
Renovatie Ami 8 Break 1972 (roestplekken bijwerken).
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Wat niet is kan nog komen.
As weekend in de nachtdienst. Wil dan in de verloren uurtjes dat ik niet kan slapen het schuurwerk voor mijn rekening nemen. Als het meezit kan het zijn dat hij donderdag dan in de lak zit.
Maar hulp is altijd welkom natuurlijk.
As weekend in de nachtdienst. Wil dan in de verloren uurtjes dat ik niet kan slapen het schuurwerk voor mijn rekening nemen. Als het meezit kan het zijn dat hij donderdag dan in de lak zit.
Maar hulp is altijd welkom natuurlijk.

PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Deze kap zit strak in de lak. En het zwarte motorkap principe is al oud hoor. Werd in 1969 al gedaan door Ford bij de Mustang. Alleen hoort het normaal andersom te zijn. glanzende auto en matzwarte motorkap.
Maar staat het niet, rol ik hem alsnog over.
Het zal in iedergeval niet de eerste Ami8 worden met een afwijkende motorkap.

Maar staat het niet, rol ik hem alsnog over.
Het zal in iedergeval niet de eerste Ami8 worden met een afwijkende motorkap.

PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 609
- Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 23:32
- Locatie: België
- Contacteer:
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Vandaag de Ami gewssen in de wasstraat met Dasty. Dus hij is nu goed ontvet om te gaan schuren.
In de garage de voorkant en achterklep en wat klein spul gedemonteerd. Zag ik dat hij nog steeds flink lekte, dus de koeltunnel er ook maar "even" afgetrokken en gekeken waar het allemaal vet is. Op het carter zit veel oud droog vet, maar bij de brilrubbers is het olie verser en onder de cilinderkoppen. Nu kan dit laatste nog zijn van het stellen van de kleppen. Ik heb toen de kleppendekselpakkingen vervangen. Bij de oliedruksensor is het droog en opvallend schoon, terwijl deze zijde toch meer lijkt te lekken dan de andere zijde. Bij de keerring voor lijkt het allemaal goed droog te zijn. Mogelijk wat ligt zweten, maar daar is het verder schoon en het ontstekingshuis is ook nog steeds droog. Dus een tijdje zitten denken wat te doen en tot de conclusie gekomen dat het blok er maar even uit moet. Hij zit nu nog maar op 4 moeren, de uitlaat en 2 kabeltjes vast, dus waarom niet. Kan ik daarna de koeltunnel op mijn gemak vervangen en de brilrubbers vernieuwen. Ook monteer ik maar een nieuwe oliedruksensor. Just in case. Deze willen ook nog wel eens zorgen voor lekkages en nu kan ik er bij. Twijfel alleen nog of ik de klepseals zal laten doen. Ik heb niet het idee dat er een dikke blauwe wolk achter me aanhangt namelijk. Al zei een vriend van me een keer dat hij wel rookte. Ik zie het niet.
De deadline voor de verfklus en deze klus is Spa, maar ik weet niet of ik dat ga redden. Al is dat blokje in een dag gedaan.




In de garage de voorkant en achterklep en wat klein spul gedemonteerd. Zag ik dat hij nog steeds flink lekte, dus de koeltunnel er ook maar "even" afgetrokken en gekeken waar het allemaal vet is. Op het carter zit veel oud droog vet, maar bij de brilrubbers is het olie verser en onder de cilinderkoppen. Nu kan dit laatste nog zijn van het stellen van de kleppen. Ik heb toen de kleppendekselpakkingen vervangen. Bij de oliedruksensor is het droog en opvallend schoon, terwijl deze zijde toch meer lijkt te lekken dan de andere zijde. Bij de keerring voor lijkt het allemaal goed droog te zijn. Mogelijk wat ligt zweten, maar daar is het verder schoon en het ontstekingshuis is ook nog steeds droog. Dus een tijdje zitten denken wat te doen en tot de conclusie gekomen dat het blok er maar even uit moet. Hij zit nu nog maar op 4 moeren, de uitlaat en 2 kabeltjes vast, dus waarom niet. Kan ik daarna de koeltunnel op mijn gemak vervangen en de brilrubbers vernieuwen. Ook monteer ik maar een nieuwe oliedruksensor. Just in case. Deze willen ook nog wel eens zorgen voor lekkages en nu kan ik er bij. Twijfel alleen nog of ik de klepseals zal laten doen. Ik heb niet het idee dat er een dikke blauwe wolk achter me aanhangt namelijk. Al zei een vriend van me een keer dat hij wel rookte. Ik zie het niet.
De deadline voor de verfklus en deze klus is Spa, maar ik weet niet of ik dat ga redden. Al is dat blokje in een dag gedaan.





Laatst gewijzigd door Punky op vr 11 sep, 2009 16:59, 2 keer totaal gewijzigd.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 609
- Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 23:32
- Locatie: België
- Contacteer:
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam