2e restauratie 2cv 90-93-PE!!
-
- Addicted user
- Contacteer:
Nee, want epoxy primer is ook erg aggressief, je moet dan met een 1 komponenten primer aan de slag, welke wel weer overgespoten kan worden met 2k lak, let daar wel op!
Primer in spuitbus zit meestal een soort tolueen in en dat zal ongetwijfeld je menie oplossen, is niet voor niets zo goed voor je gezondheid.
Primer in spuitbus zit meestal een soort tolueen in en dat zal ongetwijfeld je menie oplossen, is niet voor niets zo goed voor je gezondheid.

ik heb net m'n veerpotbussen, moeren en rubbers enz binnen dus zaterdag moet het chassis helemaal goed komen. hoe kan ik trouwens die veerpotbussen enz 'goed' houden?? insmeren met kopervet ofzo??(ik blijf die dingen bestellen, rotten zo weer weg)
morgen ochtend eindelijk
de goede primer halen en nog wat spulletjes voor de eend. verder heb ik eigenlijk nog weinig gedaan
, wel allemaal eendenfoto's en boekjes bekeken voor het juiste ontwerp.....oftewel ff gekeken of ik iets leuks kon vinden...maar daar ben ik nog steeds niet helemaal uit.
kwil wel binnenkort een compressor kopen
...iemand nog goeie tips waar ik op moet letten, wat zoiets ongeveer kost?? of waar ik kan zoeken op het forum?? 

morgen ochtend eindelijk

kwil wel binnenkort een compressor kopen

Eendje uit '70
I LUV EEND RIJDEN!
I LUV EEND RIJDEN!
tjo bjorn,
maak je borst maar nat....zaterdag moet m'n eendje klaar zijn.....
nee grapje...al zou ik t niet erg vinden hoor als ie al klaar was.
okay ga ik marktplaats ff tjekken...maar kheb mssn liever een nieuwe met garantie (ik koop em waarschijnlijk toch samen met m'n pa)
hoe zie je trouwens dat ie snel druk opbouwd??

maak je borst maar nat....zaterdag moet m'n eendje klaar zijn.....

nee grapje...al zou ik t niet erg vinden hoor als ie al klaar was.
okay ga ik marktplaats ff tjekken...maar kheb mssn liever een nieuwe met garantie (ik koop em waarschijnlijk toch samen met m'n pa)
hoe zie je trouwens dat ie snel druk opbouwd??

Eendje uit '70
I LUV EEND RIJDEN!
I LUV EEND RIJDEN!
Zo vandaag weer vanalles gedaan!
bjorn kwam helpen, gelukkig, en we zijn een heel eind opgeschoten. ik zal morgen ff wat foto's plaatsen.
we hebben eerst m'n chassis opgehaald bij de buurman
, daarna meteen de draagarmen eraf gehaald en toen.....tja de veerpotten...das altijd weer zo'n hell's karwei
, maar ik had vd week al nieuwe bussen en moeren enz gehaald dus we hebben alles gewoon doorgeslepen
. t was echt mega verroest/verrot. daarna de banden vd draagarmen geprobeerd te halen....
gelukkig waren we met z'n 2en, bjorn voor de kracht en ik om de wielen tegen te houden.
maar tis gelukt. daarna of daarvoor kweet ff niet meer, heeft bjorn nog wat laswerk verricht op m'n draagarm, er zat iets echt mega scheef, en nu niet meer!!!
het chassis hebben we helemaal schoongewassen en goed drooggemaakt in de zon
Ja siemen vandaag was de zon d'r bij, en morgen/straks weer hoop ik!
en samen alles geschuurt en daarna moest bjorn helaas
weer naar huis, en heb ik het chassis in de zwarte smurrie gezet.
vandaag de onderkant gedaan en de veerpotten en morgen doe ik de bovenkant en m'n draagarmen tot zover als het lukt..
ik hoop dat het opschiet...want dan kunnen de veerpotten erweer op en de draagarmen en dan.........gaat het best vlot vind ik zo!
oja @ bjorn, mega bedankt voor je hulp!!
! en uit die ene veerpot kwam een olie achtig goedje, dus das mooi toch?? uit die ander niet, das weer jammer. maar ze zien er al bijna prachtig uit. oja en het heetstoken van die stang wordt em niet....mn pa heeft geen zin en tijd volgens hem.jammer
maar hij zou me morgen wel ff helpen het chassis om te draaien
morgen meer en waarschijnlijk foto's
...hangt ervanaf tot hoe laat ik doorga met klussen.
voor nu weltruste!

we hebben eerst m'n chassis opgehaald bij de buurman

het chassis hebben we helemaal schoongewassen en goed drooggemaakt in de zon
Ja siemen vandaag was de zon d'r bij, en morgen/straks weer hoop ik!
en samen alles geschuurt en daarna moest bjorn helaas

ik hoop dat het opschiet...want dan kunnen de veerpotten erweer op en de draagarmen en dan.........gaat het best vlot vind ik zo!

oja @ bjorn, mega bedankt voor je hulp!!

morgen meer en waarschijnlijk foto's

voor nu weltruste!

Eendje uit '70
I LUV EEND RIJDEN!
I LUV EEND RIJDEN!
-
- Veelvuldig poster
hey anders doen we dat heetstoken als WE ze er onder hangen
volgens maaike was ik vannacht nog aan het sleutelen met je in mijn slaap
lag tebrabullen, weet je waar hmmm ligt
maar was een puik dagie
toy toy van daag de zon brand al door de ramen in mijn nek en ga nu verder met de voor tuin
volgens maaike was ik vannacht nog aan het sleutelen met je in mijn slaap
lag tebrabullen, weet je waar hmmm ligt

maar was een puik dagie
toy toy van daag de zon brand al door de ramen in mijn nek en ga nu verder met de voor tuin
BABY'S,Bands,Beers,Babes,Bikes and B-movies
@ bjorn, als je in je droom het maar bij sleutelen houd....
Oja bjorn lees ff t topic sleutelbloopers.....
over jou blooper heb ik niks verteld hoor
hier dan de beloofde foto's, tis inmiddels alweer maandag.....
ohh ik moet nog ff wachten op het uploaden bij photobucket.
dus eerst maar ff t nare nieuws dat inez deze weken ff niks kan en mag doen aan haar eendje
, want deze trut vond het nodig om met de lamelleschijf in haar vinger te slijpen
ik loop nu dus met 2 hechtingen in m'n wijsvinger (gelukkig links) met een spalkje en een mitella
heb ik weer
okay nu leuke dingen...foto's!!

Zo dat was t voor nu, voorlopig
!

Oja bjorn lees ff t topic sleutelbloopers.....

over jou blooper heb ik niks verteld hoor
hier dan de beloofde foto's, tis inmiddels alweer maandag.....

ohh ik moet nog ff wachten op het uploaden bij photobucket.
dus eerst maar ff t nare nieuws dat inez deze weken ff niks kan en mag doen aan haar eendje

ik loop nu dus met 2 hechtingen in m'n wijsvinger (gelukkig links) met een spalkje en een mitella

okay nu leuke dingen...foto's!!

Zo dat was t voor nu, voorlopig

Eendje uit '70
I LUV EEND RIJDEN!
I LUV EEND RIJDEN!
tja stom he??
nu kan en mag ik ff niks
dus of ik de waggel nog wel ga halen......
jammer dan maar.
maar ik dacht gister om 5 uur ofzo, laat ik maar lekker ff opruimen dan ga ik maandagavond wel weer verder. dus alles opgeruimt en jahoor ik zie de flex/slijptol/haakse slijper liggen dus ik nog ff (snel) wat aan m'n koetsje doen....en helaas
nu kan ik wel lekker vanalles uitzoeken en een nieuw eendenplan maken
en mssn ergens een goed plaatje van een eend zoeken om een leuk ontwerp te maken.
en nu kan ik ook ff goed uitzoeken hoe ik m'n draagarmen uitelkaar ga halen enz.

nu kan en mag ik ff niks

maar ik dacht gister om 5 uur ofzo, laat ik maar lekker ff opruimen dan ga ik maandagavond wel weer verder. dus alles opgeruimt en jahoor ik zie de flex/slijptol/haakse slijper liggen dus ik nog ff (snel) wat aan m'n koetsje doen....en helaas

nu kan ik wel lekker vanalles uitzoeken en een nieuw eendenplan maken

en nu kan ik ook ff goed uitzoeken hoe ik m'n draagarmen uitelkaar ga halen enz.

Eendje uit '70
I LUV EEND RIJDEN!
I LUV EEND RIJDEN!
ik durf t bijna niet te zeggen, maar nee geen beschermkap en khad ook geen handschoenen aan, de mutssiemen schreef:ow ow ow inezz toch had je je beschermkap er af?nou beterschap dan maar.
ziet er goed uit hoor!
ook een knappe hy!

nou knappe HY, moet ook echt een hoop aan gebeuren, veel laswerk aan de bodem en dan nog een hoop plaatwerk.
En bedankt

Eendje uit '70
I LUV EEND RIJDEN!
I LUV EEND RIJDEN!