Pagina 2 van 4
Geplaatst: vr 19 nov, 2010 20:52
door joe_catchou
ow nog nooit van gehoord , dus ik als toerist mag met mijn eend niet meer in dorpjes gaan rijden in Duitsland ?
en wat of hoe gebeurt er dan , krijg ik een boete ,word ik getakeld mag ik niet meer verder .
kan ik niet meer op bezoek bv. bij een vriend .
Geplaatst: vr 19 nov, 2010 21:16
door backfire
steden Joe, en inderdaad sommige steden en soms is het bij bepaald weertype, dus auto parkeren in buitenwijk en met openbaar vervoer verder.
Geplaatst: za 20 nov, 2010 15:07
door Erasmo
Ik heb nu bij daglicht onder de motorkap kunnen kijken maar ik kan behalve de demper met verdikkingen geen van de dingen op het plaatje terugvinden:
Zou de oorzaak eventueel ook aan een compressieverlies te wijden zijn?
Geplaatst: za 20 nov, 2010 16:54
door achtpeter
Bizar. Zou de ombouw gedeeltelijk ongedaan zijn gemaakt? Compressieverlies kan inderdaad tot slecht stationair lopen en slecht oppakken leiden. Kwestie van meten. Maar kijk eerst even of er voor die G-kat misschien een luchtinlaatje bij de carburateurvoet is gemaakt. Als het regelwerk is gesloopt en de valseluchtinlaat is gebleven, kun je wachten op problemen.
Geplaatst: zo 21 nov, 2010 00:46
door Erasmo
Ga het morgen bij daglicht controleren.
Geplaatst: zo 21 nov, 2010 13:15
door Erasmo
Zoals dit?
Geplaatst: zo 21 nov, 2010 13:27
door achtpeter
Misschien, maar het zit wel erg ver in de hoek. Wat doet die dikke zwarte slang dwars over je foto? Of is dat een extra geïsoleerde stroomkabel?
Geplaatst: zo 21 nov, 2010 13:43
door Erasmo
achtpeter schreef:Misschien, maar het zit wel erg ver in de hoek. Wat doet die dikke zwarte slang dwars over je foto? Of is dat een extra geïsoleerde stroomkabel?
Die slang komt uit het koelhuis en komt uit achterop de carb. Vreemd genoeg heb ik die gister niet gezien
Die hoort waarschijnlijk dus bij de set... Zou de rest van het spul in het koelhuis zijn verstopt?
Geplaatst: zo 21 nov, 2010 13:48
door AZL57
wie weet, is die slang nergens beschadigd?
Geplaatst: zo 21 nov, 2010 13:55
door Erasmo
AZL57 schreef:wie weet, is die slang nergens beschadigd?
Aan de bovenkant iig niet. Ik zal het koelhuis loshalen en daar eens een kijkje achter nemen.
Geplaatst: zo 21 nov, 2010 14:49
door Erasmo
Makkelijker gezegd dan gedaan, ik vrees dat ik het even uit zal moeten stellen omdat er geen plek is in de garage.
Morgen zal ik bij de bouwmarkt materialen halen om een onderdruk meter te bouwen, hopelijk heb ik dan ook een antwoord van Der Franzose.
Mocht het euvel ergens in de regelmeuk van de kat zitten, zou het dan een tijdelijke oplossing kunnen zijn om het valse lucht slangetje van de carb te halen en het gat af te dichten?
Geplaatst: zo 21 nov, 2010 19:16
door AZL57
ja zou moeten werken.
Geplaatst: zo 21 nov, 2010 19:40
door Erasmo
AZL57 schreef:ja zou moeten werken.
Perfect, het is namelijk ook mijn dagelijkse auto en ik heb hem wel nodig aankomende week. Nog suggesties om hoe het gaatje af te sluiten?
Geplaatst: zo 21 nov, 2010 22:14
door Cilinderkop
Beste Erasmo, ik denk dat de kleppen geen speling meer hebben, de motor loopt dan slecht stationer en de compressie lekt weg je uitlaat in ,waardoor deze bloedheet wordt, dus controleer eerst even de klepspeling voordat je verder gaat zoeken veel succes.
Geplaatst: ma 22 nov, 2010 15:37
door Erasmo
Cilinderkop schreef:Beste Erasmo, ik denk dat de kleppen geen speling meer hebben, de motor loopt dan slecht stationer en de compressie lekt weg je uitlaat in ,waardoor deze bloedheet wordt, dus controleer eerst even de klepspeling voordat je verder gaat zoeken veel succes.
Ik heb de kleppen opnieuw gesteld, ze hadden allemaal net wat te veel speling.
Kleppen gesteld zodat de 0.15 er goed doorheen glijd en de o.2 met een beetje moeite.
Kon vreemd genoeg mijn reserve klepdekselpakkingen niet vinden, dus de klepdeksels er tijdelijk met de oude opgezet. Morgen even nieuwe halen bij de eendenboer en kijken hoe ze loopt.