nieuw project, klaar en gekeurd

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 18 aug, 2008 18:17

zo weer een hoop gedaan.

remmen zijn klaar en werken goed!
lekker veel proefritjes gemaakt, vandaag ook de kenteken platen er op gezet nu hopen dat we alles rond krijgen bij de rdw, dit is namelijk een slaapend kenteken en een chassis nummer is niet te vinden! waarschijnlijk precies waar ik gelast heb!




nog even wachten op actief kenteken dan naar de keuring en dan kan ie lekker gaan roesten buiten in de regen!! haha

en natuurlijk ook veeeeel rijden
Laatst gewijzigd door Ramon op wo 20 aug, 2008 09:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » ma 18 aug, 2008 18:51

Ramon, héél veel succes bij de RDW!
je hebt kans dat je een identiteitsonderzoek krijgt, (dat weet ik wel zeker) maar omdat de details (bumpers, dashbord) zowieso origineel zijn, evenals het chassis (ze kunnen dat erg goed zien) is de kans vrij groot dat je het kenteken kunt terug krijgen. Het enige waar ze écht moeilijk over kunnen doen is de aanwezigheid van een schijvenbak...
Verbruik: Afbeelding

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5214
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » ma 18 aug, 2008 18:55

Mooi werk. Om problemen te voorkomen met die ene lamp doe er even een hoes overheen of een kap erop. Doe ik ook altijd, dan mogen ze hem niet als lamp keuren ;-)
diverse Citroens, wat anders.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 18 aug, 2008 19:40

heb een leren hoesje!!! haha maar apk word geen probleem is goede auto

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5839
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 18 aug, 2008 20:20

He Ramon, leuk eendje geworden zo.

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » di 19 aug, 2008 07:22

Goed werk geleverd Ramon.Het ziet er keurig uit.

Gebruikersavatar
revi
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 667
Lid geworden op: di 30 dec, 2003 14:30
Locatie: Den Haag

Bericht door revi » di 19 aug, 2008 07:43

Gaaf Ramon! Echt gaaf!
Hoe lang denk je er mee rond te rijden? ;)
Gr. Revi
Momenteel geen A-type
Voorheen Dyane 6 1969

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 19 aug, 2008 09:11

nou zolang alles goed blijft voorlopig!!

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 19 aug, 2008 09:26

Michiel van G. schreef: Het enige waar ze écht moeilijk over kunnen doen is de aanwezigheid van een schijvenbak...
ja? waarom? het is toch heel aannemelijk dat dit veranderd is? en het mag toch? (je hebt toch de heilige 3-eenheid koets, chassis en motor?) straks vallen ze nog over je electronische spreg. :wink:

nuja we horen het wel

douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » di 19 aug, 2008 09:39

Vergeet het maar,daar valt de RDW totaal niet over,zolang de remmen
maar aan de eisen voldoen.En als je er bij blijft,kan je hem er altijd nog op
wijzen dat de handrem Voor zit.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 19 aug, 2008 11:19

michiel bedoelt wel dat het (mogelijk) een probleem vormt gezien het feit er een identiteits onderzoek moet plaatsvinden. dit gaat niet om de werking van remmen.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » di 19 aug, 2008 11:34

Hey Ramon, ziet er echt gaaf uit! Echt mooi geworden! De dyane laat nog op zich wachten. Geeft niet. Ik heb nu wel goede deuren en achterklep. Ik kan de dyane nog niet gebruiken in de loods.

Ik wens je veel sterkte bij de RDW. Ga je in Amsterdam langs bij de RDW? Anders wil ik wel met je mee.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 19 aug, 2008 12:30

bas je dyane kan evt wel nog naar koos he??

rdw weet ik nog niet denk amsterdam

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » di 19 aug, 2008 13:12

dyane_maniac schreef:
Michiel van G. schreef: Het enige waar ze écht moeilijk over kunnen doen is de aanwezigheid van een schijvenbak...
ja? waarom? het is toch heel aannemelijk dat dit veranderd is? en het mag toch? (je hebt toch de heilige 3-eenheid koets, chassis en motor?) straks vallen ze nog over je electronische spreg. :wink:

nuja we horen het wel

douwe
omdat het niet origineel is. Dát is het probleem.
In 1970 (MM is 1970 denk ik?) waren er nog geen schijvenbakken, en dat kan dus niet origineel op de auto zijn geleverd. Omdat de auto geen chassisnummer heeft (stond op het deel van het chassis dat is vervangen) kunnen ze aan de hand van de details (oa. welk type motor is geleverd in 1970, maar ook details als een schijvenbak, dingen als tap-einden aan de motorsteunen enz.) héél goed zien of iets al dan niet origineel is én of het dus de auto is die bij dat kenteken hoort.

praktijkvoorbeeldje: iemand die ik ken had zijn eend op een chassis met slapend kenteken gezet. Chassisnummer stond nog in het chassis. álleen was deze koets van 1987, terwijl de eend van 1972 was. Ook zat er een moderne A06/635 motor in met schijvenbak, in plaats van de in 1972 geleverde AK2 met enkeltraps carburateur en trommelbak.
Dat was punt 1 waar ze over vielen.
Daarnaast was de kleur anders; oorspronkelijk was de auto Oranje, nu grijs. Voorspatborden hadden zwarte knipperlichthouders ipv beige, resultaat: identiteitsonderzoek, politie erbij (gebeurt vaker) en de auto werd als niet de originele auto beschouwd en afgekeurd. en de slapende papieren in beslag genomen. Pas bij een aangevochten herziening met veel foto's kon worden aangetoond dat de originele koets totaal verrot was en vervangen door een nieuwe, en detailfoto's van de motor. Uiteindelijk werd hij dus toch goedgekeurd. Maar, zoals je ziet weten ze veel bij de RDW. Ze hebben er zelfs prints liggen van de site van Jeroen Cats, met daarop de gegevens over welke bak wanneer is geleverd.

ik zeg niet dat het Ramon niet lukt, want de auto ziet er origineel uit, maar, ze zijn niet gek daar bij de RDW.
Verbruik: Afbeelding

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » di 19 aug, 2008 13:37

Prachtige eend geworden Ramon.
Ik hoop dat het bij de rdw soepel verloopt
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Plaats reactie