Pagina 2 van 3

Geplaatst: vr 3 dec, 2010 23:47
door echte eendrijder
Ik rij ook gewoon door in de winter.
En waarom ook niet?
De eend heb ik om te gebruiken, en niet om "mooi"te wezen.
De eend is trouwens ook mijn dagelijks vervoermiddel.
Maar ga echt niet met handschoenen, muts en sjaal om in de auto zitten.
No Way.
De kachel doet het aardig, alleen moet de ruitensproeier even worden nagekeken, die doet het even niet.
Laat mij maar mooi toeren in mn eendje, dan ben ik happy.

Geplaatst: za 4 dec, 2010 00:06
door AZL57
bij de blokker krijg je dik doorzichtig tafelzeil. Koop een stuk en hang dit aan de middenstang van het dak tot op de bodem achter je voorstoelen. Je hoeft dan maar een halve cabine te verwarmen. De doorzichtigheid is goed genoeg. Ik heb het zelf in de berlingo gedaan. En daar is het echt nodig een diesel warmt voor geen stuk. Pas na een km of 20 wordt die een beetje behagelijk.

Geplaatst: za 4 dec, 2010 00:15
door Punky
fonflaar schreef:@2cvpieter Zo'n kachelbuisventilator waar vind je die en hoe werkt dat dan?
Heb ik ook in de eend en de Ami zitten. Werkt best goed, met name bij weinig toeren vult hij aardig wat aan. Beide adressen die ik je gemaild heb voor de winterbanden hebben deze ventilator. :wink:

Maar bij een moderne auto duurt het ook even voor de ruit schoon is hoor. :wink:

Geplaatst: za 4 dec, 2010 08:05
door Bertje Beige
Dit jaar rijd ik niet door met een Eend, maar vorig jaar wel, en ik had het motortje van een verfbrander (fohn kan ook) ingebouwd in de stofzuigermond, werkt prima.
Ook had ik een hoedenplank/zak gemonteerd en een oude slaapzak (een nieuwe kan natuurlijk ook :wink: ) onder de voorbank gepropt zodat er zoveel mogelijk warmte voorin blijft, en de hoedenplank/zak voorkomt gedeeltelijk dat er warmte de kofferbak in gaat.
En dan nog 3 lagen foam onder het dakje en dat was prima te doen 8)

Geplaatst: za 4 dec, 2010 09:40
door Willem2
AZL57 schreef: Ik heb het zelf in de berlingo gedaan. En daar is het echt nodig een diesel warmt voor geen stuk. Pas na een km of 20 wordt die een beetje behagelijk.
Had ik vorig jaar ook met de berlingo van de zaak. Nieuwe thermostaat erin gezet door de garage en nu brand ik bijna m'n vingers aan de warme lucht die uit het rooster komt. En het wordt ook veel sneller warm :D

Geplaatst: za 4 dec, 2010 10:31
door OnsEendje2
krabbertje in de hand voor het bevriezen aan de binnenkant. kachel aan en nergens last van.
veeeeeeeel beter grip dan m'n tweewielige boxer ;)

Geplaatst: za 4 dec, 2010 23:03
door mathijs
Valt me best mee met de eend in de winter. Bevalt best goed. Alleen maakt de tellerbak een ontiegelijke rot herrie. Zelfs zo hard dat ik de motor niet hoor en mensen op de fiets omkijken waar de herrie vandaan komt... Moet ik even smeren denk ik. De grip is met vuursteentjes niet echt denderend. Dan doet de xm het beter.

Geplaatst: za 4 dec, 2010 23:39
door Punky
Heb me net weer kunnen ergeren aan spolllende Zafira's en Fiats die stil gaan staan voor groene stoplichten om daarna maar niet uit debocht te vliegen.

Met de Ami rijd ik er dan lachend achteraan en moet mijn best doen om iets weg te glijden. :-)

Geplaatst: zo 5 dec, 2010 13:10
door Ed147
Heerlijk is dat he!
Mensen die op een gegeven moment maar even aan de kant gaan staan, zodat je er met de Dyane op een gewone snelheid voorbij kan.
En dan de gezichten van die andere bestuurders, machtig! :D

Geplaatst: zo 5 dec, 2010 14:01
door backfire
Ik baal nu ook wel dat ik niet met de eend kan rijden, daarin voel ik me veiliger dan in moderne auto's (lees hyundai getz en golf euh nummer 6 of zo met ABS).

Geplaatst: ma 6 dec, 2010 15:11
door Michiel van G.
Ik reed dan wel niet met de Dyane vanochtend, maar wel met mijn Panda (135 bandjes)
en die lag ondanks de gigagladheid prima op de weg. Of dat nu te maken heeft met het lage gewicht van zowel een eendachtige als de Panda weet ik niet, maar als een huis!

Geplaatst: di 7 dec, 2010 00:23
door Erasmo
Vandaag een fleecedekentje onder het dakje gestoken, ben benieuwd wat het voor effect heeft.

Desbetreffende deken is een souvenirtje van mijn laatste vliegreis, hij past alsof ie er voor gemaakt is!

Geplaatst: wo 8 dec, 2010 10:34
door TB
Smalle banden scheelt gewoon. Je kan meer druk op een smal stukje uitoefenen.

Winterbanden zijn volgens mij ook altijd wat smaller dan zomerbanden.

Geplaatst: wo 8 dec, 2010 12:32
door AZL57
en omdat de eendenmotor voor de as ligt geeft die wat extra druk op de voorwielen. IK kan me nog een keer herinneren op de autoweg alles voorzichtig rechts aan het rijden met 50 de eend met 80 erlangs, een andere eend in de rij zag dit en kwam achter me aan. Al die dikke BMWs en zo lekker aan het glibberen ;-)

Geplaatst: wo 8 dec, 2010 20:55
door David
Willem2 schreef:
AZL57 schreef: Ik heb het zelf in de berlingo gedaan. En daar is het echt nodig een diesel warmt voor geen stuk. Pas na een km of 20 wordt die een beetje behagelijk.
Had ik vorig jaar ook met de berlingo van de zaak. Nieuwe thermostaat erin gezet door de garage en nu brand ik bijna m'n vingers aan de warme lucht die uit het rooster komt. En het wordt ook veel sneller warm :D
Ik rij ook in een Berlingo diesel en ik herken niets in je verhaal, ik denk dat je inderdaad de thermostaat na moet laten kijken....

Ik stoom uit de Berlingo na een paar kilometer en er is niets bekleed zelfs de wandjes niet.....

Succes

Greetz David