1986 special to 2CV Superleggera (evt.in onderdelen te koop)

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » di 14 okt, 2008 22:18

nou hier is dan eindelijk de lang verwachtte en beloofde update :D

Even de brede schermen passen
Afbeelding

tijdelijk opslag van koets, lekker hoog en droog :lol:
Afbeelding

Chassis dicht, binnenzijde behandeld, assen passen ivm nieuwe gaten
Afbeelding

chassis gestraald in de etsprimer, primer en klaar om te spuiten
Afbeelding

chassis net gespoten
Afbeelding

detail chassis
Afbeelding

diverse onderdelen gestraald en in de etsprimer
Afbeelding

draagarmen gestraald en in de etsprimer
Afbeelding

diverse onderdelen in de coating
Afbeelding

opbouw chassis
Afbeelding

opbouw chassis
Afbeelding

chassis opbouw
Afbeelding

dry-fit van visa blok, weber carb en AMI Super bak
Afbeelding

overzicht
Afbeelding

binnenzijde te gebruiken Ami Super bak
Afbeelding

bak huis gestraald gespoten
Afbeelding

idem andere kant
Afbeelding

gemodificeerde fusee
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Patrick Hoskam op di 14 okt, 2008 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » di 14 okt, 2008 22:45

ik kwam aleen tot de conclusie dat mn achterschokbrekers niet passen.. :oops: stom stom stom, zijn avos voor een 2cv, maar ik heb nu een ami chassis, dus zijn de avo's te lang....

nu schijn je bij ami achter 2cv voor schokbrekers te kunnen gebruiken, maar zit er evt. ook aan te denken om er gewoon een paar 'zware' acadiane achterschokbrekers onder t zetten.

Avo kan dan altijd nog..

iemand een idee hierover ?


Heb nu wel een nieuwe set avo 2CV achterschokbrekers over, liefhebbers ?

zet ze denk ik maar op de 2cv markt, ze zijn te duur om zomaar te laten liggen voor ooit..
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » wo 15 okt, 2008 07:59

Hallo Patrick,ik hoop dat je de veerpotten goed geplaatst heb,nl aan de voorzijde moet tussen de moer en het veerpotrubber 1-5mm schroefdraad
over zijn en aan de achterkant tussen het rubber en het begin van de schroef draad 0-2mm ruimte zijn.Dit is om de wieldrukken op de weg goed
te houden,zodat hij niet scheef gaat met remmen

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 15 okt, 2008 08:23

Goed bezig zeg!!! :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » wo 15 okt, 2008 10:35

Gerard Maas schreef:Hallo Patrick,ik hoop dat je de veerpotten goed geplaatst heb,nl aan de voorzijde moet tussen de moer en het veerpotrubber 1-5mm schroefdraad
over zijn en aan de achterkant tussen het rubber en het begin van de schroef draad 0-2mm ruimte zijn.Dit is om de wieldrukken op de weg goed
te houden,zodat hij niet scheef gaat met remmen
Hallo gerard, bedankt voor de tip.. Maar het betreft hier een ami chassis met ami veerpotten, deze zitten niet tussen rubbers, maar gewoon 'vast' ingeklemd .
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » wo 15 okt, 2008 15:40

zo dat ziet er netjes uit! ik krijg ook alweer een beetje zin om met m´n project door te gaan!

maar als ik me niet vergis, alle A-typen behalve ACAdiane hebben achter dezelfde lengte schokdempers, aleen hebben enkele typen dikkere pennen (ami dacht ik alleen voor, ami super & acadiane)voor en achter)

Een ACAdiane heeft achter veel langere schokdempers, dus die passen zeker niet! het lijkt er dus op dat je avo's hebt voor een ACAdiane..... maar dit verschil zie je echt meteen! ( scheelt iets van 15 cm!)

bij 'standaard' schokdempers kun je de bus uit het rubber in de demper persen en er een andere terug in persen (Ami) gewoon een grote dop in de bankschroef en met een pen met een iets kleinere buitendiameter als de bus in de schokdemper de bus eruit persen. op dezelfde manier de grotere er weer in persen.

hopelijk benje hier weer ff mee geholpen!

greetzzzzzzzzzzz

Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » wo 15 okt, 2008 17:18

aangezien de ami8 langere dikker veerpotten heeft, zitten de chassis steunen verder uit elkaar en daarmee ook de schokbreker pennen, wat weer als gevolg heeft dat de pennen van de achterschokbreker dichter bij elkaar staan, wat er dus weer voor zorgt dat de achterschokbrekers van een eend te lang zijn.

waarom heeft een aca achter langere ? heeft die ook een iets langere wielbasis ?
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 15 okt, 2008 22:11

Patrick Hoskam schreef:waarom heeft een aca achter langere ? heeft die ook een iets langere wielbasis ?
ook? een aca is de enige a-type met een langere wielbasis. de veerpotten zien er ook uit als die van een aca, maar ik weet niet zeker of die van een ami er ook zo uitzien. (heb de werkplaatshandboeken niet hier, dus kan het ook niet opzoeken)

hoeveel cm scheelt de wielbasis dan bij jou? als het ca 15cm is tov een normale 2cv, dan heb je toch echt een aca (voor zover ik weet)
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » wo 15 okt, 2008 22:59

het woordje ook is hier niet echt op zn plaats..

heb nooit geweten dat een aca een andere wielbasis heeft eerlijk gezegd..


Ik heb een 100% ami 8 chassis..

maar achter kan ik voorschokbrekers gebruiken, dus ff op zoek naar een set avo voorschokkers
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » do 16 okt, 2008 11:34

aangezien er een 2cv koets op komt heb je neem ik aan wel rekening gehouden met de achterste draagarmen.

Mochten deze nog ami8 zijn moet je die veranderen in 2cv draagarmen.
Dit vanwege een smallere spoorbreedte.

Wordt zeer mooi allemaal. heb op dezelfde wijze mijn ami8 chassis aangepakt. Hier komt voor de verandering wel weer een ami 8 koets op;)

succes
Citroén rolls better than a Rolls!

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1948
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » do 16 okt, 2008 12:57

kun je niet dan de oude draagarmen gebruiken en de velgen naar binnen verbreden? Dan zit het hart nog aan de buitenkant van de velg en blijft het meer een eendenvelg.

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » do 16 okt, 2008 13:03

Bull Frog Bleu schreef:aangezien er een 2cv koets op komt heb je neem ik aan wel rekening gehouden met de achterste draagarmen.

Mochten deze nog ami8 zijn moet je die veranderen in 2cv draagarmen.
Dit vanwege een smallere spoorbreedte.

Wordt zeer mooi allemaal. heb op dezelfde wijze mijn ami8 chassis aangepakt. Hier komt voor de verandering wel weer een ami 8 koets op;)

succes

Draagarmen is aan gedacht, ik gebruik een 2cv achteras
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » za 18 okt, 2008 10:31

:D

Dan komt het helemaal goed!!
Citroén rolls better than a Rolls!

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » za 18 okt, 2008 10:56

Heb je er ook aan gedacht dat de veerpotten dikker zijn en dat de vloer-
delen van de eend daarom grotere bollingen moeten hebben

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » za 18 okt, 2008 11:59

Gerard Maas schreef:Heb je er ook aan gedacht dat de veerpotten dikker zijn en dat de vloer-
delen van de eend daarom grotere bollingen moeten hebben
yep, ook hier is aan gedacht :wink:
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

Plaats reactie