nieuw project, klaar en gekeurd
zo weer een hoop gedaan.
remmen zijn klaar en werken goed!
lekker veel proefritjes gemaakt, vandaag ook de kenteken platen er op gezet nu hopen dat we alles rond krijgen bij de rdw, dit is namelijk een slaapend kenteken en een chassis nummer is niet te vinden! waarschijnlijk precies waar ik gelast heb!
nog even wachten op actief kenteken dan naar de keuring en dan kan ie lekker gaan roesten buiten in de regen!! haha
en natuurlijk ook veeeeel rijden
remmen zijn klaar en werken goed!
lekker veel proefritjes gemaakt, vandaag ook de kenteken platen er op gezet nu hopen dat we alles rond krijgen bij de rdw, dit is namelijk een slaapend kenteken en een chassis nummer is niet te vinden! waarschijnlijk precies waar ik gelast heb!
nog even wachten op actief kenteken dan naar de keuring en dan kan ie lekker gaan roesten buiten in de regen!! haha
en natuurlijk ook veeeeel rijden
Laatst gewijzigd door Ramon op wo 20 aug, 2008 09:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
Ramon, héél veel succes bij de RDW!
je hebt kans dat je een identiteitsonderzoek krijgt, (dat weet ik wel zeker) maar omdat de details (bumpers, dashbord) zowieso origineel zijn, evenals het chassis (ze kunnen dat erg goed zien) is de kans vrij groot dat je het kenteken kunt terug krijgen. Het enige waar ze écht moeilijk over kunnen doen is de aanwezigheid van een schijvenbak...
je hebt kans dat je een identiteitsonderzoek krijgt, (dat weet ik wel zeker) maar omdat de details (bumpers, dashbord) zowieso origineel zijn, evenals het chassis (ze kunnen dat erg goed zien) is de kans vrij groot dat je het kenteken kunt terug krijgen. Het enige waar ze écht moeilijk over kunnen doen is de aanwezigheid van een schijvenbak...
-
- Heavy user
ja? waarom? het is toch heel aannemelijk dat dit veranderd is? en het mag toch? (je hebt toch de heilige 3-eenheid koets, chassis en motor?) straks vallen ze nog over je electronische spreg.Michiel van G. schreef: Het enige waar ze écht moeilijk over kunnen doen is de aanwezigheid van een schijvenbak...

nuja we horen het wel
douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Heavy user
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Hey Ramon, ziet er echt gaaf uit! Echt mooi geworden! De dyane laat nog op zich wachten. Geeft niet. Ik heb nu wel goede deuren en achterklep. Ik kan de dyane nog niet gebruiken in de loods.
Ik wens je veel sterkte bij de RDW. Ga je in Amsterdam langs bij de RDW? Anders wil ik wel met je mee.
Ik wens je veel sterkte bij de RDW. Ga je in Amsterdam langs bij de RDW? Anders wil ik wel met je mee.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
omdat het niet origineel is. Dát is het probleem.dyane_maniac schreef:ja? waarom? het is toch heel aannemelijk dat dit veranderd is? en het mag toch? (je hebt toch de heilige 3-eenheid koets, chassis en motor?) straks vallen ze nog over je electronische spreg.Michiel van G. schreef: Het enige waar ze écht moeilijk over kunnen doen is de aanwezigheid van een schijvenbak...
nuja we horen het wel
douwe
In 1970 (MM is 1970 denk ik?) waren er nog geen schijvenbakken, en dat kan dus niet origineel op de auto zijn geleverd. Omdat de auto geen chassisnummer heeft (stond op het deel van het chassis dat is vervangen) kunnen ze aan de hand van de details (oa. welk type motor is geleverd in 1970, maar ook details als een schijvenbak, dingen als tap-einden aan de motorsteunen enz.) héél goed zien of iets al dan niet origineel is én of het dus de auto is die bij dat kenteken hoort.
praktijkvoorbeeldje: iemand die ik ken had zijn eend op een chassis met slapend kenteken gezet. Chassisnummer stond nog in het chassis. álleen was deze koets van 1987, terwijl de eend van 1972 was. Ook zat er een moderne A06/635 motor in met schijvenbak, in plaats van de in 1972 geleverde AK2 met enkeltraps carburateur en trommelbak.
Dat was punt 1 waar ze over vielen.
Daarnaast was de kleur anders; oorspronkelijk was de auto Oranje, nu grijs. Voorspatborden hadden zwarte knipperlichthouders ipv beige, resultaat: identiteitsonderzoek, politie erbij (gebeurt vaker) en de auto werd als niet de originele auto beschouwd en afgekeurd. en de slapende papieren in beslag genomen. Pas bij een aangevochten herziening met veel foto's kon worden aangetoond dat de originele koets totaal verrot was en vervangen door een nieuwe, en detailfoto's van de motor. Uiteindelijk werd hij dus toch goedgekeurd. Maar, zoals je ziet weten ze veel bij de RDW. Ze hebben er zelfs prints liggen van de site van Jeroen Cats, met daarop de gegevens over welke bak wanneer is geleverd.
ik zeg niet dat het Ramon niet lukt, want de auto ziet er origineel uit, maar, ze zijn niet gek daar bij de RDW.
- Jeroen-citroen
- Moderator