Pagina 10 van 15

Geplaatst: wo 20 jul, 2011 16:05
door Tom Duckpower
Ami doet het dus inmiddels weer.. Heb wel nog een klein puntje wat opgelost moet worden:

Bij doortrekken in de versnellingen gaat ie bij de hogere toerentallen inhouden.
Maandag viel het me pas op, omdat het de eerste rit op de snelweg was. Hij kwam toen met moeite boven de 100 uit.
Gisteren op weg naar het werk en naar huis nergens last van en liep ie zo door tot 115 op de gps.
Vanmorgen echter weer inhouden bij het stevig doortrekken.
als ik de choke een klein beetje uittrek trekt ie wel redelijk door zonder in te houden. dus lijkt op een teveel aan lucht/gebrek aan benzine.

Ik vermoed dat het in de carb zit, maar waar? CO-schroef verstellen? Of sproeiers aanpassen?
Sproeiers die erin zitten zijn de originele die in de carb zaten toen ik de auto kocht vorig jaar.
Kleppen zijn pas gesteld, en de 123 staat ook op tijd.

Geplaatst: wo 20 jul, 2011 20:09
door Tom Duckpower
Zo, eindelijk zit er een stevige linkervoordeur in, Vanaf nu klappert het raamframe niet meer en kan ik de deur gewoon open en dichtmaken :)

deur wisselen was 30 minuten werk, daarna nog een half uur gekloot om de spiegel van de rechter naar de linkerdeur te krijgen. de linker brak af bij het losmaken

Geplaatst: wo 20 jul, 2011 22:16
door Franko
Vanwege het afstellen zeker?

ik hoorde dat het nog wel eens lastig kan zijn om een deur goed passend te krijgen.

Geplaatst: za 10 sep, 2011 15:41
door Tom Duckpower
Zijn we weer ;)
vanaf vandaag is de ami weer een tijdje uit de running..
Staat nu in de garage zodat ik eindelijk het verf werk af kan gaan maken.. Want schilderen in de buitenlucht gaat m niet echt worden.

Vandaag begonnen met het dak, het grootste stuk plaatwerk dat gedaan moet worden.
Begonnen met schuren aan de voorzijde en langzaam naar achteren gewerkt..
aan de achterzijde gearriveerd, alwaar een stalen sier lijst het einde van het dak verbergt, zat wat meer rottigheid (aluminium dak, samen met staal)
De sierlijst eraf gehaald, om erachter te komen dat de achterzijde van het dak niet meer aan de koets zelf vast zat. Waar normaal 6 popnagels horen te zitten, zaten er nog maar 2 vast :shock:
Afbeelding
Zo stond de dakplaat..


Afbeelding
Zo zou ie moeten zitten, strak op de koets..

Afbeelding

Afbeelding
Oude lijmresten, kon ze zo tussen dak en koets uittrekken.

Body en dak aan de binnenzijde licht opgeschuurd met een scotch brite, en daarna met een doek schoongemaakt. Kon de doek door de spleet heen trekken en zo goed de opening schoon maken.

Daarna wat montagekit en popnagels gehaald (waren wel te groot... helaas geen stroom in de garage, maar had een klein vijltje bij me om de gaten groter te maken. dak en koets ingespoten met tectyl190, om roest/corrosie tussen dak en body tegen te gaan.

Lijm aangebracht en dak weer vast gezet met de popnagels.
Daarna de naad met zwarte kit afgekit zodat alles waterdicht is.

Vervolgens met het blauw aan de slag gegaan:
Afbeelding

Afbeelding
Niet netjes, maar komt nog een lijst overheen, zie je niks meer van.
Sierlijst aan de binnenzijde zwart gemaakt, buitenzijde wordt blauw, geen fioto van)

En een foto vanaf de voorzijde:
Afbeelding

Op het dak komt nog een groot geel citroen logo. Gewoon de chevrons, recht toe recht aan. breekt het blauw een beetje ;)

Morgen de tweede laag erop zetten en alvast de achterklep gaan schuren.

Geplaatst: za 10 sep, 2011 15:51
door Punky
Nice work!!!

Geplaatst: za 10 sep, 2011 21:53
door Boudewijn
Goed bezig Tom.

Geplaatst: zo 11 sep, 2011 11:48
door Ed147
Gaaf hoor!
Ben erg benieuwd naar het eind resultaat!!
Hoe doe je eigenlijk het schilderwerk, met een kwast of een rolletje?

Geplaatst: zo 11 sep, 2011 12:46
door Tom Duckpower
Dank, dank!
@Ed, beide.. Voor de grote vlakken een rollertje, en de randen (dakgoten) en kieren met een kwast.
Deze rollers gebruik ik:
Afbeelding
Dit met verder gewone verf van Histor.

Net de tweede laag op het dak gezet en de eerste laag blauw op de kofferklep. Hopelijk kan ik vanavond een tweede laag blauw op de kofferklep

Geplaatst: zo 11 sep, 2011 13:49
door joe_catchou
mooi blauw ,krijgt punky een zusje er bij ?
Greetings The Blue Team Stavelot.

Geplaatst: zo 11 sep, 2011 19:12
door Punky
Hell Yeah!!!

Geplaatst: zo 11 sep, 2011 21:39
door Peter Yedema
Ziet er goed uit, mooi werk.

Geplaatst: wo 14 sep, 2011 20:28
door Tom Duckpower
Achterklep staat sinds zondag in de eerste laag blauw.
verder tot zojuist niks meer gedaan.

Vandaag dus wel weer wat gedaan, het rechterachter spatbord eraf gehaald, van binnen schoongemaakt, sierstrip eraf en alle roest weggehaald, opgeschuurd en in de novorox gezet. Morgen nog een laagje novorox en dan kan ie geverfd worden.
Binnenspatbord van de koets ook even schoongemaakt, en deze is echt nog helemaal gaaf :D
schoongemaakt (hoop zand/stof/droge modder), en een laag tectyl 190 gegeven. hier komt nog een laag bodyschutz overheen, zo ook de binnenzijde van het spatbord zelf.

Geplaatst: wo 14 sep, 2011 22:28
door the Nosepicker
Kleurtje!!

Geplaatst: zo 25 sep, 2011 08:35
door Tom Duckpower
Gisteren even met gele verf bezig geweest, na eerst wat schuurwerk (rechterachterdeur had wat plamuur nodig) en kitwerk (voorruitframe aan onderzijde heeft/had wat gaatjes) te hebben uitgevoerd.
Ook de motorkap, voorspatborden en linkerachterspatbord verwijderd. Binnenspatbord linksachter was nog hard, dus schoongemaakt en in de tectyl 190 gezet :)
Linkervoordeur moet tzt wat laswerk op het scharnier hebben zag ik.. vertoont een scheurtje :(

Auto ziet er nu zo uit:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

voorruit frame is niet netjes geschilderd zoals te zien, maar dat komt helemaal goed, uiteindelijk ;)

Geplaatst: zo 25 sep, 2011 09:16
door Peter Yedema
Kan je niet beter het voorruit eruit halen? Dat maakt het dan wel weer een stuk makkelijker. Wel leuk om te volgen. Ik hoop binnenkort ook met mijn AMI te kunnen beginnen met verven. Succes met je klus.