Pagina 10 van 83
Geplaatst: do 7 feb, 2008 09:52
door Bartje
Mooie plaatjes boys, erg leuk
Groetjes, Bart
Geplaatst: do 7 feb, 2008 13:45
door Yannick
Wat Belgische geschiedenis vanop de Grote Markt in Antwerpen. De mannen van de Post met hun gloednieuwe AZUL's:
En naast een T1 van de Post:

Geplaatst: do 7 feb, 2008 16:26
door marcopr
Onbegrijpelijk dat er nu bijna geen AZUL meer bestaat. mooie foto, goede details.
Enne...zo een bus is een T2, T1 is een kever, eerst een kever en toen een bus. Maarre ik weet niet zo veel van kevers en hou dat ook zo.

Geplaatst: do 7 feb, 2008 18:22
door Wiebe
Geplaatst: do 7 feb, 2008 19:21
door marcopr
OK

weer iets geleerd
Heeft de kever dan een type nummer?

Geplaatst: do 7 feb, 2008 19:30
door Wiebe
Dat gaat ook m'n petje te boven, maar dat de T1 een busje is dat wist 'k nu wel. Geen ramp trouwens, 't gaat tenslotte nog altijd over Volkswagens...

Geplaatst: do 7 feb, 2008 19:34
door Steffan
marcopr schreef:OK

weer iets geleerd
Heeft de kever dan een type nummer?

snap wel waar je het vandaan haalt
"In feite heette de auto tot 1967 niet Volkswagen Kever, maar werd hij
Typ 1, 1200, 1300 en 1500 genoemd (naar de motorinhoud in cc)"
Het busje is in feit Typ 2, waaronder de modellen T1, en T2 etc weer bestaan..
!
maar nou weer ontopic

Geplaatst: do 7 feb, 2008 19:46
door Yannick
De T staat voor Transporter voor zover ik weet. De splitbus is de eerste dus...

Geplaatst: vr 8 feb, 2008 01:58
door geit
Geplaatst: vr 8 feb, 2008 09:28
door SamClukkers
Oooooh, die foto is MOOI!

Wat een begin van deze mooie zonnige dag!

Geplaatst: vr 8 feb, 2008 09:59
door CitroenAZU
Geplaatst: vr 8 feb, 2008 10:09
door BasvanEerden
marcopr schreef:
Enne...zo een bus is een T2, T1 is een kever, eerst een kever en toen een bus. Maarre ik weet niet zo veel van kevers en hou dat ook zo.

De benaming voor deze busjes is vrij simpel. T1 is het eerste type T-ransport. Die had een stijl in het voorraam. En de motoren begonnen met 35pk tot 45pk. Daarna kwam T2 die was een "moderne" T1 zonder stijl en 1 groot voorraam en andere neus. En deze had 2 type motoren eerst 45pk en later 55pk. Origineel. Je ziet veel dat er een 2-liter porsche motor in hangt en die levert 85-90pk. En opgeboord tot 2,2liter geloof 100-120pk.
Geplaatst: vr 8 feb, 2008 13:43
door Robbert.
Ondanks dat de naam van de flickr pool "Photos of classic cars from Dutch image archives" luidt, zie ik alleen maar citroëns (niet dat ik dat erg vind)

Geplaatst: vr 8 feb, 2008 17:08
door geit
Geplaatst: vr 8 feb, 2008 17:16
door Wiebe
Ik heb dat es getest, maar m'n muis/handje/kruisje wordt nooit mee-gekopieerd als 'k een printscreen maak. HANDigheidje!