Pagina 10 van 15
Geplaatst: di 14 okt, 2008 22:18
door Patrick Hoskam
nou hier is dan eindelijk de lang verwachtte en beloofde update
Even de brede schermen passen
tijdelijk opslag van koets, lekker hoog en droog
Chassis dicht, binnenzijde behandeld, assen passen ivm nieuwe gaten
chassis gestraald in de etsprimer, primer en klaar om te spuiten
chassis net gespoten
detail chassis
diverse onderdelen gestraald en in de etsprimer
draagarmen gestraald en in de etsprimer
diverse onderdelen in de coating
opbouw chassis
opbouw chassis
chassis opbouw
dry-fit van visa blok, weber carb en AMI Super bak
overzicht
binnenzijde te gebruiken Ami Super bak
bak huis gestraald gespoten
idem andere kant
gemodificeerde fusee

Geplaatst: di 14 okt, 2008 22:45
door Patrick Hoskam
ik kwam aleen tot de conclusie dat mn achterschokbrekers niet passen..

stom stom stom, zijn avos voor een 2cv, maar ik heb nu een ami chassis, dus zijn de avo's te lang....
nu schijn je bij ami achter 2cv voor schokbrekers te kunnen gebruiken, maar zit er evt. ook aan te denken om er gewoon een paar 'zware' acadiane achterschokbrekers onder t zetten.
Avo kan dan altijd nog..
iemand een idee hierover ?
Heb nu wel een nieuwe set avo 2CV achterschokbrekers over, liefhebbers ?
zet ze denk ik maar op de 2cv markt, ze zijn te duur om zomaar te laten liggen voor ooit..
Geplaatst: wo 15 okt, 2008 07:59
door Gerard2cv
Hallo Patrick,ik hoop dat je de veerpotten goed geplaatst heb,nl aan de voorzijde moet tussen de moer en het veerpotrubber 1-5mm schroefdraad
over zijn en aan de achterkant tussen het rubber en het begin van de schroef draad 0-2mm ruimte zijn.Dit is om de wieldrukken op de weg goed
te houden,zodat hij niet scheef gaat met remmen
Geplaatst: wo 15 okt, 2008 08:23
door Punky
Goed bezig zeg!!!

Geplaatst: wo 15 okt, 2008 10:35
door Patrick Hoskam
Gerard Maas schreef:Hallo Patrick,ik hoop dat je de veerpotten goed geplaatst heb,nl aan de voorzijde moet tussen de moer en het veerpotrubber 1-5mm schroefdraad
over zijn en aan de achterkant tussen het rubber en het begin van de schroef draad 0-2mm ruimte zijn.Dit is om de wieldrukken op de weg goed
te houden,zodat hij niet scheef gaat met remmen
Hallo gerard, bedankt voor de tip.. Maar het betreft hier een ami chassis met ami veerpotten, deze zitten niet tussen rubbers, maar gewoon 'vast' ingeklemd .
Geplaatst: wo 15 okt, 2008 15:40
door rusty
zo dat ziet er netjes uit! ik krijg ook alweer een beetje zin om met m´n project door te gaan!
maar als ik me niet vergis, alle A-typen behalve ACAdiane hebben achter dezelfde lengte schokdempers, aleen hebben enkele typen dikkere pennen (ami dacht ik alleen voor, ami super & acadiane)voor en achter)
Een ACAdiane heeft achter veel langere schokdempers, dus die passen zeker niet! het lijkt er dus op dat je avo's hebt voor een ACAdiane..... maar dit verschil zie je echt meteen! ( scheelt iets van 15 cm!)
bij 'standaard' schokdempers kun je de bus uit het rubber in de demper persen en er een andere terug in persen (Ami) gewoon een grote dop in de bankschroef en met een pen met een iets kleinere buitendiameter als de bus in de schokdemper de bus eruit persen. op dezelfde manier de grotere er weer in persen.
hopelijk benje hier weer ff mee geholpen!
greetzzzzzzzzzzz
Rusty
Geplaatst: wo 15 okt, 2008 17:18
door Patrick Hoskam
aangezien de ami8 langere dikker veerpotten heeft, zitten de chassis steunen verder uit elkaar en daarmee ook de schokbreker pennen, wat weer als gevolg heeft dat de pennen van de achterschokbreker dichter bij elkaar staan, wat er dus weer voor zorgt dat de achterschokbrekers van een eend te lang zijn.
waarom heeft een aca achter langere ? heeft die ook een iets langere wielbasis ?
Geplaatst: wo 15 okt, 2008 22:11
door dyane_maniac
Patrick Hoskam schreef:waarom heeft een aca achter langere ? heeft die ook een iets langere wielbasis ?
ook? een aca is de enige a-type met een langere wielbasis. de veerpotten zien er ook uit als die van een aca, maar ik weet niet zeker of die van een ami er ook zo uitzien. (heb de werkplaatshandboeken niet hier, dus kan het ook niet opzoeken)
hoeveel cm scheelt de wielbasis dan bij jou? als het ca 15cm is tov een normale 2cv, dan heb je toch echt een aca (voor zover ik weet)
Geplaatst: wo 15 okt, 2008 22:59
door Patrick Hoskam
het woordje ook is hier niet echt op zn plaats..
heb nooit geweten dat een aca een andere wielbasis heeft eerlijk gezegd..
Ik heb een 100% ami 8 chassis..
maar achter kan ik voorschokbrekers gebruiken, dus ff op zoek naar een set avo voorschokkers
Geplaatst: do 16 okt, 2008 11:34
door Bull Frog Bleu
aangezien er een 2cv koets op komt heb je neem ik aan wel rekening gehouden met de achterste draagarmen.
Mochten deze nog ami8 zijn moet je die veranderen in 2cv draagarmen.
Dit vanwege een smallere spoorbreedte.
Wordt zeer mooi allemaal. heb op dezelfde wijze mijn ami8 chassis aangepakt. Hier komt voor de verandering wel weer een ami 8 koets op;)
succes
Geplaatst: do 16 okt, 2008 12:57
door Rossero
kun je niet dan de oude draagarmen gebruiken en de velgen naar binnen verbreden? Dan zit het hart nog aan de buitenkant van de velg en blijft het meer een eendenvelg.
Geplaatst: do 16 okt, 2008 13:03
door Patrick Hoskam
Bull Frog Bleu schreef:aangezien er een 2cv koets op komt heb je neem ik aan wel rekening gehouden met de achterste draagarmen.
Mochten deze nog ami8 zijn moet je die veranderen in 2cv draagarmen.
Dit vanwege een smallere spoorbreedte.
Wordt zeer mooi allemaal. heb op dezelfde wijze mijn ami8 chassis aangepakt. Hier komt voor de verandering wel weer een ami 8 koets op;)
succes
Draagarmen is aan gedacht, ik gebruik een 2cv achteras
Geplaatst: za 18 okt, 2008 10:31
door Bull Frog Bleu
Dan komt het helemaal goed!!
Geplaatst: za 18 okt, 2008 10:56
door Gerard2cv
Heb je er ook aan gedacht dat de veerpotten dikker zijn en dat de vloer-
delen van de eend daarom grotere bollingen moeten hebben
Geplaatst: za 18 okt, 2008 11:59
door Patrick Hoskam
Gerard Maas schreef:Heb je er ook aan gedacht dat de veerpotten dikker zijn en dat de vloer-
delen van de eend daarom grotere bollingen moeten hebben
yep, ook hier is aan gedacht
