geplaatst: wo 20 feb, 2008 13:02
door Jeroen-citroen
Ik weet niet goed hoe de wet hierin is maar misschien tellen ze het laadvermogen er standaard bij op ?
Bij mijn geremde caravan was dat wel zo..
Geplaatst: wo 20 feb, 2008 13:29
door backfire
De wet wel, klopt. Alhoewel je met een klein aanhangertje daar weinig last van hebt als het er niet uit ziet dat het afgeladen is. Ik neem aan dat de KLPD daar wel ervaring mee heeft.
Geplaatst: wo 20 feb, 2008 20:27
door AZL57
Kijk eens of je ergens een WaWa caravan kunt krijgen. Het ding heeft een klapmechanisme zodat ie tijdens het rijden maar half zo hoog is. Luchtweerstand is ook een belangrijke faktor bij een eend. Heeft een belgische kennis van mij heeft er een sinds nieuw ergens in de jaren 60. Hij is daarmee met zijn AZAM6 en Ami6 naar turkije geweest in de jaren 60. Vele wegen waren onverhard toen. Hij heeft geweldige foto's hiervan. Hij gebruikt de caravan nu ook nog wel eens achter zijn BX-sport...... met 140km/U op de duitse autobahn

Lijkt me niet zo'n goed idee.
Geplaatst: wo 20 feb, 2008 20:39
door Lelijke Eend
Met een Eend mag je met een rijbewijs B een aanhanger trekken met een eigen gewicht + laadvermogen van 750kg. Maakt niet uit of de aanhanger zelf 200kg is en helemaal leeg is of dat hij vol geladen is. Het gat dus om het gewicht wat er op papier staat.
MAAR een Eend mag TECHNISCH maar 400kg (geremd) trekken. Dat betekent dat het niet uit maakt wat voor aanhanger je achter je Eend knoopt als het maar voldoet aan 2 punten: er moet een opdrukrem op zitten en het hele spul mag niet meer dan 400kg wegen. Het maakt dan dus niet uit of het eigen gewicht + laadvermogen van de aanhanger 750kg is, als jij hem belaadt tot slechts 400kg mag het.
Geplaatst: vr 22 feb, 2008 10:06
door CitRoel
De trekhaak zit er nog niet helemaal onder maar het zit in de planning.
Geplaatst: vr 22 feb, 2008 14:04
door rusty
tip voor de handige mensen die graag een lichte kleine goedkope caravan willen (zoals de sleeper bijvoorbeeld) koop een oude vouwwagen met oplooprem (tent mag kapot zijn ) met max totale massa tot 400 kg en bouw er zelf een caravan op ff googelen en er zijn legio 'ei' modellen te vinden.
ideeën:
http://www.teardrops.net/
http://www.teardropplans.com/ (op 3/4 naar beneden heb je de 1945 wanderbug! echt een leuk ding!
http://www.mikenchell.com/ leuke site!
en de laatste voor nu :
http://www.mikenchell.com/forums/
en zo kan ik nog wel even doorgaan, iig is het sleutelwoord bij een zoektocht: teardrop
weet iemand trouwens of een ACAdiane meer mag trekken dan een eend? zo ja hoeveel?
greetzzzzzzzzzzz
Rusty
Geplaatst: vr 22 feb, 2008 14:54
door backfire
mmmh, ben d'r nog niet 1 tegengekomen die de plannen for free op interpret heeft staan. Ben hier al een aantal jaren mee bezig, maar tot heden niets.
Geplaatst: vr 22 feb, 2008 16:13
door rusty
ben laaaaaaang geleden wel wat tegengekomen, maar weet niet meer welke site dat was, was iig een engelse site (GB) nu ik er zo weer over denk, had ik dat adres volgens mij van het burton forum, misschien dat daar nog wat te vinden is.
en ja ik loop ook al jaren met dat idee....... maar ja kijk maar ff naar de lijst met ootoos hieronder, en daar rijden er nu nog maar 2 van.... dus first things first......
greetzzzzzzzzzzzzzz
Rusty
Geplaatst: vr 22 feb, 2008 21:08
door AZL57
Heb tekeningen van zo'n campeerei uit 1948. Advies voor onderdelen vooras van een A-ford en zo. Dus dat zou je moeten aanpassen aan huidige verkrijgbare onderdelen.
En anders heb je deze nog.
http://peno.chez-alice.fr/alternative/
spaar je wat werk.
Edit Jeroen-citroen
Berichten samen gevoegd. Bij 2 x achter elkaar posten binnen zeer korte tijd de EDIT knop gebruiken aub
Geplaatst: ma 25 feb, 2008 16:10
door BasvanEerden
Ik vind een duberner ei het leukste en origineelste bij een Eend staan. Maar een combi-camp / vouwwagen is iets voor achter een burton. Ik heb vrijdag bij Burtoncar een nest bekeken. Wat zijn die duur zeg. En hij heeft geen oplooprem. Dat vind ik toch wel belangrijk. Ik merkte het bij mijn burton met CC dat het verdomd handig. Je moet er niet aan denken dat je aanhanger er met je eend/burton vandoor gaat!
Geplaatst: di 26 feb, 2008 00:53
door AZL57
Je moet er niet aan denken dat je aanhanger er met je eend/burton vandoor gaat
naar de dichtstbijzijnde camping of zo ;-)
Geplaatst: ma 16 jun, 2008 14:25
door BasvanEerden
Met de WAGGEL voor het eerst een lang stuk met Burton en CC gereden. De heenreis duurde lang en was slopend. Maar de terugreis was perfect!! Met de burton en CC liep alles 90/95. Maar met 80/85 het best. En nog zuinig ook. Ik reed dit stuk heen en weer en thuis nog 1 op 16 !! Nu kijken met SDE. Alles werkte perfect. Het was wel humor onderweg de Burton en CC. Op de terugreis een Volvo met Caravan ingehaald. Echt lachen. En veel mensen kijken, toeteren en weet ik wat.
Geplaatst: zo 22 jun, 2008 16:45
door Spuit11
O, wat jammer dat dat lijstje er niet gekomen is..... heb nu 10 pagina's doorgelezen: kwam het plan voor het lijstje tegen -helemaal blij- maar is helaas niet doorgegaan denk ik?
Ook ik ben op zoek naar een geschikte vouwwagen. Liefst zo licht mogelijk want we hebben 2 kinderen en kunnen dus in de eend niet teveel bagage kwijt
Volgens mij zijn die van Camplet het lichtste? Heeft iemand daar ervaring mee?
We willen volgend jaar graag naar Tjechie en zoeken dus een lichte vouwwagen die slaapplaats biedt aan 4 personen..... graag hoor ik jullie ervaringen en/of adviezen!
Groetjes, Olga.
Brandweereend, '2CV Fire Department', heeft iemand hem gezien in Sevenum?

Geplaatst: zo 22 jun, 2008 17:27
door Green-Duckman
Wij hadden een Camplet GT en dat was ideaal achter de eend! alleen berg op zakt ie enorm en als je dan ook nog bagage er bij had dan moet je het wel rustig aan doen!
Voordeel is dat ie niet heel breed is en heel laag dus van wind bijna geen last. ik vond het een goed ding voor in nederland maar niet voor in de bergen!