Pagina 10 van 12
Geplaatst: ma 18 aug, 2008 18:17
door Ramon
zo weer een hoop gedaan.
remmen zijn klaar en werken goed!
lekker veel proefritjes gemaakt, vandaag ook de kenteken platen er op gezet nu hopen dat we alles rond krijgen bij de rdw, dit is namelijk een slaapend kenteken en een chassis nummer is niet te vinden! waarschijnlijk precies waar ik gelast heb!
nog even wachten op actief kenteken dan naar de keuring en dan kan ie lekker gaan roesten buiten in de regen!! haha
en natuurlijk ook veeeeel rijden
Geplaatst: ma 18 aug, 2008 18:51
door Michiel van G.
Ramon, héél veel succes bij de RDW!
je hebt kans dat je een identiteitsonderzoek krijgt, (dat weet ik wel zeker) maar omdat de details (bumpers, dashbord) zowieso origineel zijn, evenals het chassis (ze kunnen dat erg goed zien) is de kans vrij groot dat je het kenteken kunt terug krijgen. Het enige waar ze écht moeilijk over kunnen doen is de aanwezigheid van een schijvenbak...
Geplaatst: ma 18 aug, 2008 18:55
door AZL57
Mooi werk. Om problemen te voorkomen met die ene lamp doe er even een hoes overheen of een kap erop. Doe ik ook altijd, dan mogen ze hem niet als lamp keuren

Geplaatst: ma 18 aug, 2008 19:40
door Ramon
heb een leren hoesje!!! haha maar apk word geen probleem is goede auto
Geplaatst: ma 18 aug, 2008 20:20
door backfire
He Ramon, leuk eendje geworden zo.
Geplaatst: di 19 aug, 2008 07:22
door Gerard2cv
Goed werk geleverd Ramon.Het ziet er keurig uit.
Geplaatst: di 19 aug, 2008 07:43
door revi
Gaaf Ramon! Echt gaaf!
Hoe lang denk je er mee rond te rijden?

Geplaatst: di 19 aug, 2008 09:11
door Ramon
nou zolang alles goed blijft voorlopig!!
Geplaatst: di 19 aug, 2008 09:26
door dyane_maniac
Michiel van G. schreef: Het enige waar ze écht moeilijk over kunnen doen is de aanwezigheid van een schijvenbak...
ja? waarom? het is toch heel aannemelijk dat dit veranderd is? en het mag toch? (je hebt toch de heilige 3-eenheid koets, chassis en motor?) straks vallen ze nog over je electronische spreg.
nuja we horen het wel
douwe
Geplaatst: di 19 aug, 2008 09:39
door Gerard2cv
Vergeet het maar,daar valt de RDW totaal niet over,zolang de remmen
maar aan de eisen voldoen.En als je er bij blijft,kan je hem er altijd nog op
wijzen dat de handrem Voor zit.
Geplaatst: di 19 aug, 2008 11:19
door dyane_maniac
michiel bedoelt wel dat het (mogelijk) een probleem vormt gezien het feit er een identiteits onderzoek moet plaatsvinden. dit gaat niet om de werking van remmen.
Geplaatst: di 19 aug, 2008 11:34
door BasvanEerden
Hey Ramon, ziet er echt gaaf uit! Echt mooi geworden! De dyane laat nog op zich wachten. Geeft niet. Ik heb nu wel goede deuren en achterklep. Ik kan de dyane nog niet gebruiken in de loods.
Ik wens je veel sterkte bij de RDW. Ga je in Amsterdam langs bij de RDW? Anders wil ik wel met je mee.
Geplaatst: di 19 aug, 2008 12:30
door Ramon
bas je dyane kan evt wel nog naar koos he??
rdw weet ik nog niet denk amsterdam
Geplaatst: di 19 aug, 2008 13:12
door Michiel van G.
dyane_maniac schreef:Michiel van G. schreef: Het enige waar ze écht moeilijk over kunnen doen is de aanwezigheid van een schijvenbak...
ja? waarom? het is toch heel aannemelijk dat dit veranderd is? en het mag toch? (je hebt toch de heilige 3-eenheid koets, chassis en motor?) straks vallen ze nog over je electronische spreg.
nuja we horen het wel
douwe
omdat het niet origineel is. Dát is het probleem.
In 1970 (MM is 1970 denk ik?) waren er nog geen schijvenbakken, en dat kan dus niet origineel op de auto zijn geleverd. Omdat de auto geen chassisnummer heeft (stond op het deel van het chassis dat is vervangen) kunnen ze aan de hand van de details (oa. welk type motor is geleverd in 1970, maar ook details als een schijvenbak, dingen als tap-einden aan de motorsteunen enz.) héél goed zien of iets al dan niet origineel is én of het dus de auto is die bij dat kenteken hoort.
praktijkvoorbeeldje: iemand die ik ken had zijn eend op een chassis met slapend kenteken gezet. Chassisnummer stond nog in het chassis. álleen was deze koets van 1987, terwijl de eend van 1972 was. Ook zat er een moderne A06/635 motor in met schijvenbak, in plaats van de in 1972 geleverde AK2 met enkeltraps carburateur en trommelbak.
Dat was punt 1 waar ze over vielen.
Daarnaast was de kleur anders; oorspronkelijk was de auto Oranje, nu grijs. Voorspatborden hadden zwarte knipperlichthouders ipv beige, resultaat: identiteitsonderzoek, politie erbij (gebeurt vaker) en de auto werd als niet de originele auto beschouwd en afgekeurd. en de slapende papieren in beslag genomen. Pas bij een aangevochten herziening met veel foto's kon worden aangetoond dat de originele koets totaal verrot was en vervangen door een nieuwe, en detailfoto's van de motor. Uiteindelijk werd hij dus toch goedgekeurd. Maar, zoals je ziet weten ze veel bij de RDW. Ze hebben er zelfs prints liggen van de site van Jeroen Cats, met daarop de gegevens over welke bak wanneer is geleverd.
ik zeg niet dat het Ramon niet lukt, want de auto ziet er origineel uit, maar, ze zijn niet gek daar bij de RDW.
Geplaatst: di 19 aug, 2008 13:37
door Jeroen-citroen
Prachtige eend geworden Ramon.
Ik hoop dat het bij de rdw soepel verloopt